نقد فیلم جانوران | The Beasts 2022
223 بار بازدید -
10 ماه پیش
-
مرگ همچون افتتاحیهای برای زندگیرودریگو
مرگ همچون افتتاحیهای برای زندگی
رودریگو سوروگوین طی یک دهه فعالیت خود در سینما توانسته به امضای سینمایی خود برسد. او کار خود را با فیلم «هشت قرار عاشقانه» آغاز کرد و همین درونمایه را در فیلم «استکهلم» ادامه داد. اما سوروگوین گویا میدانست که باید در جای دیگری دنیای سینمایی خود را پی بگیرد. در نتیجه ژانر هیجانانگیز و جنایی از سال ۲۰۱۳ و با فیلم «باشد که خدا به فریادمان برسد» تبدیل به چارچوب آثار او شد. سوروگوین هم روابط انسانی را بهخوبی میشناسد و هم میداند چگونه حفرههایی رازآلود در روایتهایاش قرار دهد تا مخاطب اثر را در آغوش بگیرد. این کارگردان اسپانیایی در جدیدترین اثر خود به روستایی کوچک در اسپانیا رفته است.
فیلم با تلاش دو نفر برای از نفس انداختن یک اسب آغاز میشود. سوروگوین با نیمنگاهی به افتتاحیهی «دجال»، اثر فونتریه، سعی دارد با سوپر اسلوموشن این درگیری و درهمآمیختگی دستهای دو انسان برای به زانو در آوردن یک اسب را با دقت در برابر مخاطب قرار دهد. او سه فصل را برای روایت خود در نظر گرفته و افتتاحیهی هر سه فصل با مرگ آغاز میشود. پس از افتتاحیهی اول بهسراغ زندگی «آنتوان» و «اولگا» میرویم که از فرانسه به این دهکدهی کوچک اسپانیایی آمدهاند و مشغول کشاورزی هستند. سوروگوین این روایت را تا حدودی از اتفاقاتی که بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در منطقهی «پرین» اسپانیا رخ داده اقتباس کرده است. در فصل اول با کاراکترهای اصلی و درگیر این روایت آشنا میشویم. آنتوان و اولگا در برابر دو برادر با نامهای «سان» و «لورن» که بهسبب مخالفت آنتوان با جاگذاری توربینهای بادی در دهکده نسبت به او کینه به دل دارند قرار میگیرند. در این فصل برخوردهای این دو با زوج فرانسوی را شاهد هستیم، اما همچنان همهچیز در حد دندانقروچه و کنایههای تحقیرآمیز پیش میرود. فصل دوم با مرگ یک چوپان پیر در کوهستان آغاز میشود. در این فصل دندانقروچهها تبدیل به جدالی جدیتر میشود. آنتوان دائم دوربینبهدست در حال ثبت وقایع است و بهنوعی قصد دارد تهدیدهای این دو برادر را برای ارائه به پلیس ضبط کند. در فصل دوم روایت جان تازهتری میگیرد و سوروگوین سعی میکند بدون اینکه وارد دیالوگبازیهای بیثمر شود، موقعیتهای دراماتیک را از طریق رخدادهای درون قاب برای مخاطب توضیح دهد.
#سینما #filmreview #فیلم #cinema #thebeastsfilm2022 #نقد_فیلم
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
رودریگو سوروگوین طی یک دهه فعالیت خود در سینما توانسته به امضای سینمایی خود برسد. او کار خود را با فیلم «هشت قرار عاشقانه» آغاز کرد و همین درونمایه را در فیلم «استکهلم» ادامه داد. اما سوروگوین گویا میدانست که باید در جای دیگری دنیای سینمایی خود را پی بگیرد. در نتیجه ژانر هیجانانگیز و جنایی از سال ۲۰۱۳ و با فیلم «باشد که خدا به فریادمان برسد» تبدیل به چارچوب آثار او شد. سوروگوین هم روابط انسانی را بهخوبی میشناسد و هم میداند چگونه حفرههایی رازآلود در روایتهایاش قرار دهد تا مخاطب اثر را در آغوش بگیرد. این کارگردان اسپانیایی در جدیدترین اثر خود به روستایی کوچک در اسپانیا رفته است.
فیلم با تلاش دو نفر برای از نفس انداختن یک اسب آغاز میشود. سوروگوین با نیمنگاهی به افتتاحیهی «دجال»، اثر فونتریه، سعی دارد با سوپر اسلوموشن این درگیری و درهمآمیختگی دستهای دو انسان برای به زانو در آوردن یک اسب را با دقت در برابر مخاطب قرار دهد. او سه فصل را برای روایت خود در نظر گرفته و افتتاحیهی هر سه فصل با مرگ آغاز میشود. پس از افتتاحیهی اول بهسراغ زندگی «آنتوان» و «اولگا» میرویم که از فرانسه به این دهکدهی کوچک اسپانیایی آمدهاند و مشغول کشاورزی هستند. سوروگوین این روایت را تا حدودی از اتفاقاتی که بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در منطقهی «پرین» اسپانیا رخ داده اقتباس کرده است. در فصل اول با کاراکترهای اصلی و درگیر این روایت آشنا میشویم. آنتوان و اولگا در برابر دو برادر با نامهای «سان» و «لورن» که بهسبب مخالفت آنتوان با جاگذاری توربینهای بادی در دهکده نسبت به او کینه به دل دارند قرار میگیرند. در این فصل برخوردهای این دو با زوج فرانسوی را شاهد هستیم، اما همچنان همهچیز در حد دندانقروچه و کنایههای تحقیرآمیز پیش میرود. فصل دوم با مرگ یک چوپان پیر در کوهستان آغاز میشود. در این فصل دندانقروچهها تبدیل به جدالی جدیتر میشود. آنتوان دائم دوربینبهدست در حال ثبت وقایع است و بهنوعی قصد دارد تهدیدهای این دو برادر را برای ارائه به پلیس ضبط کند. در فصل دوم روایت جان تازهتری میگیرد و سوروگوین سعی میکند بدون اینکه وارد دیالوگبازیهای بیثمر شود، موقعیتهای دراماتیک را از طریق رخدادهای درون قاب برای مخاطب توضیح دهد.
#سینما #filmreview #فیلم #cinema #thebeastsfilm2022 #نقد_فیلم
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
10 ماه پیش
در تاریخ 1402/06/28 منتشر شده
است.
223
بـار بازدید شده