ملاقات اولیه با مانیان ترا؛ نیسان ترا در ایران

خودرو بانک
خودرو بانک
8.8 هزار بار بازدید - 5 ماه پیش - نیسان ترا یا به عبارت
نیسان ترا یا به عبارت دیگر ژنگژو/نیسان پالادین در بازارهای جهانی به عنوان یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود که طی سال‌های متمادی ضمن ارائه عملکرد قابل قبول در زمینه رانندگی خارج از جاده، دارای متریال با کیفیت و استهلاک بسیار کمی است. اصلت ژاپنی این محصول از مهم‌ترین ویزگی‌های آن بوده که به واسطه سال‌]ا تجربه در زمینه تولید و عرضه خودروهای دو دیفرانسیل شاسی مستقل رقم خورده است. این نسخه از نیسان ترا از سال 2018 تاکنون در برخی از کشورهای آسیای شرقی از جمله چین و تایلند تولید و عرضه می‌شود که بر مبنای پلتفرم F-Alpha نیسان توسعه یافته است. همچنین این محصول ساختار مشترک با شاسی‌بلند معروف نیسان ترا و پیکاپ نیسان ناوارا دارد که از نکات خوب و قابل تامل در این خودرو است. نیسان ترا از سال 2018 تاکنون، تغییر محسوسی در بخش طراحی نداشته و همچنان ظاهری شبیه به شاسی‌بلندهای کلاسیک ژاپنی دارد. نیسان ترا جدیدترین دو دیفرانسیل شاسی مستقل بازار ایران است که به زودی توسط مانیان خودرو (بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو) روانه بازار خواهد شد. قلب تپنده نیسان ترا از یک موتور 4 سیلندر 1997 سی‌سی توربوشارژر MIVEC تشکیل شده است. نکته قابل تاملی که درخصوص پیشرانه این خودرو وجود دارد، این است که با توجه به همکاری مشترک رنو، نیسان و میتسوبیشی، موتور 4K31ساخت متحد تجاری نیسان یعنی برند میتسوبیشی است. این پیشرانه قادر به تولید نیرویی معادل 228 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 360 نیوتون‌متر گشتاور در محدوده 1400 تا 4000 دور در دقیقه است. سیستم پاشش مستقیم سوخت، اویل پمپ الکتریکی و توربوشارژر از دیگر ویژگی های این موتور هستند. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان وظیفه انتقال این نیرو به هر چهار چرخ خودرو را برعهده دارد که همین امر یکی دیگر از نکات قابل توجه در بخش مشخصات فنی نیسان ترا به شمار می‌رود. همچنین جعبه دنده این خودرو دارای حالت‌های متنوع نرمال، اسپرت، برفی، ماسه‌ای، گل و لای، اکو، اتومات و دستی است.
5 ماه پیش در تاریخ 1403/02/22 منتشر شده است.
8,850 بـار بازدید شده
... بیشتر