جزیه

If There Was No War | اگر جنگی نبود
If There Was No War | اگر جنگی نبود
0 بار بازدید - 2 هفته پیش - برخی از منابع در مورد
برخی از منابع در مورد جزیه برای مطالعه تا بهتر این مورد شرم آور در اسلام را درک کرد:

(۱) ابن‌ آدم‌، کتاب‌الخراج‌، چاپ‌ احمد محمدشاکر، قاهره‌.(۲) ابن ‌اثیر، النهایه فی‌ غریب‌ الحدیث‌ والاثر، چاپ‌ محمود محمد طناحی‌ و طاهر احمد زاوی‌، بیروت‌ ۱۳۸۳/۱۹۶۳، چاپ‌ افست‌ قم‌ ۱۳۶۴ ش‌.(۳) ابن‌ ادریس‌ حلی، کتاب‌ السرائر الحاوی‌ لتحریر الفتاوی‌، قم‌ ۱۴۱۰ـ۱۴۱۱.(۴) ابن ‌بابویه‌، المقنع‌، قم‌ ۱۴۱۵.(۵) ابن ‌جزی‌، القوانین‌الفقهیه، بیروت‌: مکتبه ‌الثقافیه‌.(۶) ابن‌ حزم‌، المحلّی‌، چاپ‌ احمد محمدشاکر، بیروت‌: دارالجیل‌.(۷) ابن‌ رشد، بدایه المجتهد و نهایه المقتصد، چاپ‌ خالد عطار، بیروت‌ ۱۴۱۵/۱۹۹۵.(۸) ابن‌ عابدین‌، حاشیه ردالمحتار علی‌الدر المختار: شرح‌ تنویر الابصار، چاپ‌ افست‌ بیروت‌ ۱۳۹۹/۱۹۷۹.(۹) ابن ‌فراء، الاحکام‌ السلطانیه، چاپ‌ محمد حامد فقی‌، بیروت‌ ۱۴۰۳/۱۹۸۳.(۱۰) ابن ‌قدامه‌، المغنی‌، بیروت‌: دارالکتاب‌ العربی‌.(۱۱) ابن ‌قیم‌ جوزیه‌، احکام‌ اهل‌ الذمّه، چاپ‌ صبحی‌ صالح‌، بیروت‌ ۱۹۸۳.(۱۲) ابواسحاق‌ شیرازی‌، کتاب‌ التنبیه‌ فی‌ الفقه‌الشافعی‌، بیروت‌ ۱۴۰۳/۱۹۸۳.(۱۳) احمد دردیر ابوالبرکات‌، الشرح‌الکبیر، بیروت‌: داراحیاء الکتب‌ العربیه.(۱۴) ابوالصلاح‌ حلبی‌، الکافی‌ فی‌الفقه، چاپ‌ رضا استادی‌، اصفهان‌ (۱۳۶۲ ش‌).(۱۵) قاسم‌ بن‌ سلام‌ ابوعبید، کتاب‌الاموال‌، چاپ‌ محمدخلیل‌ هراس‌، بیروت‌ ۱۴۰۸/۱۹۸۸.(۱۶) ابویوسف‌ قاضی‌، کتاب‌ الخراج‌، قاهره‌ ۱۳۵۲.(۱۷) ابوالقاسم‌ اجتهادی‌، «تحقیقی‌ در باره خراج‌»، مقالات‌ و بررسیها، دفتر ۵ و ۶ (بهار و تابستان‌ ۱۳۵۰).(۱۸) زکریا بن‌ محمد انصاری‌، فتح‌الوهاب‌ بشرح‌ منهج‌الطلاب‌، بیروت‌ ۱۴۱۸/۱۹۹۸.(۱۹) بلاذری‌ (بیروت‌).(۲۰) منصوربن‌ یونس‌ بهوتی‌ حنبلی‌، کشـّاف‌ القناع‌ عن‌ متن‌ الاقناع‌، چاپ‌ محمدحسن‌ شافعی‌، بیروت‌ ۱۴۱۸/۱۹۹۷.(۲۱) احمد بن‌ حسین‌ بیهقی‌، السنن‌الکبری‌، بیروت‌: دارالفکر.(۲۲) احمد بن‌ علی‌ جصاص‌، کتاب‌ احکام‌القرآن، (استانبول‌) ۱۳۳۵ـ ۱۳۳۸، چاپ‌ افست‌ بیروت‌ ۱۴۰۶/۱۹۸۶.(۲۳) حرّ عاملی، وسائل الشیعه‌.(۲۴) حسن‌ابراهیم‌ حسن‌، تاریخ‌الاسلام‌: السیاسی‌ والدینی‌ و الثقافی‌ و الاجتماعی، ج‌ ۱، قاهره‌ ۱۹۶۴، چاپ‌ افست‌ بیروت‌.(۲۵) محمد بن‌ محمد حطّاب‌، مواهب‌ الجلیل‌ لشرح‌ مختصر خلیل‌، چاپ‌ زکریا عمیرات‌، بیروت‌ ۱۴۱۶/۱۹۹۵.(۲۶) محمد بن‌ احمد خطیب‌ شربینی‌، مغنی‌المحتاج‌ الی‌ معرفه معانی‌ الفاظ‌ المنهاج‌، (قاهره) ۱۳۷۷/۱۹۵۸.(۲۷) ابوالقاسم‌ خوئی‌، منهاج‌الصالحین‌، قم‌ ۱۴۱۰.(۲۸) محمد بن‌ احمد دسوقی‌، حاشیه الدسوقی‌ علی‌الشرح‌ الکبیر، (بیروت‌) : داراحیاءالکتب‌العربیه‌.(۲۹) دانیل‌ دنت‌، مالیات‌ سرانه‌ و تأثیر آن‌ در گرایش‌ به‌ اسلام‌، ترجمه محمدعلی‌ موحد، تهران‌ ۱۳۵۸ ش‌.(۳۰) عبدالعزیز دوری‌، تاریخ‌العراق‌ الاقتصادی‌ فی‌القرن‌ الرابع‌ الهجری‌، بیروت‌ ۱۹۷۴.(۳۱) ادوار غالی‌ دهبی‌، معامله غیرالمسلمین‌ فی‌ المجتمع‌ الاسلامی‌،) قاهره‌ (۱۹۹۳.(۳۲) حسین ‌بن‌ محمد راغب‌ اصفهانی‌، المفردات‌ فی‌ غریب‌القرآن‌، چاپ‌ محمد سید کیلانی‌، تهران‌ (۱۳۳۲ ش‌).(۳۳) ابراهیم‌ قاسم‌ رحاحله‌، مالیه الدوله الاسلامیه، قاهره‌ ۱۹۹۹.(۳۴) محمد رشیدرضا، تفسیرالقرآن‌ الحکیم‌ المشتهر باسم‌ تفسیرالمنار، (تقریرات‌ درس) شیخ‌ محمد عبده‌، ج‌ ۱۰، مصر ۱۳۶۹/۱۹۵۰.(۳۵) وهبه‌ مصطفی‌ زحیلی‌، آثارالحرب‌ فی‌الفقه‌ الاسلامی‌، دمشق‌ ۱۴۰۱.(۳۶) زمخشری‌.(۳۷) جرجی‌ زیدان‌، تاریخ‌ التمدن‌ الاسلامی‌، چاپ‌ حسین‌ مؤنس‌، قاهره‌.(۳۸) عبدالکریم‌ زیدان‌، احکام‌الذمیین‌ و المستأمنین‌ فی‌ دارالاسلام‌، بغداد ۱۴۰۲/۱۹۸۲.(۳۹) حسن‌ زین‌، الاوضاع‌ القانونیه للنصاری‌ و الیهود فی‌الدیار الاسلامیه حتی‌ الفتح‌العثمانی‌، بیروت‌ ۱۹۸۸.(۴۰) حمزه ‌بن‌ عبدالعزیز سلار دیلمی‌، المراسم‌العلویه فی‌ الاحکام‌النبویه، چاپ‌ محسن‌ حسینی‌ امینی‌، قم‌ ۱۴۱۴.(۴۱) محمد بن‌ ادریس‌ شافعی‌، الاُمّ، چاپ‌ محمد زهری‌ نجار، بیروت‌.(۴۲) روح‌اللّه‌ شریعتی‌، حقوق‌ و وظایف‌ غیرمسلمانان‌ در جامعه اسلامی‌، قم‌ ۱۳۸۱ ش‌.(۴۳) محمد بن‌ احمد شمس‌الائمه‌ سرخسی‌، کتاب‌ المبسوط‌، بیروت‌ ۱۴۰۶/۱۹۸۶.(۴۴) صالح‌ احمدعلی‌، الخراج‌ فی‌العراق‌ فی‌العهود الاسلامیه الاولی‌، بغداد ۱۴۱۰/۱۹۹۰.(۴۵) عبدالرزاق‌ بن‌ همام‌ صنعانی‌، المصنّف، چاپ‌ حبیب‌الرحمان‌ اعظمی‌، بیروت‌ ۱۴۰۳/۱۹۸۳.(۴۶) محمد بن‌ اسماعیل‌ صنعانی‌، سبل‌السلام‌: شرح‌ بلوغ‌ المرام‌، من‌ جمع‌ ادله الاحکام‌ لابن‌ حجر عسقلانی، (بیروت‌) ۱۳۷۹/۱۹۶۰.(۴۷) طباطبایی، تفسیر المیزان‌.(۴۸) طبرسی‌.(۴۹) محمد بن‌ حسن‌ طوسی‌، کتاب‌ الخلاف‌، قم‌ ۱۴۰۷ـ۱۴۱۷(۵۰) محمد بن‌ حسن‌ طوسی‌، المبسوط‌ فی‌ فقه‌الامامیه، ج‌ ۲، چاپ‌ محمدتقی‌ کشفی‌، تهران‌ ۱۳۸۷
2 هفته پیش در تاریخ 1403/04/10 منتشر شده است.
0 بـار بازدید شده
... بیشتر