آموزش تندخوانی (2) : تست شناسایی باورهای مطالعه و تندخوانی
512 بار بازدید -
10 ماه پیش
-
چه باورهایی در مورد تندخوانی
چه باورهایی در مورد تندخوانی و مطالعه داریم و چگونه آنها را کشف کنیم؟
برای پیدا کردن و شناسایی باورها و نگرشهایی که در رابطه با تندخوانی و مطالعه دارید تستی آماده کردهایم. در این تست شما هر کدام از جملات را ابتدا میخوانید و بستگی به اعتقادی که به آنها دارید درصدی به آنها اختصاص میدهید. تمام جملات را با دقت و تمرکز بخوانید و از بین صفر تا صد به هر کدام درصد مربوطه را بدهید. در انتها درصد درست تمامی جملات گفته میشود و شما میتوانید با مقایسه جواب خود با درصد جواب صحیح شدت باورهای خود را تشخیص دهید.
تست شناسایی باورهای مطالعه و تندخوانی
1- مطالعه و کتاب خواندن کار بسیار خستهکنندهای است و حوصلهام را سر میبرد.
2- نمیشود در یک دقیقه 500 یا 1000 کلمه را به نحوه درستی خواند و مطالعه کرد.
3- برای اینکه مطالب را بهتر متوجه شوم و درک کنم حتماً باید با دقت و آرامی مطالعه کنم.
4- هر وقت مطالعه کردن را شروع میکنم بعد از مدتی احساس خوابآلودگی به سراغم میآید.
5- زمانی که یک متن را بهصورت کلمه به کلمه میخوانم بهتر آن را درک میکنم و یاد میگیرم.
6- به نظر من جا انداختن سطر یا جمله و کلمهای هنگام مطالعه عادت نادرستی است و باید آن را ترک کنم.
7- به نظر من همه ما در حالت عادی با یک سرعت مشخص و باکم و بیشی تفاوت یکسان مطالعه میکنیم.
8- فکر میکنم تندخوانی ربطی به عملکرد چشمها نداشته باشد و بستگی به قدرت درون خوانی ما در مطالعه دارد.
9- برایم دشوار است 100 درصد مطالب و نکاتی که مطالعه کردهام را بهصورت درست و کاملی در ذهن خود نگهدارم.
10- برایم دشوار است 100 درصد مطالب و نکاتی که مطالعه کردهام را بهدرستی درک کنم و منظور متنها را متوجه شوم.
11- کتابهای زیادی خواندهام که هرگز آنها را به پایان نرساندهام یا برایم خیلی دشوار است یک کتاب را تا آخر تمام کنم.
12- هر وقت شروع به مطالعه میکنم بعد از مدتی متوجه میشوم در افکار مختلفی غرق هستم و از موضوع مطالعه خیلی دور شدهام.
13- به نظر من انگیزه و اشتیاق هنگام مطالعه تأثیر چندانی بر حرکات هوشمندانه چشم و ارتباط آنها با عملکرد ذهن و مغز و نحوه مطالعه ندارد.
14- فکر میکنم افرادی که تندخوان هستند و سرعت مطالعهای بالا و حافظهای قوی دارند، انسانهای بسیار منحصربهفرد و بااستعدادی میباشند.
15- بهمحض برخورد کردن با نکات و مفاهیم کلیدی و مهم یک متن باید از آنها نکته برداری کنم تا در ذهنم بمانند و آنها را فراموش نکنم.
16- فکر میکنم بلند خواندن کلمات و جملات به من کمک میکند تا سرعت بیشتری در مطالعه داشته باشم و مطالب را بهتر درک کنم و متوجه شوم.
17- هر وقت کتاب یا موضوعی را مطالعه میکنم نمیتوانم بهخوبی و با شفافیت مطالبش را برای دیگران توضیح دهم و یا مطلبی را به آنها یاد دهم.
18- در بسیاری از آزمونها و امتحاناتی که دارم یا درگذشته داشتم دچار استرس میشوم و ممکن است خیلی از مطالب را فراموش کنم و به یاد نیاورم.
19- فکر میکنم هنگام مطالعه زمانی که با دستم زیرخطها را دنبال میکنم یا با انگشتم سطرها را دنبال میکنم سرعت مطالعهام کاهش پیدا میکند.
20- فکر میکنم درون خوانی و زمزمه کلمات و جملات به من کمک میکند تا سرعت بیشتری در مطالعه داشته باشم و مطالب را بهتر درک کنم و متوجه شوم.
21- زمانی که شعر یا یک متن ادبی را مطالعه میکنم حتماً باید به آهستگی و باحوصله مطالعه کنم تا فضای احساسی و معنوی آنها را درک کنم و متوجه وزن اشعار شوم.
22- برای اینکه کتابها و جزواتم تمیز و مشخص باشند هیچوقت در حاشیه و هیچ کجای صفحات آنها چیزی نمینویسم و حتی زیر موضوعات و کلمات مهم خطی نمیکشم.
23- هر وقت مطالعه میکنم تنها زمانی متوجه منظور و مفهوم متنهای مختلف میشوم که با دقت تمام و بدون حواسپرتی با چشمانم روی کلمه به کلمه هر سطر متمرکز شوم.
24- من معتقدم تندخوانی، کیفیت درک و فهم مطالب خواندهشده را تا حد زیادی پایین میآورد و مانع از فهم درست موضوعات میشود اینیکی از مضرات تندخوانی است.
25- پیدا کردن ریشه و معنی لغات جدید متن در هنگام مطالعه کاری بیفایده است و زمانم را هدر میدهد و سرعت مطالعهام را نیز پایین میآورد؛ باید بهصورت کلی ازاینگونه لغات گذشت.
26- هنگام مطالعه وقتی با کلمه و عبارت جدیدی روبرو میشوم بلافاصله باید آن را در اینترنت یا لغتنامه جستجو کنم و تا وقتی متوجه معنی دقیق آن نشوم هرگز قادر به ادامه مطالعه نخواهم بود.
27- اگر هنگام مطالعه نکته یا جملهای را جا بیندازم یا متوجه منظورش نشوم به عقب برمیگردم و تا زمانی که احساس نکنم آن را فهمیدهام به سراغ جملات بعدی نمیروم و به آنها نگاه نمیکنم.
28- تمامی نکته برداریها و جزوههایی که بعد از مطالعه مینویسم و جمعآوری میکنم حتماً باید مرتب و منظم و بدون خطخوردگی باشند و جملهبندیها باید کامل و بدون کموکاست یادداشت شوند.
29- وقتی در فهمیدن و درک مطلب موضوعات خواندهشده دچار مسئله میشوم، حتماً باید ابتدا متوجه نکتهای بشوم که درک نکردهام و بعد به مطالعه ادامه بدهم. تا زمانی هم که مطمئن نشدهام متوجه مفهوم عبارت شدهام ذهنم درگیر مطالب جدید پیش رو نمیشود.
30- وقتی کتاب موردعلاقهام یا کتابی مهم را مطالعه میکنم هرگز نمیتوانم صفحهای را جلوتر از صفحات قبلی بخوانم و حتماً همیشه باید به ترتیب و با دقت همه صفحات را از ابتدا بخوانم و هیچوقت پایان کتاب را قبل از فصلهای ابتدایی یا اواسط آن مطالعه نمیکنم.
درصد صحیح جملات
درصد صحیح تمام جملات صفر میباشد. اصلاً اهمیتی ندارد هر کدام از باورهای شما در چه سطحی قرار دارد، چیزی که مهم میباشد این است که به لطف و یاری خداوند تمام باورها و نگرشهای محدود کنندهای که در رابطه با مهارتهای مطالعه و تندخوانی دارید با تمرینها و مباحثی که در این دوره یاد میگیرید حل میشوند و اگر تمرین کنید به راحتی تغییر خواهند کرد.
برای پیدا کردن و شناسایی باورها و نگرشهایی که در رابطه با تندخوانی و مطالعه دارید تستی آماده کردهایم. در این تست شما هر کدام از جملات را ابتدا میخوانید و بستگی به اعتقادی که به آنها دارید درصدی به آنها اختصاص میدهید. تمام جملات را با دقت و تمرکز بخوانید و از بین صفر تا صد به هر کدام درصد مربوطه را بدهید. در انتها درصد درست تمامی جملات گفته میشود و شما میتوانید با مقایسه جواب خود با درصد جواب صحیح شدت باورهای خود را تشخیص دهید.
تست شناسایی باورهای مطالعه و تندخوانی
1- مطالعه و کتاب خواندن کار بسیار خستهکنندهای است و حوصلهام را سر میبرد.
2- نمیشود در یک دقیقه 500 یا 1000 کلمه را به نحوه درستی خواند و مطالعه کرد.
3- برای اینکه مطالب را بهتر متوجه شوم و درک کنم حتماً باید با دقت و آرامی مطالعه کنم.
4- هر وقت مطالعه کردن را شروع میکنم بعد از مدتی احساس خوابآلودگی به سراغم میآید.
5- زمانی که یک متن را بهصورت کلمه به کلمه میخوانم بهتر آن را درک میکنم و یاد میگیرم.
6- به نظر من جا انداختن سطر یا جمله و کلمهای هنگام مطالعه عادت نادرستی است و باید آن را ترک کنم.
7- به نظر من همه ما در حالت عادی با یک سرعت مشخص و باکم و بیشی تفاوت یکسان مطالعه میکنیم.
8- فکر میکنم تندخوانی ربطی به عملکرد چشمها نداشته باشد و بستگی به قدرت درون خوانی ما در مطالعه دارد.
9- برایم دشوار است 100 درصد مطالب و نکاتی که مطالعه کردهام را بهصورت درست و کاملی در ذهن خود نگهدارم.
10- برایم دشوار است 100 درصد مطالب و نکاتی که مطالعه کردهام را بهدرستی درک کنم و منظور متنها را متوجه شوم.
11- کتابهای زیادی خواندهام که هرگز آنها را به پایان نرساندهام یا برایم خیلی دشوار است یک کتاب را تا آخر تمام کنم.
12- هر وقت شروع به مطالعه میکنم بعد از مدتی متوجه میشوم در افکار مختلفی غرق هستم و از موضوع مطالعه خیلی دور شدهام.
13- به نظر من انگیزه و اشتیاق هنگام مطالعه تأثیر چندانی بر حرکات هوشمندانه چشم و ارتباط آنها با عملکرد ذهن و مغز و نحوه مطالعه ندارد.
14- فکر میکنم افرادی که تندخوان هستند و سرعت مطالعهای بالا و حافظهای قوی دارند، انسانهای بسیار منحصربهفرد و بااستعدادی میباشند.
15- بهمحض برخورد کردن با نکات و مفاهیم کلیدی و مهم یک متن باید از آنها نکته برداری کنم تا در ذهنم بمانند و آنها را فراموش نکنم.
16- فکر میکنم بلند خواندن کلمات و جملات به من کمک میکند تا سرعت بیشتری در مطالعه داشته باشم و مطالب را بهتر درک کنم و متوجه شوم.
17- هر وقت کتاب یا موضوعی را مطالعه میکنم نمیتوانم بهخوبی و با شفافیت مطالبش را برای دیگران توضیح دهم و یا مطلبی را به آنها یاد دهم.
18- در بسیاری از آزمونها و امتحاناتی که دارم یا درگذشته داشتم دچار استرس میشوم و ممکن است خیلی از مطالب را فراموش کنم و به یاد نیاورم.
19- فکر میکنم هنگام مطالعه زمانی که با دستم زیرخطها را دنبال میکنم یا با انگشتم سطرها را دنبال میکنم سرعت مطالعهام کاهش پیدا میکند.
20- فکر میکنم درون خوانی و زمزمه کلمات و جملات به من کمک میکند تا سرعت بیشتری در مطالعه داشته باشم و مطالب را بهتر درک کنم و متوجه شوم.
21- زمانی که شعر یا یک متن ادبی را مطالعه میکنم حتماً باید به آهستگی و باحوصله مطالعه کنم تا فضای احساسی و معنوی آنها را درک کنم و متوجه وزن اشعار شوم.
22- برای اینکه کتابها و جزواتم تمیز و مشخص باشند هیچوقت در حاشیه و هیچ کجای صفحات آنها چیزی نمینویسم و حتی زیر موضوعات و کلمات مهم خطی نمیکشم.
23- هر وقت مطالعه میکنم تنها زمانی متوجه منظور و مفهوم متنهای مختلف میشوم که با دقت تمام و بدون حواسپرتی با چشمانم روی کلمه به کلمه هر سطر متمرکز شوم.
24- من معتقدم تندخوانی، کیفیت درک و فهم مطالب خواندهشده را تا حد زیادی پایین میآورد و مانع از فهم درست موضوعات میشود اینیکی از مضرات تندخوانی است.
25- پیدا کردن ریشه و معنی لغات جدید متن در هنگام مطالعه کاری بیفایده است و زمانم را هدر میدهد و سرعت مطالعهام را نیز پایین میآورد؛ باید بهصورت کلی ازاینگونه لغات گذشت.
26- هنگام مطالعه وقتی با کلمه و عبارت جدیدی روبرو میشوم بلافاصله باید آن را در اینترنت یا لغتنامه جستجو کنم و تا وقتی متوجه معنی دقیق آن نشوم هرگز قادر به ادامه مطالعه نخواهم بود.
27- اگر هنگام مطالعه نکته یا جملهای را جا بیندازم یا متوجه منظورش نشوم به عقب برمیگردم و تا زمانی که احساس نکنم آن را فهمیدهام به سراغ جملات بعدی نمیروم و به آنها نگاه نمیکنم.
28- تمامی نکته برداریها و جزوههایی که بعد از مطالعه مینویسم و جمعآوری میکنم حتماً باید مرتب و منظم و بدون خطخوردگی باشند و جملهبندیها باید کامل و بدون کموکاست یادداشت شوند.
29- وقتی در فهمیدن و درک مطلب موضوعات خواندهشده دچار مسئله میشوم، حتماً باید ابتدا متوجه نکتهای بشوم که درک نکردهام و بعد به مطالعه ادامه بدهم. تا زمانی هم که مطمئن نشدهام متوجه مفهوم عبارت شدهام ذهنم درگیر مطالب جدید پیش رو نمیشود.
30- وقتی کتاب موردعلاقهام یا کتابی مهم را مطالعه میکنم هرگز نمیتوانم صفحهای را جلوتر از صفحات قبلی بخوانم و حتماً همیشه باید به ترتیب و با دقت همه صفحات را از ابتدا بخوانم و هیچوقت پایان کتاب را قبل از فصلهای ابتدایی یا اواسط آن مطالعه نمیکنم.
درصد صحیح جملات
درصد صحیح تمام جملات صفر میباشد. اصلاً اهمیتی ندارد هر کدام از باورهای شما در چه سطحی قرار دارد، چیزی که مهم میباشد این است که به لطف و یاری خداوند تمام باورها و نگرشهای محدود کنندهای که در رابطه با مهارتهای مطالعه و تندخوانی دارید با تمرینها و مباحثی که در این دوره یاد میگیرید حل میشوند و اگر تمرین کنید به راحتی تغییر خواهند کرد.
10 ماه پیش
در تاریخ 1402/06/15 منتشر شده
است.
512
بـار بازدید شده