سیداحمدالحسن گفته امیرالمؤمنین ع در خسرانه؟ | تقطیع و تحریف کلام سیرهٔ اهل بیت ع نیست.

سيد حامد میری
سيد حامد میری
341 بار بازدید - 8 ماه پیش - پرسش 109: معنای آیه‌ی «وَٱلْعَصْرِ
پرسش 109: معنای آیه‌ی «وَٱلْعَصْرِ * إِنَّ ٱلْإِنسَنَ لَفِى خُسْرٍ» معنای این آیه چیست: «وَٱلْعَصْرِ * إِنَّ ٱلْإِنسَنَ لَفِى خُسْرٍ» (سوگند به اين زمان * که انسان در خسران است). پاسخ: امیرالمؤمنین علی ع، انسان است و ایشان نسبت به حضرت محمدص در خسران و زیان‌کاری است؛ چرا که مقام پیامبرص برتر و عظیم‌تر از مقام امام علی ع می‌باشد. حضرت محمدص شهر کمالات الهی در خلق یا شهر علم است و علی ع باب و دروازه‌ی آن می‌باشد. پیامبرص صاحب مقام محمود و صاحب مقام قاب قوسین یا نزدیک‌تر است و آن حضرت کسی است که چون به اندازه‌ی سوراخ سوزنی برایش فتح و گشایش حاصل شد و بین حق و خلق به نوسان درآمد، و امیرالمؤمنین پایین‌تر از این مقام و مرتبه است و آن حضرت ع می‌فرماید: (اگر پرده از برایم برداشته شود، چیزی بر یقینم افزوده نگردد)؛ یعنی همان پوشش و حجاب لاهوت که برای محمدص برداشته شد. لینک کتاب متشابهات ج۳: https://almahdyoon.co/wp-content/uploads/2022/03/Moteshabehat3.pdf پرسش 159: تفسیر سوره‌ی عصر از نگاهی دیگر. در کتاب متشابهات در تفسیر سوره‌ی عصر شما فرموده‌ای: (انسان، علی بن ابی‌طالب ع است و او در قیاس با پیامبر خداص در زیان و خسران می‌باشد). حال چگونه کسانی که ایمان آورده‌اند استثنا می‌شوند، در حالی که از آنچه شما بیان داشته‌ای، چنین برداشت می‌شود که آنها از علی ع برتر می‌باشند؟! پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم والحمد لله رب العالمین، و صلی الله علی محمد و آل محمد الائمة و المهدیین و سلم تسلیماً. قرآن جملگی در فاتحه است و فاتحه در بسمله‎، و بسمله در (با) و (با) در نقطه؛ یعنی هر چه بیشتر به سوی خداوند سبحان و متعال ارتقا یابیم، تفصیل قرآن کمتر می‌شود؛ و این به جهت کم شدن جزئیات و ناسازگاری‌ها می‌باشد، که هر چه در عوالم ملکوتی بیشتر ارتقا یابی تا آنکه به نور و کلیات برسی و قرآن نوری کلی گردد. آنچه در تفسیر سوره‌ی والعصر بیان داشتم، در مرتبه‌ی عالی از قرآن بود؛ یعنی در جایی که غیر از محمد، علی و فاطمه ع وجود دیگری در کار نیست؛ علی و فاطمه ع نور یکسان هستند، پس غیر از آنها وجود دیگری نیست. پس تمام سوره در آن عالم چنین می‌شود: «وَالْعَصْرِ * إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ» (سوگند به اين زمان، * که انسان در خسران است)؛ این سوره‌ی عصر در آن عالم عُلوی (بالا) می‌باشد، و در آن عالم، باقیِ سوره که عبارت است از «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» (مگر آنها که ايمان آوردند و کارهای شايسته کردند و يکديگر را به حق سفارش کردند و يکديگر را به صبر سفارش کردند) هیچ موجودیتی ندارد، تا به این ترتیب محلی برای چنین اعتراضی وجود داشته باشد. اما در این عالم، منظور از انسان، جنس انسان می‌باشد؛ یعنی انسان به سبب وجودش در عالم جسمانی، در خسران و پَستی است مگر آنگاه که به ولیّ خدا در زمانش ایمان آورد و به همراه او عمل نماید: «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» (مگر آنها که ايمان آوردند و کارهای شايسته کردند و يکديگر را به حق سفارش کردند و يکديگر را به صبر سفارش کردند). لینک کتاب متشابهات ج۴: https://almahdyoon.co/wp-content/uploads/2022/03/Moteshabehat4.pdf لینک‌ پیج‌های شخصی: آدرس صفحه فیسبوک: www.facebook.com/HMiri313 صفحه توییتر: twitter.com/HMiri313 کانال تلگرام: https://t.me/HMiri313 پیج اینستاگرام: www.instagram.com/HMiri.313 آدرس سایت رسمی سیداحمدالحسن یمانی آل‌محمد ع: www.almahdyoon.org صفحه فیسبوک سیداحمدالحسن: www.facebook.com/Ahmedalhasan10313 صفحه توییتر سیداحمدالحسن: twitter.com/Ahmedalhasan313 آدرس کانال تلگرامی فراخوان مهدوی:(برای پرسش و پاسخ) https://t.me/MahdaviMedia10313
8 ماه پیش در تاریخ 1402/11/13 منتشر شده است.
341 بـار بازدید شده
... بیشتر