آزتک ها و شیوه های قربانی آدمیان نزد پادشاهان میشوم و کاهنان خون آشام- « اینکاها » - بخش ( 11)

371 بار بازدید - 3 ماه پیش - لینک پست های قبلی اسطوره
لینک پست های قبلی
اسطوره قربانی  در ادوار و ادیان مختلف - بخش {1}
اسطوره قربانی  در ادوار و ادیان مختلف...
یونان ، سرزمین شراب ، طرب و قربانی - بخش {2}
یونان ، سرزمین شراب ، طرب و قربانی - ...
مناسک  قربانی در هند ،مرز وبوم تمدن و خرافات - بخش {3}
مناسک  قربانی در هند ،مرز وبوم تمدن و...
خدایان  انسان  خوار  هندویان - بخش {4}
خدایان  انسان  خوار  هندویان - بخش {4}
مناسک قربانی   آدمی  در دیار  خاقان  چین - بخش {5}
مناسک قربانی   آدمی  در دیار  خاقان  ...
آئین های قربانی در ایران ، از پیش از تاریخ تاکنون - بخش{6}
آئین های قربانی نزد مولوخ خدای مخوف کودک خوار یهودیان دردره جهنم - بخش {7}
آئین های قربانی نزد مولوخ خدای مخوف ک...
کتاب مقدس یهودیان درباره آئین های قربانی حیوانی و انسانی چه می گوید ؟ - بخش {8}
کتاب مقدس یهودیان درباره آئین های قرب...
قربانی های انسانی و آتش نیاز در آئین یهود -  بخش  {9}
قربانی های انسانی و آتش نیاز در آئین ...
جنجالی ترین  آئین های  قربانی انسانی درمیان اعراب جاهلیت - بخش {دهم}
جنجالی ترین  آئین های  قربانی انسانی ...
منبع کتاب :  اسطوره قربانی
در میان آزتک ها که مقارن فتوحات اسپانیا ( ۱۵۱۹) در مکزیک ، بر آن کشور استیلا داشته اند نیز قربانی انسانی بصورت بسیار وسیع رواج داشته
است.
آزتکها در قرن ۱۲ میلادی از جانب شمال به مکزیک در آمدند و ابتدا مردمانی چادرنشین بودند. بعدها شهرهای بزرگی بنیان نهادند و حکومتهای جابرانه ای را پی افکندند. به همین سبب هنگامیکه « کورتز » اسپانیایی وارد خاک مکزیک گشت بآسانی توانست امپراطوری پهناور آزتکها را نابود سازد ۱۸۵ خشن ترین جنبه مذهب ، آزتکها قربانی وحشتناک آن است که قربانیان بایستی از میان آدمیان انتخاب شود رسومشان درباره قربانی آدمها فراوان و بسیار سخت و وحشیانه بود شمار قربانیان نفس ، انسانی در هر سال مطابق جمعیت یک شهر متوسط بوده است. بطور کلی در آیین این قوم ، مراسم قربانی بزرگترین رسم مذهبی بشمار میرفت و قربانی انسانی را عالی ترین تجلیات ستایش آمیز خود نسبت به خدایان میدانسته اند. خدایان آزتک ها نیز چونان ، آدمیان لازم بود تغذیه نمایند و شکم سیر گردند. این عالیجنابان و موجودات والامقام ، نیاز به خوراکهای مقوی و مغزی داشته اند که در آن میان هیچ خوراکی مانند قلب گرم و خونچکان زنان جوان و مردان جوان واجد این شرایط و صفات نبود. در نزد این قوم ، نیز قلم عمده ی قربانیان را اسیران جنگی تشکیل میدادند. قربانی شدن در راه خدایان بمواقع فیض بزرگی بشمار میرفت. تا پیش از سده چهاردهم رسم قربانی میان مکزیکیان معمول و رایج نبوده است و تنها از این هنگام است که کم کم قربانی انسانی به همراه جنبه های خشونت بارش مذهب این قوم وارد شده است. بهر حال طی هر سال در روز معینی ضمن تشریفات و مراسمی بسیار باشکوه که در یک جشن عمومی انجام میشد ، برای رب النوع خورشید یک نفر را قربانی میکردند در حینی که انسانی قربانی میشد فرد دیگر برای قربان شدن آینده یعنی یک سال بعد انتخاب میگشت. پس در سراسر طول یک قرن بدون لحظه ای توقف ، تشریفات و جریان قربانی برای رب النوع آفتاب عالی جناب تزكات له پوکا » در جریان بود و فرد انتخاب شده را در قصری باشکوه مقام میدادند. تمام هزینه و مخارج و تأمین رفاه و آسایش اش بر عهده معبد بود چهار نفر از زیباترین دوشیز برای هم آغوشی و ارضای نیازمندیهای جنسی اش تعیین میشدند. این چهار دوشیزه از کومک بهترین آرایشگران برای خود آرایی بهره می بردند. شایسته ترین و زیباترین و گرانبهاترین جامه و زینت آلات و عطریات برایشان فراهم میشد که فرد قربانی که پیک خدا نامیده میشد ، از بهترین لذات بهره مند گردد. غلامان و کنیزان بسیاری در خدمت اش کمر بسته بودند و انواع اغذیه و اشربه لذیذ برایش تهیه میشد در طی این سال فرد قربانی ، نماینده خدا بر روی زمین محسوب میشد  ، گشت مقام خدا یگانه اش احترامات و مقامهای فوق العاده ای برای او به ارمغان می آورد زندگانی اش ، بدین سان طی یکسال از تجمل و شکوه و لذت لبریز میشد هر ماه یک بار کاهن اعظم نزدش می آمده و با احترام و ادبی فوق العاده از خوشیها: لذات و آسایش و رفاه برخورد بود
مقدمه 00:00
قربانی انسانی نزد ازتک ها 00:41
مناسک  قربانی نزد کاهنان ازتکی 4:20
تشریفات قربانی 5:40نقش رب  النوع  خورشید در ائین قربانی 7:47
آتش مقدس  9:00
نذر جسد قربانی 10:34
عشا ربانی و ائین کانی بالیسم  11:19
3 ماه پیش در تاریخ 1403/01/15 منتشر شده است.
371 بـار بازدید شده
... بیشتر