flamenco guitar solo player | Fingerstyle Guitar Techniques | نوازندگی گیتار با تکنیک های فلامنکو

Majid Music Academy
Majid Music Academy
265 بار بازدید - 2 ماه پیش - بداهه نوازی گیتار با استفاده
بداهه نوازی گیتار با استفاده از تکنیک های مخصوص فینگر استایل سبک فلامنکو در فرم های مختلف موسیقی فلامنکو مانند پتنرا و سولئارس و مالاگنیا توسط مجید رمضانی موزیسین و نوازنده گیتار فیوژن .
Guitar improvisation using special flamenco style finger style techniques in different forms or palos of flamenco music such as Petenera , Soleares and Malagueñas by Majid Ramezani, musician and fusion guitar player.

Fingerstyle guitar is the technique of playing the guitar or bass guitar by plucking the strings directly with the fingertips, fingernails, or picks attached to fingers, as opposed to flatpicking (plucking individual notes with a single plectrum, commonly called a "pick").
Flamenco Guitar Techniques - Picado
In flamenco guitar, picado is the act of playing melodic passages using mainly the index and middle fingers in an alternating fashion. In classical guitar terminology picado is known as "rest stroke" where the finger, after striking the string to make the sound, rests on the next upper string. Two key values attached to picado are tone and speed. To generate a full tone  that projects well, the finger has to first push on the string toward the soundboard and then release it to make the note. The ideal spot for a good picado tone is the left corner of the right hand fingertip where the nail meets the flesh
فینگر اسایل یا همان نواختن با انگشت نوعی تکنیک در نواختن گیتار است که در آن نوازنده تنها با استفاده از بندانگشتان دست و ناخن یا پیک گیتار ناخنی سیم‌های گیتار را به ارتعاش درمی‌آورد. این تکنیک درست نقطه مقابل نواختن گیتار به وسیله مضراب (پیک) است. از این تکنیک، به نام فینگر پیکینگ نیز یاد می‌شود گرچه اصطلاحِ فینگر پیکینگ معمولاً در گیتار کلاسیک کاربر دارد.
تکنیک های گیتار فلامنکو - پیکادو
در گیتار فلامنکو، پیکادو عمل نواختن قطعات ملودیک با استفاده از انگشت اشاره و وسط به صورت متناوب است. در اصطلاح گیتار کلاسیک پیکادو به عنوان «ضربه استراحت» شناخته می‌شود، جایی که انگشت، پس از زدن سیم برای ایجاد صدا، روی سیم بالایی بعدی قرار می‌گیرد. دو مقدار کلیدی متصل به پیکادو، آهنگ و سرعت هستند. برای ایجاد یک لحن کامل که به خوبی پخش شود، انگشت باید ابتدا سیم را به سمت صفحه صدا فشار دهد و سپس آن را رها کند تا یادداشت را ایجاد کند. نقطه ایده آل برای یک تن پیکادو خوب گوشه سمت چپ نوک دست راست جایی است که ناخن با گوشت برخورد می کند.
soleares (جمع soleá، تلفظ شده [soleˈa]) یکی از ابتدایی‌ترین فرم‌ها یا پالوهای موسیقی فلامنکو است که احتمالاً در میان مردم کالرومانی کادیز یا سویا در اندلس، جنوبی‌ترین منطقه اسپانیا، سرچشمه می‌گیرد.[1] معمولاً تنها با یک گیتار، در حالت فریجی «por arriba» (اساسی در سیم ششم) همراه است. "bulerías por soleá" معمولاً "por medio" (بنیاد در سیم 5) نواخته می شود. soleares گاهی اوقات "مادر palos" نامیده می شود، اگرچه قدیمی ترین آنها نیست (به عنوان مثال، siguiriyas از soleares قدیمی تر است) و حتی به هر پالو دیگری مربوط نمی شود (به عنوان مثال، خانواده fandangos از منشأ متفاوتی هستند)
Soleares (plural of soleá, pronounced [soleˈa]) is one of the most basic forms or palos of Flamenco music, probably originating among the Calé Romani people of Cádiz or Seville in Andalusia, the most southern region of Spain.[1] It is usually accompanied by one guitar only, in phrygian mode "por arriba" (fundamental on the 6th string); "Bulerías por soleá" is usually played "por medio" (fundamental on the 5th string). Soleares is sometimes called "mother of palos" although it is not the oldest one (e.g. siguiriyas is older than soleares) and not even related to every other palo (e.g. fandangos family is from a different origin)
Malagueñas (Spanish pronunciation: [malaˈɣeɲas]) is one of the traditional styles of Andalusian music (flamenco), derived from earlier types of fandango from the area of Málaga, classified among the Cantes de Levante. Originally a folk-song type, it became a flamenco style in the 19th century. It is not normally used for dance, as it is generally interpreted with no regular rhythmic pattern, as a "cante libre". It has a very rich melody with virtuous flourishes and use of microtones. Its guitar accompaniment is normally played in open position first inversion giving E for the tonic, which can be transposed by using a capo.
The Petenera is a flamenco palo in a 12-beat metre, with strong beats distributed as follows: [12][1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11]. It is therefore identical with the 16th century Spanish dances zarabanda and the jácara.
Theory of the Jewish origin. According to this theory, suggested by flamencologist Hipólito Rossy, the petenera originated in the songs of Sephardi Jews. He even assured that Sephardi Jews in the Balkans still sang the lyrics that contain the verse of the Petenera as the "damnation of men"

Some modern theories situate the origin of the Petenera in Petén, a department (administrative region) of Guatemala.
#flamenco #soleares  #guitartechnique #Petenera #guitarplayer #flamencoguitar #solea #flamenca #picado #fingerstyleguitar #spanishguitar #guitarist  #گیتاریست #گیتارسولو #گیتار #گیتارفلامنکو
2 ماه پیش در تاریخ 1403/02/03 منتشر شده است.
265 بـار بازدید شده
... بیشتر