تجربهها ی دینی از کجا آمدهاند؟ در گفتوگو با حسام نوذری
2.7 هزار بار بازدید -
12 ماه پیش
-
لطفا برای حمایت از ما
لطفا برای حمایت از ما ویدئوها رو لایک کنید و دکمه سابسکرایب را فشار دهید.
تجربهها ی دینی از کجا آمدهاند؟
تجربهها ی دینی چه میگویند؟ این ادعاها و داوها از کجا آمدهاند؟ و سر چه دارند؟ آیا پیامبران آنچنان که برخی از منتقدان میگویند جماعتی کلاش هستند که در تکاپو ی برداشتن کلاه هواداران خود و اهالی ایمان بودهاند؟ یا با امری عمیقتر وپیجیدهتر روبه هستیم؛ پارهای از راه بلند فرگشت اجتماعی و زبانی که در برایش قشر خاکستری مغز و فرگشت آن سهم داشته است.
آیا آدمی که آفرینشگر زبان است، خود گرفتار بارش زبان شده است؟ و در خمره ی آن افتاده است؟ آیا زبان به جا ی آن که ابزار باشد رهبر شده است و آدمی را در راه تاریک و ناهموار خیال ایمان دینی انداخته است؟
در این گفتوگو دوباره با احسان نوذری عزیز نشستهایم و از پشت عینک دانش او به تاریخ، تجربهها دینی و ادعاها ی روبهرویی (مواجه) با امر قدسی پرداختهایم.
مهربانی و همرسانی کنید و با بازخوردها ی خود این راه دراز را ادامه دهید.
#پشت_عینک_دیگران#میشان
#اکبر_کرمی
#عادل_عبیات
#دمکراسی
#دلایل_عقب_ماندگی_ایران
#گذار_از_سنت_به_مدرنیته
#هرمنوتیک_صلح #_و_دمکراسی
#حسام_نوذری
تجربهها ی دینی از کجا آمدهاند؟
تجربهها ی دینی چه میگویند؟ این ادعاها و داوها از کجا آمدهاند؟ و سر چه دارند؟ آیا پیامبران آنچنان که برخی از منتقدان میگویند جماعتی کلاش هستند که در تکاپو ی برداشتن کلاه هواداران خود و اهالی ایمان بودهاند؟ یا با امری عمیقتر وپیجیدهتر روبه هستیم؛ پارهای از راه بلند فرگشت اجتماعی و زبانی که در برایش قشر خاکستری مغز و فرگشت آن سهم داشته است.
آیا آدمی که آفرینشگر زبان است، خود گرفتار بارش زبان شده است؟ و در خمره ی آن افتاده است؟ آیا زبان به جا ی آن که ابزار باشد رهبر شده است و آدمی را در راه تاریک و ناهموار خیال ایمان دینی انداخته است؟
در این گفتوگو دوباره با احسان نوذری عزیز نشستهایم و از پشت عینک دانش او به تاریخ، تجربهها دینی و ادعاها ی روبهرویی (مواجه) با امر قدسی پرداختهایم.
مهربانی و همرسانی کنید و با بازخوردها ی خود این راه دراز را ادامه دهید.
#پشت_عینک_دیگران#میشان
#اکبر_کرمی
#عادل_عبیات
#دمکراسی
#دلایل_عقب_ماندگی_ایران
#گذار_از_سنت_به_مدرنیته
#هرمنوتیک_صلح #_و_دمکراسی
#حسام_نوذری
12 ماه پیش
در تاریخ 1402/06/11 منتشر شده
است.
2,726
بـار بازدید شده