تصوف و خانقا

Sharif Azimy
Sharif Azimy
48.8 هزار بار بازدید - 4 سال پیش - بیست دلیل بر این که
بیست دلیل بر این که ابن عربی کافر است 1. او ادعا دارد که الله عین ذوات است او میگوید الله کاینات را افرید است و او عین کاینات است و این عقیده با اتفاق امت کفر است زیرا معنی این عقیده اینست که هر کس خالق خودش است. 2. او میگوید هر کس که دعوی خدایی را بکند صادق است و این سخن کفر است. کفریکه به اثبات خود بدلیل نیاز ندارد. 3. او عقیده دارد براینکه در اثر ریاضت و زحمت کشی انسان خدا میگردد و این عقیده را علما به اتفاق کفر گفته اند. 4. ابن عربی در کتاب های خود بخصوص فصوص الحکم مردم را بشرک و کفر حکم میکند و به شرک و کفر حکم نمیکند مگر او کسیکه کافر باشد. 5. او ادعا دارد که من بر پیغمبر فوقیت دارم این دعوی کفر است و هر مسلمان میداند که این نوع دعوی بجز از کافر از کس دیگر صادر نمیگردد. 6. او میگوید پیغامبران علم خود را از من اخذ میدارند و من به غیب میدانم ادعای برتر در علم بر بالای پیغامبر کفر است. دعوی علم غیب غلط است محدثین و فقها اسلامی او را کفر خوانده اند زیرا غیب دانی صفت خاصه خدا است. 7. درفص ادم در فصوص خود می نویسد که ادم بر خدا چون دیده چشم بر چشم بود یعنی خدا هنگامی به عالم اشنایی پیدا کرد که ادم را افرید پیش از ان کور بود معاذالله 8. او اعلان میکند که عام ازلی و قدیم است و این عقیده کفر است زیرا معنی او این است که عالم خالق ندارد بلکه به طبیعت خود به ساحه وجود امده است و این عین نظریه دهریان است. 9. او میگوید مایان صفات خدا هستیم، خود را خود را میبینیم صفات خدا را میبینیم و بر عکس ان و این عقیده نیز کفر است زیرا صفات خدا مخلوق نمی باشد. 10. او ادعا دارد که فرعون مسلمان بود این ادعا در تضاد صریح با قران کریم با حدیث و عقیده مسلمانان به شمول صحابه تابعین ایمه مجتهدین و ایمه اربعه قرار دارد. 11. او میگوید فرعون نجات یافته است و مسلمان پاک از دنیا رفته است و این عقیده کفر است زیرا تکذیب خدا و تکذیب قران است قران میگوید او غرق شد و بر وی لعنت باد. 12. او میگوید خدا را در هر صورت میتوان مشاهده نمود حتی در صورت سگ و خنزیر( معاذالله) 13. او بر بالای نوح ع اعتراض دارد که صرف به تنزیه دعوت کرد لذا ناکام ماند اگر او بتنزیه و تشبیه هر دو دعوت مینمود در دعوت خود موفق می بود و این سخن کفر است زیرا اعتراض بر پیامبر کفر است. 14. او میگوید هر معبود خدا است چه گوساله باشد چه بت این عقیده کفر است و به ثبوت کفریت خود نیاز به قیل و قال و استدلال ندارد. 15. او میگوید هر عابد حق به جانب است هر کافر و هر مشرک حق به جانب است زیرا ایشان در واقع خدا را عبادت کرده اند اگرچه در ظاهر سنگ چوب بت و گوساله بوده است. 16. او خدا را تکذیب میکند قران را تحریف میکند زیرا قوم نوح و قوم هود ع را تقدیر و تمجید میکند در حالیکه قران کریم ایشان را کافر میخواند به ایشان لعنت میفرستد. 17. او میگوید من خدا را عبادت میکنم و خدا مرا عبادت میکند این قول کفر صریح است. 18. او میگوید خدا یک چیز مصنوعی است لذا هرچه را که تو میخواهید عبادت بکن و بر خود خدا بگردان. 19. او از حشر و نشر منکر است زیرا او میگوید مسلمانیکه صاعت و عبادت میکند او حشر نمیشود بلکه در عوض او کسی دیگر حشر میشود و ثواب طاعت و عبادت بوی عطا میگردد. او میگوید کافریکه سرکشی کرده است او حشر نمیگردد بلکه در عوض کسی دیگری حشر میگردد. 20. دلیل بیستم بر کفر او که او از دوزخ منکر است از دوزخ به محبت تعیر میکند و میگوید دوزخیان از دوزخ لذت میبرند و به عقیده او دوزخ جای عذاب نیست بلکه چون جنت جای خوشی و لذت گرفتن است. از این عقیده یک قدم فراتر نهاده ادعا میکند که دوزخ فنا میگردد این عتقاد در تناقض با قران خدا و با سنت صحیحه رسول الله ص می باشد زیرا الله به تکرار در حق دوزخیان میفرماید که ایشان در انجا هیمشه میباشند و به همین منوال حدیث از دوام دوزخ و دایم بودن دوزخیان خبر داده است. مناظره تلویزیون نورین تالیف. شیخ یحی عنابی پنجشیری حفظ الله تعالی
4 سال پیش در تاریخ 1399/03/19 منتشر شده است.
48,821 بـار بازدید شده
... بیشتر