نقد فیلم مردان | Men 2022
191 بار بازدید -
8 ماه پیش
-
یک زن یا یک گناهکار
یک زن یا یک گناهکار دائمی؟
▪️نام انگلیسی: Men
▪️نام فارسی: مردان
▪️محصول: ۲۰۲۲ – ایالات متحده، بریتانیا
▪️ژانر: سوررئال، دلهره
▪️امتیاز: ۳.۵ از ۴ - ◐⬤⬤⬤
مصطفی ملکی
▪️عنوان «مردان» به تنهایی موضوعی چالشی است. گویی از همان ابتدا مخاطب میان درک انسان یا نوعی از انسان قرار میگیرد. گارلند اما از همان ابتدا قرار است ما را با دنیایی بهسبک فونتریه روبهرو کند. او افتتاحیه را با سوپراسلوموشنی از سقوط یک مرد در برابر کاراکتر اصلی فیلم، «هارپر»، نشان میدهد.
▪️این فیلم مانند دو اثر قبلی گارلند از فرمی قابل اعتنا در روایت و تصویر برخوردار است. جلوههای تصویری اقتصادی و کاملاً بهجا برای جدا کردن فیلم از آن واقعیت هولناک بسیار کمککننده هستند. از سویی دیگر ترکیب رنگی که مخاطب را ابتدا میان این سبزی بیکران و ژالهاندود سرگردان میکند و کمکم متناسب با روایت دچار کنتراست میشود.
▪️اگر طی چند سال گذشته شاهد پررنگ شدن بازیگری چون «لئا سیدو» در فرانسه هستیم، سینمای انگلیسیزبان نیز «جسی باکلی» را در آثار فاخر خود دارد. جسی باکلی بازیگر با استعدادی است که برخلاف لئا سیدو، مورد توجه فیلمسازانی است که دغدغههایی جدی در باب هستی دارند. بهطور مثال آقای چارلی کافمن در آخرین اثر خود انتخابی بهتر از باکلی نداشته است. باکلی از آن دست بازیگرانی است که بهخوبی میتواند یک جمله را با استرسگذاری به چند تکه تقسیم کند و مخاطب را بهآنی دچار دگرگونی احساسی کند.
▪️حال ما در کابوس هارپر پس از حادثهی خودکشی بهسر میبریم یا درون درد او زیست میکنیم؟ ورود هارپر به آن عمارت روستایی و درخت سیبی که برابرش بود و سیبی که توسط او گاز زده شد، ما را به این یقین میرساند که درون انتزاعی از درد درونی هارپر زیست میکنیم. این سفری به منتهیالیه آفرینش است.
#filmreview #سینما #نقد_فیلم #cinema #فیلم #men2022filmreview
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
▪️نام انگلیسی: Men
▪️نام فارسی: مردان
▪️محصول: ۲۰۲۲ – ایالات متحده، بریتانیا
▪️ژانر: سوررئال، دلهره
▪️امتیاز: ۳.۵ از ۴ - ◐⬤⬤⬤
مصطفی ملکی
▪️عنوان «مردان» به تنهایی موضوعی چالشی است. گویی از همان ابتدا مخاطب میان درک انسان یا نوعی از انسان قرار میگیرد. گارلند اما از همان ابتدا قرار است ما را با دنیایی بهسبک فونتریه روبهرو کند. او افتتاحیه را با سوپراسلوموشنی از سقوط یک مرد در برابر کاراکتر اصلی فیلم، «هارپر»، نشان میدهد.
▪️این فیلم مانند دو اثر قبلی گارلند از فرمی قابل اعتنا در روایت و تصویر برخوردار است. جلوههای تصویری اقتصادی و کاملاً بهجا برای جدا کردن فیلم از آن واقعیت هولناک بسیار کمککننده هستند. از سویی دیگر ترکیب رنگی که مخاطب را ابتدا میان این سبزی بیکران و ژالهاندود سرگردان میکند و کمکم متناسب با روایت دچار کنتراست میشود.
▪️اگر طی چند سال گذشته شاهد پررنگ شدن بازیگری چون «لئا سیدو» در فرانسه هستیم، سینمای انگلیسیزبان نیز «جسی باکلی» را در آثار فاخر خود دارد. جسی باکلی بازیگر با استعدادی است که برخلاف لئا سیدو، مورد توجه فیلمسازانی است که دغدغههایی جدی در باب هستی دارند. بهطور مثال آقای چارلی کافمن در آخرین اثر خود انتخابی بهتر از باکلی نداشته است. باکلی از آن دست بازیگرانی است که بهخوبی میتواند یک جمله را با استرسگذاری به چند تکه تقسیم کند و مخاطب را بهآنی دچار دگرگونی احساسی کند.
▪️حال ما در کابوس هارپر پس از حادثهی خودکشی بهسر میبریم یا درون درد او زیست میکنیم؟ ورود هارپر به آن عمارت روستایی و درخت سیبی که برابرش بود و سیبی که توسط او گاز زده شد، ما را به این یقین میرساند که درون انتزاعی از درد درونی هارپر زیست میکنیم. این سفری به منتهیالیه آفرینش است.
#filmreview #سینما #نقد_فیلم #cinema #فیلم #men2022filmreview
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
8 ماه پیش
در تاریخ 1402/09/07 منتشر شده
است.
191
بـار بازدید شده