رونمایی ازپروژهی دیزاین لوگو (نشان) دوزبانهی برند "آکبند"
12 بار بازدید -
8 ماه پیش
-
عنوان برند : آکبند |
عنوان برند : آکبند | AKBAND
سفارش دهنده : جناب آقای جباری
زمینهی فعالیت : فروش تجهیزات وسیستمهای گیمینگ و تکنولوژی
زمان انجام پروژه : آذرماه 1402
دیزاینرها : #امیرحسین_سعادت_فر ، #زینب_معماریان
مفهوم نام : درخصوص واژهی آکبند حرف و حدیث زیاد است، عدهای معتقدند این واژه از ترکیب UK BAND به معنی بسته بندی شده توسط بریتانیا است، برخی کارشناسان هم این واژه را مجهول الهویه دانستند.
در داستان یا روایت دوم گفته میشود، akhand کلمه ای هندی به معنی «زخمی نشده» است و این کلمه توسط انگلیسی ها به ایران آمده است و با قدری تغییر در تلفظ به «آکبند» تبدیل شده است.
مفهوم این واژه بطور عامیانه درمیان مردم دست نخورده بودن، بکر بودن و از جعبه بیرون نیامده بودن کالا یا محصول است که این موضوع شامل کالاهای دست دوم و حتی استاک نمیشود
فارغ از همهی این مسائل برند آکبند همانند دیگر برند ها نیازمند بیان داستانی برای در ذهن ماندن بود و آن داستان تمام تمرکز این برند برای ارائهی کالا ومحصولات بصورت آکبند برای آن دسته از مخاطبانی است که دست نخورده بودن وبکر بودن برایشان مهم است
تاچ پوینتها یا نقاط تماس برند :
یکی از مواردی که ما همیشه در پروژه های دیزاین به آن توجه میکنیم نقاط تماسی است که بین مخاطب وبرند وجود دارد و این لوگو است که باید انطباق پذیری لازم را ازنظر رنگ، بافت، ترکیب و اندازه نسبت به فضاهای مختلف داشته باشد
حوزهی تکنولوژی و گیمینگ ازجمله حوزه هایی است که نقاط تماس بسیار متنوعی دارد لذا باید به دقت حالت های مختلف طیف خاکستری و تک رنگ لوگو را از نسخهی اصلی مشتق میگرفتیم تا با مشکل فرمی و فنی مواجه نشویم
کانسپت لوگو :
برای دیزاین لوگو به دنبال مفهوم یا نمادی بودیم که وجه اشتراک آن درتمام محصولات تکنولوژیکی و گیمینگ ویا بطور کلی کالاهای آکبند و نو موجود باشد، پس ازجستجوهای متعدد بهسه کانسپت یا ایدهی مفهومی رسیدیم
ایدهی اول تلفیق ساختار کلی دسته های بازی با حرف A بود
ایدهی دوم همنشینی دو حرف a و b و ایجاد تناسب و تقارن بین آنها بود
و ایدهی سوم لیبل یا برچسب هایی بود که بر روی جعبههای کالاها چسبانده میشد و به نوعی کنده نشدن آن برچسب به خوبی تداعی گر مفهوم آکبند بودن بود و در نهایت این ایده به دو شکل مختلف اجرا شد و با سفارش دهنده بر روی همین ایده متوافق و متمرکز شدیم
8 ماه پیش
در تاریخ 1402/11/11 منتشر شده
است.
12
بـار بازدید شده