قله آتش کوه

Hossein Moeinifar
30 بار بازدید - 3 سال پیش - این اولین صعود جدی زمستانه
این اولین صعود جدی زمستانه ام بود. پیشبینی هوا می گفت دمای قله ریزان که خیلی نزدیک به قله آتش کوه هستش آفتابی بدون باد و منفی پانزده درجه بود ولی وارد منطقه شدیم برف شروع شد کم کم باد هم شروع شد و قله آتش کوه دویست و پنجاه متر بلند تر بود پس ما در دمایی بین منفی بیست الی بیست و پنج بودیم. با برف زیاد منطقه، شیب زیاد و برفکوبی. سری کمل بک من اواسط مسیر یخ زد و عملا دیگه آب نداشتم و از جایی که فکر می کردم هوا خیلی سرد نمیشه فلاسک و جت بویل نبرده بودم. تجربه خیلی خوبی شد برام ... سه گروه در منطقه بودیم که یک گروه به دلیل برف کوبی زیاد و عدم آمادگی کافی برگشتند ولی ما ادامه دادیم و نهایتا صعود کردیم. هوا به قدری بد بود که در حد پنج دقیقه بالا بودیم و سریع بازگشتیم. هوا اونقدر سرد بود که وقتی برای چند ثانیه وامیستادیم تا یکی از روی سنگ و یخ عبور کنه نوک انگشتان دست و پا سرد می شد، و اگر انگشتان رو توی کفش و دستکش تکون نمی دادی واقعا خطر یخ زدگی وجود داشت. نزدیک دوراهی که تو فیلم هست ما یکم خوراکی خوردیم، چند ساعت صعود کردیم و به دلیل سرما نتونستیم دیگه چیزی بخوریم و بعدش چون هوا داشت تاریک می شد باید به جایی می رسیدیم که ریسک کمتری داشت، پس مجبور شدیم قسمت قابل توجهی از مسیر رو با تشنگی و گرسنگی و خستگی ادامه بدیم تا رسیدیم تقریبا به همون دوراهی تا یه چیزی در حد نیم ساعت استراحت کردیم.
و نهایتا ما شش صبح حرکت کردیم و هفت و بیست دقیقه شب بازگشتیم.
. 📆 هشتم آذر ۱۳۹۸ ⁦
⁦.
🌡️⁩⁦⁦☀️⁩⛅ -20 / 10 °c
🌬️ 25 km/h .
3 سال پیش در تاریخ 1400/05/09 منتشر شده است.