تحلیل مناظره انتخابات ریاست جمهوری در آخرین خبر ؛مناظرهای که مناظره نبود!
68 بار بازدید -
4 ماه پیش
-
️آخرین خبر:: در ساعات ابتدایی
️آخرین خبر:: در ساعات ابتدایی بامداد امروز و بلافاصله پس از اتمام مناظره اول برنامهای با حضور آقایان "شهرام گیلآبادی" و "پیام برازجانی" ترتیب دادیم و در آن به بررسی نقاط ضعف و قوت این مناظره پرداختیم، کارشناسان برنامه علاوه بر انتقاداتی که در مورد فرم برنامه داشتند نقدی جدی نیز بر عملکرد نامزدها ارائه کردند.
کارشناسان ما معتقداند صدا و سیما نباید در برگزاری محتوای مناظره دخالت کند، بلکه صرفا در جایگاه "ارائه دهنده مناظره" باید نقش "بستر انتشار" را داشته باشد، آنها معتقدند ضعف صدا و سیما در بیننده بر این مناظرهها سایه انداخته و نبودن کارشناس زن در بین خیل کارشناسان و عدم وجود نماینده از نسل جدید را بزرگترین عیوب قسمت اول مناظرهها دانستند.
با هم مهمترین مواضع این دو کارشناس را مرور میکنیم:
️پیام برازجانی:
️مناظرات به شکلی طراحی شده است که "مناظره" انجام نشود.
️خلاقیت صداوسیما در همین حد است!
️با اغماض آقای پورمحمدی ستاره مناظره امشب بودند
️کاندیداها وعدههای بدون آدرس دادند
️چرا نامزدها وعدههای اقتصادی خود را مطرح نکردند؟
️با این مدل گفتگو، درک ما از انتخابات به کنایهها و تقابلها محدود میشود
️همین شبه مناظره هم در افکار مردم اثر دارد، البته که اثرش خیلی کم است.
️بهتر است بگوییم شاید خود مناظره اثری ندارد اما روایتی که کمپینهای کاندیداها در فضای مجازی میسازند اثرگذار است.
️صداوسیما اصرار دارد کاندیداها پس از ورود به استودیو با مشاوران خود ارتباطی نداشته باشند، واقعا چرا؟
️در این نوع مناظره کاندیدایی که هوش هیجانی بالاتری دارد موفقتر است
️پس از پایان مناظره، روایتهایی که در فضای مجازی منتشر میشود بیشتر در افکار عمومی موثر است
️ صداوسیما برنامه را خوب برگزار نکرد
️از نظر من بازنده مناظره امشب آقای زاکانی بود
️پزشکیان و قالیباف ۸۰ تا ۹۰ درصد به اهداف خود رسیدند
️چیزی که در مناظره مغفول مانده بود عدم وجود کارشناس زن و کارشناسی از نسل جدید بود
️شهرام گیلآبادی:
️با طرح ۲۳ سوال سنگین مشخص میشود که در پی گرفتن پاسخ نیستیم
️مردم از نامزدها سوال دارند، شما براساس چه چیزی دارید شعار خود را مطرح میکنید و چه برنامهای برای تبلور شعار خود دارید؟
️سعی کاندیداها گذر از کنایهها رقبا بود و این نشان از هوشمندی کمپینهای
4 ماه پیش
در تاریخ 1403/03/29 منتشر شده
است.
68
بـار بازدید شده