نقد فیلم هر کسی جز تو | Anyone but You 2023
2.4 هزار بار بازدید -
5 ماه پیش
-
بیخاصیت نام انگلیسی: Anyone but
بیخاصیت
نام انگلیسی: Anyone but You
نام فارسی: هر کسی جز تو
محصول: ۲۰۲۳ – ایالات متحده
ژانر: کمدی، عاشقانه
امتیاز: ۰.۵ از ۴ - 〇〇〇◐
مصطفی ملکی
ویل گلاک در طول دو دههی اخیر انبوهی از آثار کمدی-عاشقانه را در سینمای هالیوود روی پرده برده است. آثار او مملو از ستارههای هالیوودی است و همهاشان در همان مسیر کمدیهای میانه جریان دارند. آقای گلاک در جدیدترین اثر خود باز هم به سراغ یکی دیگر از این کمدیها رفته است و شاید بتوان گفت یکی از بیخاصیتترین آنها را مقابل چشم مخاطب قرار داده است.
این فیلم بهنوعی پر سر و صدا و پرحاشیه بود. این حواشی نه بابت خود اثر بلکه بهسبب معرفی آن در جریان بازاریابی گیشه توسط دو بازیگر اصلی فیلم بوده است. «سیدنی سوینی» و «گلن پاول» در یک ویدیوی کوتاه این اثر را با نوعی اکت معرفی کردند و چند روز بعد دو تن از بازیگران اصلی سریال «نفرین» یعنی «اما استون» و «نیثن فیلدر» پارودی این اکت را برای سریال خود ارائه دادند و همین توسط رسانههای زرد و مشهور هالیوودی تا چند روز شهرتی جهانی پیدا کرد. شاید این فیلم با این هوش بازاریابی تولیدکنندگان اثر سینمایی و سریال باعث روی زبان افتادن هر دو اثر شد و فارغ از هر محتوایی که دو اثر داشتند مخاطب را وادار کردند که حداقل سری به این آثار بزند.
جدای از حواشی فیلم متن آن هیچ خاصیتی ندارد. در این روایت با کلیشهای از جنس تمام آثار میانهی هالیوودی مواجه هستیم که ارزش فرمی و محتوایی منحصر به خود را ندارد. طبق معمول دختری جوان سر راه یک مرد قرار میگیرد و قرار است از طریق این دو وارد روایتی سینوسی شویم. بئاتریس دختر جوان فیلم است که سعی دارد از دانشگاه و رشتهی حقوق فاصله بگیرد و در برابر او «بن» قرار دارد که بهدنبال ایجاد رابطهای عمیق با زن دلخواهاش است. کارگردان این دو را در زندگی آن دیگری قرار میدهد و از طریق عروسی خواهر بئاتریس آنها را به سفری تفریحی در استرالیا شهر سیدنی میبرد.
این فیلم نه روایتی قابل اتکا و حداقل متناسب با استانداردهای سینمای سرگرمی دارد و نه شخصیتپردازیها به گونهای است که مخاطب بتواند با آنها ارتباط برقرار کند. آنچه در این اثر بیش از هر چیزی پررنگ است تلاش کارگردان در ارائهی نوعی اروتیسم کموزن برای جذب مخاطب است. اما همین اروتیسم نیز در اثر نمینشیند. از سویی دیگر بازیگران اصلی فیلم نیز گویی در حال ارائهی نقشهایی دیکتهشده هستند. بهطور مثال بازی و اکت سیدنی سوینی به درد کاراکتر بئاتریس نمیخورد و مخاطب گاه از غلوشدگی بیش از حد او در برخی صحنهها تعجب میکند. بازیگران خوبی در این اثر به ایفای نقش پرداختهاند اما هیچکدام قرار نیست اثر را نجات دهند.
#نقد_فیلم #cinema #filmreview #سینما #فیلم #Anyone but You 2024
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
نام انگلیسی: Anyone but You
نام فارسی: هر کسی جز تو
محصول: ۲۰۲۳ – ایالات متحده
ژانر: کمدی، عاشقانه
امتیاز: ۰.۵ از ۴ - 〇〇〇◐
مصطفی ملکی
ویل گلاک در طول دو دههی اخیر انبوهی از آثار کمدی-عاشقانه را در سینمای هالیوود روی پرده برده است. آثار او مملو از ستارههای هالیوودی است و همهاشان در همان مسیر کمدیهای میانه جریان دارند. آقای گلاک در جدیدترین اثر خود باز هم به سراغ یکی دیگر از این کمدیها رفته است و شاید بتوان گفت یکی از بیخاصیتترین آنها را مقابل چشم مخاطب قرار داده است.
این فیلم بهنوعی پر سر و صدا و پرحاشیه بود. این حواشی نه بابت خود اثر بلکه بهسبب معرفی آن در جریان بازاریابی گیشه توسط دو بازیگر اصلی فیلم بوده است. «سیدنی سوینی» و «گلن پاول» در یک ویدیوی کوتاه این اثر را با نوعی اکت معرفی کردند و چند روز بعد دو تن از بازیگران اصلی سریال «نفرین» یعنی «اما استون» و «نیثن فیلدر» پارودی این اکت را برای سریال خود ارائه دادند و همین توسط رسانههای زرد و مشهور هالیوودی تا چند روز شهرتی جهانی پیدا کرد. شاید این فیلم با این هوش بازاریابی تولیدکنندگان اثر سینمایی و سریال باعث روی زبان افتادن هر دو اثر شد و فارغ از هر محتوایی که دو اثر داشتند مخاطب را وادار کردند که حداقل سری به این آثار بزند.
جدای از حواشی فیلم متن آن هیچ خاصیتی ندارد. در این روایت با کلیشهای از جنس تمام آثار میانهی هالیوودی مواجه هستیم که ارزش فرمی و محتوایی منحصر به خود را ندارد. طبق معمول دختری جوان سر راه یک مرد قرار میگیرد و قرار است از طریق این دو وارد روایتی سینوسی شویم. بئاتریس دختر جوان فیلم است که سعی دارد از دانشگاه و رشتهی حقوق فاصله بگیرد و در برابر او «بن» قرار دارد که بهدنبال ایجاد رابطهای عمیق با زن دلخواهاش است. کارگردان این دو را در زندگی آن دیگری قرار میدهد و از طریق عروسی خواهر بئاتریس آنها را به سفری تفریحی در استرالیا شهر سیدنی میبرد.
این فیلم نه روایتی قابل اتکا و حداقل متناسب با استانداردهای سینمای سرگرمی دارد و نه شخصیتپردازیها به گونهای است که مخاطب بتواند با آنها ارتباط برقرار کند. آنچه در این اثر بیش از هر چیزی پررنگ است تلاش کارگردان در ارائهی نوعی اروتیسم کموزن برای جذب مخاطب است. اما همین اروتیسم نیز در اثر نمینشیند. از سویی دیگر بازیگران اصلی فیلم نیز گویی در حال ارائهی نقشهایی دیکتهشده هستند. بهطور مثال بازی و اکت سیدنی سوینی به درد کاراکتر بئاتریس نمیخورد و مخاطب گاه از غلوشدگی بیش از حد او در برخی صحنهها تعجب میکند. بازیگران خوبی در این اثر به ایفای نقش پرداختهاند اما هیچکدام قرار نیست اثر را نجات دهند.
#نقد_فیلم #cinema #filmreview #سینما #فیلم #Anyone but You 2024
لینک حمایت از کانال:
حامی باش: https://hamibash.com/supportus/tippers
ما را در دیگر شبکههای اجتماعی هم دنبال کنید
اینستاگرام: Instagram: onefilmonelife
تلگرام: https://t.me/OnefilmOnelife
توئیتر: Twitter: OnefilmOnelife
5 ماه پیش
در تاریخ 1402/11/20 منتشر شده
است.
2,406
بـار بازدید شده