نقد فیلم آدمکشهای ظریف | Baby Assassins 2021
138 بار بازدید -
9 ماه پیش
-
سینمای ژاپن به این آثار
سینمای ژاپن به این آثار نیاز مبرم دارد
▪️نام انگلیسی: Baby Assassins
▪️نام فارسی: آدمکشهای ظریف
▪️محصول: ۲۰۲۱ – ژاپن
▪️ژانر: اکشن-ابزورد
▪️امتیاز: ۳ از ۴ - 〇⬤⬤⬤
مصطفی ملکی
در ساختار روایی اکشن-ابزورد، کارگردان هم باید موقعیتهای کمدی را بشناسد و هم توانایی برشهای قابل تأمل در سکانسهای اکشن داشته باشد. آقای «یوگو ساکاموتو» یکی از همین کارگردانهاست. ساکاموتو طی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ چهار فیلم روی پرده برده است که تاکنون سه فیلم از آنها در دسترس ما قرار نگرفته است. فیلم «آدمکشهای ظریف» یکی از آن چهار فیلم است که به مرور آن میپردازیم.
ساکاماتو در دستهی کارگردانهایی قرار میگیرد که با بودجهی کم آنچه را که میخواهد روی تصویر میبرد. او در فیلم «آدمکشهای ظریف» از ساختار زوج سینمایی استفاده کرده است. «هیماری» و «چیساتو» این زوج را در روایت آقای ساکاماتو تشکیل میدهند. آنها دو دختر جوان جامعهستیز هستند که زیر نظر یک سازمان زیرزمینی به قتلهای مشخص دست میزنند. شروع فیلم با مصاحبهی هیماری در یک سوپرمارکت آغاز میشود. درگیری او با صاحب سوپرمارکت و کارکناناش منجر به شکل گرفتن اولین سکانس اکشن فیلم میشود. در نهایت او توسط شلیک چیساتو نجات پیدا میکند و با یک برش دوباره به مصاحبهی او با صاحب سوپرمارکت بازمیگردیم. هر آنچه در ابتدا دیده بودیم بازی ذهنی هیماری در باب این مکان بوده است و اتفاقاً با همین انتزاع شخصیتپردازی هیماری و چیساتو شکل میگیرد.
کارگردان ژاپنی سعی دارد در ساختار روایت خود این دو دختر را در موقعیتهای مختلف اجتماعی قرار دهد و بهنوعی مخاطب را با چگونگی رفتار یک جامعهستیز روبهرو کند. روایت او یک اثر روانشناختی نیست و کاملاً در خدمت سینمای اکشن است. اما شخصیتپردازی خوب هر دو بازیگر نقش اول باعث شده کل روایت برای مخاطب سینمای روانشناختی نیز لذتبخش باشد. یکی از شاخصههای مهم شخصیتپردازی خوب کاراکتر هیماری همان زمزمههای زیر لب او و توضیح رخدادهای در حال وقوع است. او بلندبلند فکر میکند و تصمیم میگیرد. اگر به آثار سینمای میانهی ژاپن دقت کنید، یکی از نقاط ضعف و دافعهی این آثار توضیح صحنه خوانی کاراکترهاست که فیلم را از نفس میاندازد. در فیلم آقای ساکاموتو با چنین ضعفی روبهرو نیستیم. باید اینگونه گفت که اکشن او ساختاری جهانی دارد و شانهبهشانهی آثار گای ریچی و دیگر ابزوردسازان سینمای اکشن گام برمیدارد.
#سینما #filmreview #فیلم #cinema #نقد_فیلم #babyassassins2021
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
▪️نام انگلیسی: Baby Assassins
▪️نام فارسی: آدمکشهای ظریف
▪️محصول: ۲۰۲۱ – ژاپن
▪️ژانر: اکشن-ابزورد
▪️امتیاز: ۳ از ۴ - 〇⬤⬤⬤
مصطفی ملکی
در ساختار روایی اکشن-ابزورد، کارگردان هم باید موقعیتهای کمدی را بشناسد و هم توانایی برشهای قابل تأمل در سکانسهای اکشن داشته باشد. آقای «یوگو ساکاموتو» یکی از همین کارگردانهاست. ساکاموتو طی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ چهار فیلم روی پرده برده است که تاکنون سه فیلم از آنها در دسترس ما قرار نگرفته است. فیلم «آدمکشهای ظریف» یکی از آن چهار فیلم است که به مرور آن میپردازیم.
ساکاماتو در دستهی کارگردانهایی قرار میگیرد که با بودجهی کم آنچه را که میخواهد روی تصویر میبرد. او در فیلم «آدمکشهای ظریف» از ساختار زوج سینمایی استفاده کرده است. «هیماری» و «چیساتو» این زوج را در روایت آقای ساکاماتو تشکیل میدهند. آنها دو دختر جوان جامعهستیز هستند که زیر نظر یک سازمان زیرزمینی به قتلهای مشخص دست میزنند. شروع فیلم با مصاحبهی هیماری در یک سوپرمارکت آغاز میشود. درگیری او با صاحب سوپرمارکت و کارکناناش منجر به شکل گرفتن اولین سکانس اکشن فیلم میشود. در نهایت او توسط شلیک چیساتو نجات پیدا میکند و با یک برش دوباره به مصاحبهی او با صاحب سوپرمارکت بازمیگردیم. هر آنچه در ابتدا دیده بودیم بازی ذهنی هیماری در باب این مکان بوده است و اتفاقاً با همین انتزاع شخصیتپردازی هیماری و چیساتو شکل میگیرد.
کارگردان ژاپنی سعی دارد در ساختار روایت خود این دو دختر را در موقعیتهای مختلف اجتماعی قرار دهد و بهنوعی مخاطب را با چگونگی رفتار یک جامعهستیز روبهرو کند. روایت او یک اثر روانشناختی نیست و کاملاً در خدمت سینمای اکشن است. اما شخصیتپردازی خوب هر دو بازیگر نقش اول باعث شده کل روایت برای مخاطب سینمای روانشناختی نیز لذتبخش باشد. یکی از شاخصههای مهم شخصیتپردازی خوب کاراکتر هیماری همان زمزمههای زیر لب او و توضیح رخدادهای در حال وقوع است. او بلندبلند فکر میکند و تصمیم میگیرد. اگر به آثار سینمای میانهی ژاپن دقت کنید، یکی از نقاط ضعف و دافعهی این آثار توضیح صحنه خوانی کاراکترهاست که فیلم را از نفس میاندازد. در فیلم آقای ساکاموتو با چنین ضعفی روبهرو نیستیم. باید اینگونه گفت که اکشن او ساختاری جهانی دارد و شانهبهشانهی آثار گای ریچی و دیگر ابزوردسازان سینمای اکشن گام برمیدارد.
#سینما #filmreview #فیلم #cinema #نقد_فیلم #babyassassins2021
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
9 ماه پیش
در تاریخ 1402/07/18 منتشر شده
است.
138
بـار بازدید شده