انیمه چیست ؟ / What is Anime?
انیمه چیست ؟ / What is Anime?
در این برنامه از انیمه با نقاب قراره راجب موضوعی صحبت کنیم که مطمئنم اکثراً با اون آشنا هستید. اون هم چیزی نیست جز انیمه. اما شاید این مطالب بیشتربه درد اون عزیزانی بخوره که تازه به جمع ما اضافه شدن یا سنشون کمتره و یا شما بتونید با این مطالب دوستانتون را به دیدن انیمه دعوت کنید.
انیمه چیست؟
"انیمیشن ساخته کشور ژاپن ،با توصیفهای بسیار غیرطبیعی، نقاشی بسیار رنگارنگ، تصاویر پسزمینه مدرن، خشونت و مسائل جنسی."
انیمه، یا انیمیشین ژاپنی، به دو روش ساخته میشود: نقاشی دستی یا پردازش کامپیوتری. انیمه وجه تمایز بین انیمیشنهای ژاپنی و بقیه کشورهاست.
انیمه جهانی خیالی و دارای شخصیتهایی با مدل موهای رنگارنگ و خاص(شیک) یا جفت چشمانی با طراحی ویژه و عجیبه.
شاید ساخت انیمه ساده به نظر برسد، ولی انرژی زیادی برای این کار مصرف میشود. در مرحله اول ما نیاز به یک داستان داریم که گاهی اوقات منبع ما مانگاهای موجود است، وقتی که داستان و دیالوگ های مربوطه آماده شد حال وارد مرحله استوری بورد میشویم، در یک کلام استوری بورد مانند یک فیلمنامه تصویری است، جایی که زاویه دوربین، مدت زمان هر صحنه و سکانس، وجزئیات اصلی داستان طراحی میشود(طراحی ساده). سپس ما انیماتورهای کلیدی را داریم که معمولا انیماتورهای مبتدی و تازه وارد هستنند، کار این انیماتور ها طراحی اول ، وسط و آخر هر صحنه یا حرکت است، برای مثال، اگر در صحنهای شخصی قرار باشد به شخصی دیگر لگد بزند، انیماتور های کلیدی سه تصویر طراحی میکنند، تصویر شروع حرکت پا، لحظه برخورد، و سپس پایان آن صحنه. بعد از این کار به دپارتمان طراحی پسزمینه میرود، جاییکه طراحان تصاویر پس زمینه و محیط را طراحی میکنند، در گذشته این تصاویر به صورت دستی و با رنگ های واقعی خلق میشدند(مثل پس زمینه انیمه ناروتو) ولی امروزه اکثرا از کامپیوتر برای طراحی تصاویر استفاده میشود، چراکه هنرمند تمام ابزارها را یکجا در اختیار دارد و این کار راحت تر، سریع تر، دقیق تر و البته ارزانتر است(برای مثال تصاویر پس زمینه انیمه وان پانچ من کامپیوتری است). سپس ما انیماتور های اصلی را داریم که کارشان طراحی فریم به فریم صحنه هاست، به طور معمول هر اپیزود انیمه حدود 3000 فریم طراحی دارد، اگر قرار بود انیماتور ها حتی نصف فریم های انیمه را طراحی کنند این عدد به 15000 میرسید(انیمه با 24 فریم بر ثانیه ساخته میشود، یعنی در هر ثانیه نیازمند 24 فریم هستیم که اگر انیماتورها نصف این عدد یعنی تنها 12 فریم را در هر ثانیه طراحی میکردند، برای یک انیمه 20 دقیقه ای این عدد به 14400 فریم میرسید). دلیل این کاهش فریم این است بعضی صحنه ها ثابت یا بعضی صحنه ها حرکت خاصی ندارند، تکنیک هایی دیگر هم وجود دارد که به کاهش این عدد کمک میکند.
بعد از این مرحله کار به بخش رنگ آمیزی فرستاده میشود، جائیکه هنرمندان با دریافت یک سری پالت های رنگی خاص برای هرشخصیت، فریم هارا به صورت کامپیوتری رنگ آمیزی میکنند، پس از این مراحل کار به بخش افکت ها میرود، جاییکه افکت هایی از قبیل دود سیگار، درخشش شمشیر، نور ها و افکت هایی از این قبیل بر روی اثر گذاشته میشوند تا کیفیت کار بالا برود. سپس کار به بخش صداگذاری فرستاده میشود و صداگذاران شخصیت را صداگذاری میکنند، پس از این کار به بخش ویرایش میرود تا پس از بازبینی نهایی اثر قابل نمایش باشد.
انیمه با کارتونهای غربی در چندین چیز تفاوت دارد. بعضی از مردم انیمه را پیچیدهتر از کارتون میدانند. چرا که بزرگسالان و کودکان هردو میتوانند از انیمه لذت ببرند در حالی که کارتون ها عموماً برای کودکان دسته بندی میشوند. انیمه با ساخت داستان های پیچیده و موضوعات عمیق همراه با رشد شخصیت، استانداردهایی را که برای یک کارتون در نظر گرفته میشود رها میکند. این تمام تفاوت هایی است که هنگام تماشای این دو رسانه متفاوت میبینم، اما بقیه اجزای برجسته که انیمه و کارتون را از همدیگر جدا میکند در روند ساختشان است. انیمه تمایل دارد تا خط داستانی پیچیدهای داشته باشد که در گذشته شخصیت ها نفوذ کرده و میتواند در چندین قسمت 22 تا 25 دقیقهای گسترش یاید. از طرف دیگر، کارتونها تمایل دارند تا خطهای داستانی سادهتری داشته باشند که در یک قسمت بین 5 تا 60 دقیقه ای گسترش بیابند. اگرچه، واضحترین تفاوت بین انیمه و کارتون این است که انیمه خاستگاهش ژاپن است، در نتیجه بازتاب کننده فرهنگ ژاپنی بوده، درحالی که احتمالا کارتون هایی که در ذهنتان است خاستگاهشان کشور های غربی باشند.
انیمه ها معمولن از روی مانگاها ساخته میشوند، اما این بخاطر شخصیتهای متفاوت قابل مقایسه با کمیک است. وقتی مردم به کمیکها فکر میکنند، به نمونههای ابرقهرمانی فکر میکنند، در حالی که وقتی به مانگا نگاه کنیم، انواع سبکها و ژانرها به ذهنمان خطور میکند. در رابطه با محتویات، کمیکها معمولا بر روی رشد شخصی اصلی تمرکز میکنند و به طور نرمال آنهارا "گرگی تنها" خطاب میکنند در حال این که مانگا بر روی کار گروهی و اهمیت تکیه کردن به یکدیگر تمرکز میکند. تفاوت دیگر بین این دو اثر، شکل آنهاست. کیمکبوکهای غربی رنگی هستند، درحالی که معمولاً مانگاها فقط شامل جلد رنگی هستند، ولی بعضی اوقات این رنگ به چند صفحه اول گسترش میابد، جداازاین مانگا به صورت سیاه و سفید چاپ میشود. هر کدام از اینها، انیمه/مانگا و کمیک، برای فرهنگ خودشان خاص هستند.
آدرس شبکه های اجتماعی
Facebook: Animworld
https://t.me/awforum
Twitter: animworld3
Instagram: animworld
Instagram: animworld_news
https://t.me/AWnews
در این برنامه از انیمه با نقاب قراره راجب موضوعی صحبت کنیم که مطمئنم اکثراً با اون آشنا هستید. اون هم چیزی نیست جز انیمه. اما شاید این مطالب بیشتربه درد اون عزیزانی بخوره که تازه به جمع ما اضافه شدن یا سنشون کمتره و یا شما بتونید با این مطالب دوستانتون را به دیدن انیمه دعوت کنید.
انیمه چیست؟
"انیمیشن ساخته کشور ژاپن ،با توصیفهای بسیار غیرطبیعی، نقاشی بسیار رنگارنگ، تصاویر پسزمینه مدرن، خشونت و مسائل جنسی."
انیمه، یا انیمیشین ژاپنی، به دو روش ساخته میشود: نقاشی دستی یا پردازش کامپیوتری. انیمه وجه تمایز بین انیمیشنهای ژاپنی و بقیه کشورهاست.
انیمه جهانی خیالی و دارای شخصیتهایی با مدل موهای رنگارنگ و خاص(شیک) یا جفت چشمانی با طراحی ویژه و عجیبه.
شاید ساخت انیمه ساده به نظر برسد، ولی انرژی زیادی برای این کار مصرف میشود. در مرحله اول ما نیاز به یک داستان داریم که گاهی اوقات منبع ما مانگاهای موجود است، وقتی که داستان و دیالوگ های مربوطه آماده شد حال وارد مرحله استوری بورد میشویم، در یک کلام استوری بورد مانند یک فیلمنامه تصویری است، جایی که زاویه دوربین، مدت زمان هر صحنه و سکانس، وجزئیات اصلی داستان طراحی میشود(طراحی ساده). سپس ما انیماتورهای کلیدی را داریم که معمولا انیماتورهای مبتدی و تازه وارد هستنند، کار این انیماتور ها طراحی اول ، وسط و آخر هر صحنه یا حرکت است، برای مثال، اگر در صحنهای شخصی قرار باشد به شخصی دیگر لگد بزند، انیماتور های کلیدی سه تصویر طراحی میکنند، تصویر شروع حرکت پا، لحظه برخورد، و سپس پایان آن صحنه. بعد از این کار به دپارتمان طراحی پسزمینه میرود، جاییکه طراحان تصاویر پس زمینه و محیط را طراحی میکنند، در گذشته این تصاویر به صورت دستی و با رنگ های واقعی خلق میشدند(مثل پس زمینه انیمه ناروتو) ولی امروزه اکثرا از کامپیوتر برای طراحی تصاویر استفاده میشود، چراکه هنرمند تمام ابزارها را یکجا در اختیار دارد و این کار راحت تر، سریع تر، دقیق تر و البته ارزانتر است(برای مثال تصاویر پس زمینه انیمه وان پانچ من کامپیوتری است). سپس ما انیماتور های اصلی را داریم که کارشان طراحی فریم به فریم صحنه هاست، به طور معمول هر اپیزود انیمه حدود 3000 فریم طراحی دارد، اگر قرار بود انیماتور ها حتی نصف فریم های انیمه را طراحی کنند این عدد به 15000 میرسید(انیمه با 24 فریم بر ثانیه ساخته میشود، یعنی در هر ثانیه نیازمند 24 فریم هستیم که اگر انیماتورها نصف این عدد یعنی تنها 12 فریم را در هر ثانیه طراحی میکردند، برای یک انیمه 20 دقیقه ای این عدد به 14400 فریم میرسید). دلیل این کاهش فریم این است بعضی صحنه ها ثابت یا بعضی صحنه ها حرکت خاصی ندارند، تکنیک هایی دیگر هم وجود دارد که به کاهش این عدد کمک میکند.
بعد از این مرحله کار به بخش رنگ آمیزی فرستاده میشود، جائیکه هنرمندان با دریافت یک سری پالت های رنگی خاص برای هرشخصیت، فریم هارا به صورت کامپیوتری رنگ آمیزی میکنند، پس از این مراحل کار به بخش افکت ها میرود، جاییکه افکت هایی از قبیل دود سیگار، درخشش شمشیر، نور ها و افکت هایی از این قبیل بر روی اثر گذاشته میشوند تا کیفیت کار بالا برود. سپس کار به بخش صداگذاری فرستاده میشود و صداگذاران شخصیت را صداگذاری میکنند، پس از این کار به بخش ویرایش میرود تا پس از بازبینی نهایی اثر قابل نمایش باشد.
انیمه با کارتونهای غربی در چندین چیز تفاوت دارد. بعضی از مردم انیمه را پیچیدهتر از کارتون میدانند. چرا که بزرگسالان و کودکان هردو میتوانند از انیمه لذت ببرند در حالی که کارتون ها عموماً برای کودکان دسته بندی میشوند. انیمه با ساخت داستان های پیچیده و موضوعات عمیق همراه با رشد شخصیت، استانداردهایی را که برای یک کارتون در نظر گرفته میشود رها میکند. این تمام تفاوت هایی است که هنگام تماشای این دو رسانه متفاوت میبینم، اما بقیه اجزای برجسته که انیمه و کارتون را از همدیگر جدا میکند در روند ساختشان است. انیمه تمایل دارد تا خط داستانی پیچیدهای داشته باشد که در گذشته شخصیت ها نفوذ کرده و میتواند در چندین قسمت 22 تا 25 دقیقهای گسترش یاید. از طرف دیگر، کارتونها تمایل دارند تا خطهای داستانی سادهتری داشته باشند که در یک قسمت بین 5 تا 60 دقیقه ای گسترش بیابند. اگرچه، واضحترین تفاوت بین انیمه و کارتون این است که انیمه خاستگاهش ژاپن است، در نتیجه بازتاب کننده فرهنگ ژاپنی بوده، درحالی که احتمالا کارتون هایی که در ذهنتان است خاستگاهشان کشور های غربی باشند.
انیمه ها معمولن از روی مانگاها ساخته میشوند، اما این بخاطر شخصیتهای متفاوت قابل مقایسه با کمیک است. وقتی مردم به کمیکها فکر میکنند، به نمونههای ابرقهرمانی فکر میکنند، در حالی که وقتی به مانگا نگاه کنیم، انواع سبکها و ژانرها به ذهنمان خطور میکند. در رابطه با محتویات، کمیکها معمولا بر روی رشد شخصی اصلی تمرکز میکنند و به طور نرمال آنهارا "گرگی تنها" خطاب میکنند در حال این که مانگا بر روی کار گروهی و اهمیت تکیه کردن به یکدیگر تمرکز میکند. تفاوت دیگر بین این دو اثر، شکل آنهاست. کیمکبوکهای غربی رنگی هستند، درحالی که معمولاً مانگاها فقط شامل جلد رنگی هستند، ولی بعضی اوقات این رنگ به چند صفحه اول گسترش میابد، جداازاین مانگا به صورت سیاه و سفید چاپ میشود. هر کدام از اینها، انیمه/مانگا و کمیک، برای فرهنگ خودشان خاص هستند.
آدرس شبکه های اجتماعی
Facebook: Animworld
https://t.me/awforum
Twitter: animworld3
Instagram: animworld
Instagram: animworld_news
https://t.me/AWnews
همه توضیحات ...