معرفی یک طلسم قرآنی - آیت الله محمدرضا نکونام
20.2 هزار بار بازدید -
2 سال پیش
-
تمامی آیات قرآن کریم دارای
تمامی آیات قرآن کریم دارای اثرهای قدرتی و کاراییهای ویژهای است و هر یک را برای کاری سودمند است. برای نمونه، سورهٔ انبیا دارای کدها و گراهای قدرتی و طلسمی مطوی فراوانی است و قدرت معجزهٔ انبیای الهی در این سوره پنهان شده است.
یا برای مثال:
«وَإِلَهُکمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ، لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ»(۱).
و معبود شما معبود یگانهای است که جز او هیچ معبودی نیست و اوست بخشایشگر مهربان.
این آیه که با شکوه و عظمت «وَإِلَهُکمْ» در آغاز آن همراه است به صورت ویژهای برای باطل کردن سحر و شکستن طلسم به کار میرود اما با آن نمیتوان طلسم نمود.
نخستین شرط برای استفاده از اذکار الهی توان انس گرفتن با قرآن کریم و قرب به آن آیه است که بدون قرائت آن و داشتن طهارت و صفای باطن میسر نمیشود.
شایسته است انسان قرآن کریم را به ترتیب بخواند. به این معنا که قرائت خود را از همان ابتدای قرآن کریم آغاز نموده و آن را تا پایان ختم کند و سورهای یا آیهای را گزینشی نخواند تا نفس وی تعادل خود را حفظ نماید و اثر وضعی نامناسبی نبیند. برخی این روش را بر نمیگزینند و سورهای خاص را با قصد انشا میخوانند، در نتیجه ممکن است پس از مدتی یکی از پدیدههای غیبی را ببینند و بیمار شوند یا زندگی آنان آسیب ببیند؛ چرا که برخی آیات که برای طلسمات و مانند آن است ناگزیر چنین عوارضی دارد و همانند مصرف زیادی دارو آن هم بدون نسخهٔ پزشک است. برای مصون ماندن از این عوارض، بهترین کار این است که قرآن کریم به ترتیب خوانده شود و از سورهٔ فاتحه آغاز و به سورهٔ ناس ختم شود.
این امر در ذکر نیز باید مورد توجه باشد. اگر کسی میخواهد اسمای الهی را به قصد انشا ذکر خود قرار دهد، باید با نسخهٔ آگاهان کارآزموده باشد. برای نمونه، اسم «باطش» از اسمایی است که باید بسیار اندک گفته شود؛ زیرا اسمی جلالی است و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد به طوری که شاید دامنگیر خود فرد هم شود و او را در زندگی زمینگیر نماید؛ به عکس اسم «کریم» که هر قدر هم گفته شود برای فرد سودمند است و آثار معنوی دارد.
قرائت برخی از سورههای قرآن کریم، امراض روحی و بیماریهای روانی را کاهش میدهد یا از بین میبرد. البته هر آیه یا هر سوره خاصیت درمانی ویژهای دارد؛ مثل آن که سورهٔ بقره بهخاطر داشتن سیلابهای بلند، برای کسانی که ضعف اعصاب، تنیدگی، اضطراب و نگرانی دارند و عجول هستند یا نبض آنان تند میزند و یا برای زنان حامله تجویز میشود. برخی از روایات، این سوره را با وصف «فسطاط» یا «خیمه» یاد کرده است تا پوشش امنیتی آن را یادآور باشد. باید توجه داشت شرط بهره بردن از آثار وضعی برخی از سورههای قرآن کریم، داشتن ایمان نیست و مواهب وضعی آن سورههای خاص حتی اگر کافری نیز از آن بهره برد به وی میرسد. قرآن کریم کتابی جهانی و رهنمودهای آن جهانشمول است که برای تمامی بشریت در تمامی اعصار است که هر کسی هرچند به آن ایمان نداشته باشد میتواند از برخی از آیات و سورههای آن بهره برد.
قرائت برخی از سورهها و آیات سبب میگردد انسان توان بسیار بالایی یابد یا با جهان غیب و مغیبات در ارتباط قرار گیرد. چنین انسانی اگر در کنار سیر و سلوک و کشیدن دردهای بسیار به چنین مقامی برسد برای وی سودمند است اما اگر کسی باشد که بدون طی مقدمات در این وادی وارد شده است و هنوز نرمی و لطافت لازم برای ورود به باطن عالم را پیدا ننموده باشد و با اذکاری آن را فتح نماید، تنها جان و باطن خود را به خرابی سوق داده است و گاه درون خود را آتش میزند و به دیگران نیز زیان وارد میآورد و همچون سامری میگردد که با ذکری، خود و قوم بنی اسرائیل را به گمراهی کشاند. تجربه نشان داده است بسیاری از افراد که در پی عرفان و علوم غریبه راه میافتند و بر آن هستند تا به ذکری مسیر خود را باز یابند، به کفر، خباثت، فسق و فجور وارد میشوند و طعم و مزهای از ملکوت صفا با خود ندارند چرا که خواستهاند باطن خود را با ابزار خشن ذکری باز نمایند بدون آن که در کورهٔ ریاضت و درد سوخته و استادی کارآزموده دیده باشند.اولیای خدا چندین برابر فتحی که دارند نرم هستند؛ بهقدری که دیگران گمان و اتهام عوام بودن به آنان میزنند و آنان را افرادی ساده لوح میپندارند که بهراحتی فریب میخورند؛ چنانکه پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله را اذن میگفتند: «وَمِنْهُمُ الَّذِینَ یؤْذُونَ النَّبِی وَیقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ. قُلْ: أُذُنُ خَیرٍ لَکمْ. یؤْمِنُ بِاللَّهِ وَیؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِینَ وَرَحْمَةٌ لِلَّذِینَ آَمَنُوا مِنْکمْ. وَالَّذِینَ یؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ»(۱)
منبع: سرود محبان
آیت الله محمدرضا نکونام
2 سال پیش
در تاریخ 1401/02/27 منتشر شده
است.
20,249
بـار بازدید شده