فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در هند، کابوس مغازه داران...
2 هزار بار بازدید -
12 سال پیش
-
http://persian.euronews.com/ کسب و کارهای کوچک در هر نقطهای از هند به چشم میخورند و زندگی روزمره مردم بدان وابسته است. مغازههایی که نسل اندر نسل از پدر به پسر به ارث رسیده به پاتوقی تاریخی برای عرضه کالا و محصولات به مشتریان تبدیل شده است. علاوه براین خرید و فروش اجناس بر مبنای اعتبار، هند را به کشوری با بالاترین میزان داد و ستدهای این چنینی در جهان تبدیل کرده است.
نزدیک به ۵۰ میلیون باب از این مغازهها در هند فعال هستند. زندگی ۲۰۰ میلیون نفر به آنچه «کیرانا» نام گرفته وابسته است. خرده فروشی کالاها در هند تا حد زیادی در سیطره این مغازه هاست.
فروش اجناس و کالاها در فروشگاههای بزرگ تنها پنج درصد سهم کل بازار را دارد. البته با رشد طبقه متوسط و افزایش سطح درآمدها، این بخش در حال ارتقاء است.
در حال حاضر حجم تبادلات این بخش بنابر گزارش اتاق بازرگانی، ۳۸۶ میلیارد یورو و بر اساس گزارش دولت به ۲۷۸ میلیارد یورو میرسد. اما در سال ۲۰۲۰ این میزان به یک هزار میلیارد یورو خواهد رسید.
آغاز به کار تجارت خرده فروشی در فروشگاههای زنجیرهای عظیم، ترس و نگرانی از آینده را به جان مغازه داران کیرانا افکنده است. یکی از این مغازه داران میگوید: «این موضوع تاثیرات عمیقی به جا خواهد گذاشت. بیکاری را به همراه خواهد آورد و این نوع تجارت به مغازههای کوچک آسیب خواهد رساند و تهدیدی برای ادامه فعالیت آنها خواهد بود. بنابراین تهدیدی جدی برای کسب و کار آنها محسوب میشود.»
با این همه با گشاییش فروشگاههای زنجیرهای عطیم خرده فروشی در هند با قید و شرطهایی همراه است. مشارکت آنها در پایتخت به ۵۱ درصد و در شهرهایی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت محدود شده است. ایالتهای هند باید سهم خود را در سرمایه گذاری در این بخش، یعنی حداقل ۷۷ میلیون یوروو بپردازند و ۳۰ درصد محصولات قابل عرضه باید از محصولات تولید منطقه باشند.
با وجود چنین محدودیتهایی بر سر توسعه فروشگاههای زنجیرهای بزرگ در شهرهای هند و با توجه به افزایش جمعیت این کشور، به نظر میرسد مغازههای کیرانا در هند با اطمینان بیشتری به آینده نظر دوختهاند.
Youtube euronewspe
Facebook Facebook: euronews.pe
Twitter Twitter: euronews
نزدیک به ۵۰ میلیون باب از این مغازهها در هند فعال هستند. زندگی ۲۰۰ میلیون نفر به آنچه «کیرانا» نام گرفته وابسته است. خرده فروشی کالاها در هند تا حد زیادی در سیطره این مغازه هاست.
فروش اجناس و کالاها در فروشگاههای بزرگ تنها پنج درصد سهم کل بازار را دارد. البته با رشد طبقه متوسط و افزایش سطح درآمدها، این بخش در حال ارتقاء است.
در حال حاضر حجم تبادلات این بخش بنابر گزارش اتاق بازرگانی، ۳۸۶ میلیارد یورو و بر اساس گزارش دولت به ۲۷۸ میلیارد یورو میرسد. اما در سال ۲۰۲۰ این میزان به یک هزار میلیارد یورو خواهد رسید.
آغاز به کار تجارت خرده فروشی در فروشگاههای زنجیرهای عظیم، ترس و نگرانی از آینده را به جان مغازه داران کیرانا افکنده است. یکی از این مغازه داران میگوید: «این موضوع تاثیرات عمیقی به جا خواهد گذاشت. بیکاری را به همراه خواهد آورد و این نوع تجارت به مغازههای کوچک آسیب خواهد رساند و تهدیدی برای ادامه فعالیت آنها خواهد بود. بنابراین تهدیدی جدی برای کسب و کار آنها محسوب میشود.»
با این همه با گشاییش فروشگاههای زنجیرهای عطیم خرده فروشی در هند با قید و شرطهایی همراه است. مشارکت آنها در پایتخت به ۵۱ درصد و در شهرهایی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت محدود شده است. ایالتهای هند باید سهم خود را در سرمایه گذاری در این بخش، یعنی حداقل ۷۷ میلیون یوروو بپردازند و ۳۰ درصد محصولات قابل عرضه باید از محصولات تولید منطقه باشند.
با وجود چنین محدودیتهایی بر سر توسعه فروشگاههای زنجیرهای بزرگ در شهرهای هند و با توجه به افزایش جمعیت این کشور، به نظر میرسد مغازههای کیرانا در هند با اطمینان بیشتری به آینده نظر دوختهاند.
Youtube euronewspe
Facebook Facebook: euronews.pe
Twitter Twitter: euronews
12 سال پیش
در تاریخ 1391/06/31 منتشر شده
است.
2,071
بـار بازدید شده