معرفی مکتب موج نوی فرانسه به زبان ساده
802 بار بازدید -
پارسال
-
#موج_نوی_فرانسه
#موج_نوی_فرانسه #تاریخ_سینما #مکتب_سینما #آموزش_سینما
موج نوی سینمای فرانسه جنبشی در سینمای فرانسه است که در دهه ۱۹۵۰ به رهبری منتقدان جوان
تحریریه مجله سینمایی #کایه_دو سینما در فرانسه شکل گرفت و به سایر نقاط دنیا سرایت یافت.
موج نو در فرانسه در دو دوره اتفاق افتاد. دورهٔ اول از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ طول کشید و از مشخصههای آن تأکید بر مؤلف و میزانسن بود. فیلمسازان این دوره از قواعد فیلمسازی دههٔ ۵۰ میلادی، هم به لحاظ روایی و هم تصویری، رویگردان شدند.
روایت و داستان یا آغاز و پایانی برای فیلمها وجود نداشت. تنها برشی از زندگی در فیلم نشان داده میشد و به این ترتیب اقتباس ادبی در این سینما از بین رفت. ادبیات جای خود را به قصههای عامهپسند داد و زمان در فیلمها همان دههٔ حاضر بود و حرفهایی که در فیلمها زده میشد، دربارهٔ جوانان بود.
***************************************************************************
از طریق لینک زیر می تونید کانال رو سابسکرایب کنید تا ادامه ویدئوهارو از دست ندی
@cinemachy
***************************************************************************
من مهدی هستم و بیشتر از ده سال هست که توی زمینه تولیدات سینمایی فعالیت حرفه ای دارم. توی این کانال هرچیزی که درباره سینما بلدم رو می گم و اگر نکته ای از فیلم هایی که می بینم به نظرم جالب بود به اشتراک می ذارم. یادمون نره سینما یک هنره و هنر غیرقابل اثبات پس همیشه می شه یک اثرهنری رو از زاویه های مختلف و با سلیقه های متنوع نقد کرد و همینه که جذابش می کنه.
***************************************************************************
پلی لیست های کانال:
نقد و تحلیل فیلم: نقد فیلم
معرفی فیلم ها: معرفی فیلم
آموزش های سینمایی: آموزش سینما
***************************************************************************
#cinema #معرفی_فیلم #آموزش_سینما #نقد_فیلم #موج_نو #موج_نو_فرانسه #مکتب_سینمایی #مکتب_موج_نو_فرانسه #گدار #تروفو #تاریخ_سینما
موج نوی سینمای فرانسه جنبشی در سینمای فرانسه است که در دهه ۱۹۵۰ به رهبری منتقدان جوان
تحریریه مجله سینمایی #کایه_دو سینما در فرانسه شکل گرفت و به سایر نقاط دنیا سرایت یافت.
موج نو در فرانسه در دو دوره اتفاق افتاد. دورهٔ اول از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ طول کشید و از مشخصههای آن تأکید بر مؤلف و میزانسن بود. فیلمسازان این دوره از قواعد فیلمسازی دههٔ ۵۰ میلادی، هم به لحاظ روایی و هم تصویری، رویگردان شدند.
روایت و داستان یا آغاز و پایانی برای فیلمها وجود نداشت. تنها برشی از زندگی در فیلم نشان داده میشد و به این ترتیب اقتباس ادبی در این سینما از بین رفت. ادبیات جای خود را به قصههای عامهپسند داد و زمان در فیلمها همان دههٔ حاضر بود و حرفهایی که در فیلمها زده میشد، دربارهٔ جوانان بود.
***************************************************************************
از طریق لینک زیر می تونید کانال رو سابسکرایب کنید تا ادامه ویدئوهارو از دست ندی
@cinemachy
***************************************************************************
من مهدی هستم و بیشتر از ده سال هست که توی زمینه تولیدات سینمایی فعالیت حرفه ای دارم. توی این کانال هرچیزی که درباره سینما بلدم رو می گم و اگر نکته ای از فیلم هایی که می بینم به نظرم جالب بود به اشتراک می ذارم. یادمون نره سینما یک هنره و هنر غیرقابل اثبات پس همیشه می شه یک اثرهنری رو از زاویه های مختلف و با سلیقه های متنوع نقد کرد و همینه که جذابش می کنه.
***************************************************************************
پلی لیست های کانال:
نقد و تحلیل فیلم: نقد فیلم
معرفی فیلم ها: معرفی فیلم
آموزش های سینمایی: آموزش سینما
***************************************************************************
#cinema #معرفی_فیلم #آموزش_سینما #نقد_فیلم #موج_نو #موج_نو_فرانسه #مکتب_سینمایی #مکتب_موج_نو_فرانسه #گدار #تروفو #تاریخ_سینما
پارسال
در تاریخ 1401/12/27 منتشر شده
است.
802
بـار بازدید شده