Pontiac GTO Convertible 1968 in Iran ماشین کلاسیک ملاقات با تنها پونتیاک جی تی او ۱۹۶۸ در ایران

hasanrazaghi
hasanrazaghi
8 هزار بار بازدید - 5 سال پیش - این پونتیاک از یک پیشرانه
این پونتیاک از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۵ لیتری با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور بهرمند است. نسل دوم پونتیاک GTO نیز در سال ۱۹۶۸ وارد بازار شد. خودرویی که در این گزارش به سراغ آن رفته ایم نیز جزو نسل دوم این پونتیاک است. این نسل GTO با دو پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۵ و ۷٫۵ لیتری و دو جعبه دنده ۳ و ۴ سرعته دستی و یک جعبه دنده ۳ سرعته اتوماتیک عرضه شد. بعد از نسل دوم, نوبت به نسل سوم و چهارم پونتیاک جی تی او رسید که تولید آنها نیز تا سال ۱۹۷۴ ادامه داشت. سپس وقفه ای طولانی مدت و تولید مجدد جی تی او در سال ۲۰۰۴٫ نسل پنجم پونتیاک جی تی او نیز تنها دوسال یعنی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ تولید شد و مجددا تولید متوقف شد. پونتیاک GTO کانورتیبل مورد نظر از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۵ لیتری یا همان ۴۰۰ برخوردار است. این پیشرانه به صورت استاندارد و طبق گفته شرکت پونتیاک قادر به تولید ۳۶۰ اسب بخار قدرت در ۵۱۰۰ دور بردقیقه است. همچنین گشتاور این پیشرانه ۴۴۵ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور بردقیقه اعلام شده است. اما نسخه مورد نظر با توجه به بازسازی که در بخش پیشرانه داشته است به چنین ارقامی دست نیافته. خودرو برروی دستگاه داینو توانسته ۲۱۵ اسب بخار قدرت را به چرخ ها برساند و قادر به تولید ۴۱۶ نیوتن متر گشتاور است. اعدادی که با نمونه استاندارد فرق دارد اما حس و حال رانندگی یک خودروی هشت سیلندر آمریکایی را به خوبی برای شما تداعی می کند.طول پونتیاک GTO 1968 در هر سه مدل ۵۰۹۳ میلی متر و فاصله بین محور جلو و عقب نیز ۲۸۴۵ میلی متر است. با توجه به دو در بودن این خودرو، فضای پا برای سرنشینان عقب همانند دیگر خودروهای آمریکایی آن زمان مناسب است. از دیگر نکات جالب در این خودرو می توان به شیفتر تعویض دنده Hurts اشاره کرد که قیمت آن در حدود ۵۱۰ دلار است. توضیحاتی هم در فیلم تهیه شده از این خودرو در خصوص جعبه دنده آن بیان شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. آیدین آرام در خصوص زمان خریداری و بازسازی پونتیاک GTO کانورتیبل گفت: این خودرو را حدود ۱۱ سال پیش از شخصی در تهران خریداری کردم. خودرو اصلا در شرایط مناسبی قرار نداشت و اوضاع بسیار بدی داشت. با خرید این پونتیاک تصمیم گرفتم تمام لوازم های مورد نیاز جهت بازسازی تمام قسمت های خودرو را هرچه سریع تر تهیه کنم. حدود دو الی سه سال قبل از شروع بازسازی تمام قطعات از آمریکا به دستم رسید. ابتدا می خواستیم رکورد جدیدی را در بازسازی یک خودروی کلاسیک در ایران به ثبت برسانیم و در نظر داشتیم در کمتر از ۹ الی ۶ ماه این کار را انجام دهیم. اما مشکلاتی در میان راه پیش آمد که باعث تا پونتیاک GTO کانورتیبل در مدت زمان یکسال و نیم برای بازسازی زمان بگیرد. همه چیز در این خودرو بازسازی شده است حتی رنگ زیر اتاق. همچنین برای آنکه رنگ داخل کابین با رنگه بدنه همخوانی داشته باشد از رنگ Ivy Gold استفاده کرده ایم که ترکیب بسیار زیبایی ایجاد کرده است. Pontiac GTO Convertable 1968 Subscribe ✅    / @hasanrazaghi   Instagram ✅ www.instagram.com/hasanrazaghi/?hl=en #ماشین_کلاسیک #ماشین #ماشینباز #خودرو #کلاسیک #آنتیک #پونتیاک #بررسی_خودرو #معرفی_خودرو
5 سال پیش در تاریخ 1398/05/21 منتشر شده است.
8,070 بـار بازدید شده
... بیشتر