جلسه صفرم پلاسمای ارتباطات

bamaHSE
bamaHSE
14 بار بازدید - 2 هفته پیش - - جهت دریافت جزوه آموزشی
- جهت دریافت جزوه آموزشی این وبینار از سایت HSE باما بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
- جهت شرکت در دوره آفلاین (با آزمون) و دریافت گواهی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

      http://bamahse.com/link/Z9NKVX
       
- جهت مشاهده کلیه دوره های آموزشی سایت HSE باما بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

         www.bamahse.com/workshops

جناب آقای سید حمزه حسینی مطلق

دانشجوی دکترای فقه و حقوق اسلامی دانشگاه تهران، طراح آموزشی و مدرس مهارت ارتباطی، اخلاق و سلامت معنوی
اعطای گواهینامه معتبر رایگان به دانشجویان طرح مهارت افزایی (  طرح کاد پلاس)
هزینه دریافت گواهی نامه معتبر برای سایر شرکت کنندگان در دوره آموزشی (100 هزار تومان)
گواهی پایان دوره: گواهی پایان دوره توسط شرکت آتی سلامت محیط و کار پویا اعطا می گردد. این شرکت دارای مجوز آموزشی از مرکز تحقیقات وزارت کار و سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد
با عنایت به وبینار فوق، مطلب زیر می تواند برای شما مفید باشد.

ارتباط موثر
برقراری ارتباط یک مهارت ضروری در روابط شخصی و حرفه ای است. برقراری ارتباط پایه و اساس تمام تعاملات انسانی است و نقش مهمی در ایجاد تعامل، تفاهم و دستیابی به اهداف مشترک دارد. ارتباط موثر نه تنها شامل توانایی بیان واضح احساسات و افکار خود، بلکه همچنین شامل گوش دادن فعال و توانایی همدلی و همدردی است. در ادامه، عناصر کلیدی ارتباط موثر را بررسی خواهیم کرد و در مورد روش ‌هایی برای بهبود این مهارت حیاتی بحث خواهیم کرد.

بیان واضح و مختصر: یکی از جنبه های اساسی ارتباط موثر، توانایی بیان واضح و مختصر احساسات و افکار خود است. این شامل استفاده از ادبیاتی است که برای مخاطب مورد نظر به راحتی قابل درک باشد و از ابهام یا سردرگمی اجتناب شود. چه ارتباط کلامی در تعاملات رو در رو باشد و چه ارتباط کتبی از طریق ایمیل یا گزارش، وضوح و مختصر بودن برای انتقال پیام شما ضروری است.
گوش دادن فعال: ارتباط موثر یک خیابان دو طرفه است و گوش دادن فعال به اندازه بیان واضح اهمیت دارد. گوش دادن فعال شامل تمرکز کامل، درک، پاسخگویی و به خاطر سپردن آنچه گفته می شود است. این مستلزم توجه کامل به سخنران، پرسیدن سؤالات روشن‌کننده و ارائه بازخورد برای نشان دادن درک است. با گوش دادن فعالانه، نه تنها به گوینده احترام می گذارید، بلکه بینش و اطلاعات ارزشمندی نیز به دست می آورید.
همدلی و هوش هیجانی:‌همدلی و هوش هیجانی جزء جدایی ناپذیر ارتباطات موثر، به ویژه در روابط بین فردی هستند. همدلی شامل درک و به اشتراک گذاشتن احساسات یک فرد دیگر است، در حالی که هوش هیجانی شامل توانایی تشخیص، درک و مدیریت احساسات خود و دیگران است. با همدلی و هوش عاطفی، می توانید بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید، اعتماد ایجاد کنید و مکالمات چالش برانگیز را با حساسیت و درک دنبال کنید.
تطبیق پذیری:‌ ارتباط موثر همچنین مستلزم سازگاری با سبک های ارتباطی مختلف، ترجیحات و زمینه های فرهنگی است. همه به یک شکل ارتباط برقرار نمی کنند، بنابراین اینکه بتوانید سبک ارتباطی خود را با نیازهای دیگران تطبیق دهید بسیار مهم است. این ممکن است شامل تنظیم لحن، زبان یا رویکرد شما برای اطمینان از دریافت و درک مؤثر پیام شما باشد.
بازخورد و شفاف سازی:‌ بازخورد یکی از اجزای ضروری ارتباط موثر است زیرا فرصتی برای شفاف سازی و بهبود فراهم می کند. چه در حال بازخورد دادن یا دریافت بازخورد باشید، مهم است که این کار را سازنده و محترمانه انجام دهید. هنگام دریافت بازخورد، در صورت نیاز به دنبال توضیح باشید و از آن به عنوان فرصتی برای رشد استفاده کنید. هنگام ارائه بازخورد، خاص، عینی باشید و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه دهید.
مهارت های ارتباطی نوشتاری:‌ در عصر دیجیتال امروزی، مهارت های ارتباطی نوشتاری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. خواه ساخت ایمیل‌های حرفه‌ای، گزارش‌ها یا ارائه‌ها باشد، توانایی انتقال مؤثر پیام به صورت نوشتاری یک مهارت ارزشمند است. این شامل استفاده از دستور زبان، علائم نگارشی و قالب بندی مناسب برای اطمینان از وضوح و حرفه ای بودن در ارتباطات نوشتاری شما است.
ارتباط غیر کلامی: نشانه های غیرکلامی مانند زبان بدن، حالات چهره و لحن صدا نقش مهمی در برقراری ارتباط دارند. آگاهی از نشانه‌های غیرکلامی خود و درک نشانه‌های دیگران می‌تواند به شما در انتقال و تفسیر دقیق‌تر پیام‌ها کمک کند. توجه به نشانه های غیرکلامی نیز می تواند به شما کمک کند اثربخشی ارتباطات خود را بسنجید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.
راهبردهای بهبود ارتباطات
چندین روش و راهبرد برای بهبود مهارت های ارتباطی وجود دارد:

گوش دادن فعال را در تعاملات روزانه خود تمرین کنید.
به دنبال بازخورد دیگران در مورد سبک ارتباطی خود و زمینه های بهبود باشید.
در دوره ها یا کارگاه های آموزشی مهارت های ارتباطی شرکت کنید تا دانش و توانایی های خود را افزایش دهید.
در تمرینات نقش آفرینی برای تمرین سناریوهای ارتباطی مختلف شرکت کنید.
برای به دست آوردن بینش و استراتژی هایی برای بهبود، کتاب ها یا مقالاتی در مورد ارتباط موثر بخوانید.

"شرکت فناور آتی سلامت محیط کار و پویا، دارای مجوز برگزاری دوره های آموزشی از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور،مجوز کانون تبلیغات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز فناوری تحت حمایت پارک علم و فناوری یزد می باشد."
#health #آموزش #ایمنی #روانشناسی #hse #management #بهداشت #جلسة
2 هفته پیش در تاریخ 1403/03/23 منتشر شده است.
14 بـار بازدید شده
... بیشتر