آموزش یونیتی - مسیریابی و ناوبری در Unity

FaraDars | فرادرس
FaraDars | فرادرس
286 بار بازدید - 2 سال پیش - FaraDars: آموزش پروژه محور یونیتی
FaraDars: آموزش پروژه محور یونیتی Unity - مسیریابی و ناوبری - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/fi7c

حرکت، یکی از اجزای جدایی ناپذیر در هر بازی کامپیوتری است. بازی ها دارای اشیای ثابت و متحرکی هستند و حرکات اشیای متحرک باید در هماهنگی با اشیای ثابت انجام شود. بنابراین لازم است قواعدی را در بازی پیاده کرد تا اشیا، مسیر صحیح حرکت خود را با در نظر گرفتن محدودیت های صحنه تعیین کنند. از این رو، پیاده سازی یک سیستم مسیریابی که بتواند هماهنگی مورد نظر را در هر لحظه فراهم کند، اهمیت فراوانی دارد. به خصوص زمانی که بازی توسعه بیشتری پیدا می کند و موجودیت های صحنه سنگین تر و پیچیده تر می شوند. وجود چنین سیستمی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی (Bug) ضروری است.

اهمیت دیگر سیستم مسیریابی، در کمک کردن به افزایش کارایی (Performance) بازی ها است به این دلیل که از حرکات اضافی و غیربهینه جلوگیری کرده و زمان تکمیل یک حرکت از ابتدا تا انتها را کاهش می دهد و این مورد خود باعث کاهش فعالیت پردازنده می شود.

یکی از مهم ترین بخش های توسعه بازی های کامپیوتری، مسیریابی است که با پیاده سازی آن می توان هوش مصنوعی را به بازی اضافه کرد. تعیین نواحی قابل عبور، تعیین هدف و مقصد دقیق آن با مختصات قابل به روز رسانی، پیدا کردن بهینه ترین مسیر از میان چند مسیر، تشخیص موانع ثابت و متحرک موجود در مسیر از جمله مواردی است که در این فرادرس یاد می گیریم و همچنین با اضافه کردن کدنویسی #C به این سیستم، عملکرد مسیریابی را بهبود می بخشیم. این فرادرس به مسیریابی در فضای سه بعدی می پردازد و در ابتدا به ارائه مباحث مربوط به مسیریابی در فضای سه بعدی و پیاده سازی عملی آن روی اشیای ساده (بدون انیمیشن) می پردازد.

آموزش پروژه محور یونیتی Unity - مسیریابی و ناوبری - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/fi7c
2 سال پیش در تاریخ 1401/04/11 منتشر شده است.
286 بـار بازدید شده
... بیشتر