مدیریت منابع، تجربه ها و بایسته ها

Mohammad Reza Sadaghianifar
Mohammad Reza Sadaghianifar
4 بار بازدید - 4 سال پیش - #مدیریت_منابع، دامنه
#مدیریت_منابع، دامنه وسیعی از داشته ها را در #اقتصاد_ملی و #اقتصاد_شرکتی دربر می گیرد .
برای کشوری مانند #ژاپن که از لحاظ #منابع_طبیعی فقیر بوده و تقریبا در انتهای #زنجیره_منابع قرار دارد، این کار به حد‌کمال گسترش یافته و با حمایتهای جدی قانونی به #فرهنگ_ملی تبدیل شده است، بطوری که کشوری با حدود ۰/۲ درصد مساحت #ایران و جمعیتی ۱/۵ برابر ایران و بازار مصرفی با حجم فوق العاده بالا  با تراکم جمعیتی بیش از ۷ برابر ایران، کمتر از ۵ درصد #زباله و‌ #ضایعات مصرفی قابل دفن یا غیر قابل #بازیافت دارد .
این #استراتژی اتکای حداکثری به منابع‌ِ دردسترس و چند‌بار مصرف کردن منابع و #فلزات، باعث شد تا ژاپن از محل ۸۰ هزار تن #گوشی_تلفن_همراه و #کامپیوتر بازیافتی ۳۰ کیلوگرم #طلا، ۴ تن #نقره و حدود ۳ تن #برنز استخراج کرده و بیش از ۲۶۰۰ مدال برای #المپیک برگزار نشده ۲۰۲۰ توکیو تولید نماید .
سوال اینجاست که ما برای مدیریت منابع خود‌ چه کرده ایم؟ . . .

#محمدرضا_صدقیانی_فر #رویاروی_چالش_ها_با_استراتژی #طلای_کثیف #محیط_زیست #منابع_ملی #محمدرضا_صدقیانیفر #رویاروی_چالشها_با_استراتژی
4 سال پیش در تاریخ 1399/05/16 منتشر شده است.
4 بـار بازدید شده
... بیشتر