آموزش دیزاین پترن | جلسه 2 - Singleton Pattern | قسمت دوم

ProgrammersHouse
ProgrammersHouse
672 بار بازدید - 15 ساعت پیش - آموزش دیزاین پترن | جلسه
آموزش دیزاین پترن | جلسه 2 Singleton Pattern | قسمت دوم الگوی طراحی سینگلتون، یک الگوی طراحی نرم‌افزار است، که در آن یک کلاس فقط یک نمونه از خود را ایجاد می‌کند و در دسترس بقیه کلاس‌ها برای استفاده قرار می‌دهد. این الگو برای جلوگیری از ایجاد نمونه‌های تکراری از یک کلاس و استفاده از یک نمونه از آن در کل برنامه استفاده می‌شود. در این الگو، یک کلاس از خودش یک نمونه تنها را ایجاد می‌کند و آن را برای استفاده در سراسر برنامه در اختیار قرار می‌دهد. این کلاس باید یک متد استاتیک برای دسترسی به نمونه‌ی ایجاد شده ارائه دهد. استفاده از الگوی طراحی سینگلتون در برنامه‌نویسی، می‌تواند در صورتی که نیاز به یک منبع مشترک در سراسر برنامه وجود داشته باشد، مفید باشد. برای مثال، اگر نیاز به دسترسی به یک پایگاه داده یا یک فایل تنظیمات دارید، می‌توانید از الگوی طراحی سینگلتون برای ایجاد یک نمونه تنها، از کلاسی که اطلاعات مورد نیاز را مدیریت می‌کند، استفاده کنید. (Creational Design Pattern) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ مدرس : مهندس محمد سلیمی (با بیش از 30 سال تجربه در حوزه نرم افزار) سری یکبار برای همیشه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ آدرس وب سایت و شبکه های اجتماعی ما Web Site : programmershouse.ir/ Instagram : www.instagram.com/programmershouse/ Telegram : t.me/MSProgrammersHouse youtube.com/@programmershouse ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ جهت مشاوره رایگان در زمینه فراگیری زبانهای برنامه نویسی و یا تولید نرم افزار می توانید به تلگرام خانه برنامه نویسان پیغام دهید t.me/MSProgrammersHouse
15 ساعت پیش در تاریخ 1403/07/08 منتشر شده است.
672 بـار بازدید شده
... بیشتر