آموزش اسکرچ: متحرک سازی بازی ماجراجویی - animate an adventure

0 بار بازدید - 2 سال پیش - با اسکرچ، شما می توانید یک
با اسکرچ، شما می توانید یک بازی ماجراجویی بسازید من می خواهم گرانرت شخصیت اصلی من باشد. شما می توانید هر کسی را که می خواهید انتخاب کنید و اگر شخصیت خود را نمی بینید، روی نماد موردنظر خودتان کلیک کنید و شما می توانید با کلیک کردن بر روی این دکمه ها و خاموش و روشن کردن، آن ها را نشان دهید یا پنهان کنید. روی آیکون شخصیت خود کلیک کنید و اکنون می توانید آن ها را برنامه ریزی کنید تا کار هایی را انجام دهید در اسکرچ، شما قطعه های کد را از این جا می کشید تا در این جا برنامه ها را بسازید که باعث می شود چیزهایی در روی صحنه ی این جا اتفاق بیافتد. حالا، بیایید بازی خود را بسازیم! همان طور که تماشا می کنید، می توانید ویدیو را متوقف کنید و هر مرحله را امتحان کنید. ابتدا به دسته بندی ظاهرها بروید و یک قطعه ی "بگو" را به داخل بکشید تا شخصیت مورد نظر شما چیزی بگوید. حالا من می خواهم که شخصیت مورد نظر من اشاره گر ماوس را دنبال کند. برای انجام این کار، به دسته بندی "حرکت" می روم، قطعه ی "به مکان تصادفی در مدت 1 ثانیه سر بخور" را به داخل می کشم. و گزینه ی "اشاره گر ماوس" رو از فهرست انتخاب می کنم این قطعه را به زیر قطعه ی "بگو" متصل می کنم چه باحال!! او صحبت کرد و یک بار به مکان اشاره گر ماوس رفت اما ما می خواهیم شخصیت اصلی ما همیشه اشاره گر ماوس ما را دنبال کند. برای انجام این کار، یک حلقه را از دسته بندی "کنترل کردن" به داخل بکشید وقتی که کد را در یک حلقه قرار می دهید، آن کد بارها و بارها اتفاق می افتد عالی شد، ما می توانیم شخصیت مورد نظرمان را با حرکت ماوس حرکت بدهیم. اگر می خواهید شخصیت تان را سریع تر حرکت دهید، می توانید یک عدد کوچک تر مانند 0.3 را بگذارید بیایید این حلقه را به پایین قطعه ی "بگو" متصل کنیم و یک قطعه ی "وقتی که پرچم سبز کلیک شد" بالای آن قرار دهیم حالا ما می توانیم با کلیک کردن بر روی پرچم سبز بازی را شروع کنیم بیایید کاری کنیم تا شخصیت مورد نظر ما چیزهایی را جمع آوری کند. بر روی نماد مورد نظرتان کلیک کنید، تا بتوانید آن را برنامه نویسی کنید. مطمئن شوید و روی «نمایش» کلیک کنید تا شکل مورد نظر شما نمایان باشد. ما باید کاری کنیم که شکل مورد نظر ما چه چیزی را انجام بدهد؟ من می خواهم وقتی که گارنت جواهر را گرفت، یک صدا را پخش کند و به یک مکان تصادفی جدید برود. برای انجام این کار به دسته بندی کنترل کردن بروید و قطعه ی "تا ... صبر کن" را به داخل بکشید. به دسته بندی حس کردن بروید و بلوک "آیا اشاره گر ماوس را لمس می کند؟" بگیرید و شخصیت اصلی خود را از فهرست آن انتخاب کنید (شخصیت اصلی من گارنت است، بنابراین من گارنت را انتخاب می کنم، اما اگر فین شخصیت اصلی شما بود، شما می توانید فین را انتخاب کنید) و این قطعه را پایین قطعه‌ی "صبر کن تا" قرار دهید قطعه‌ی "شروع صدا" را اضافه کنید تا کاری کنید که صدای آن پخش شود و سپس یک قطعه‌ی "به موقعیت تصادفی برو" را اضافه کنید تا کاری کنید که آن به مکان تصادفی برود و بیایید یک پرچم سبز در بالا اضافه کنیم الماس منتظر می‌ماند تا گارنت آن را لمس کند، سپس یک صدا پخش می‌کند و به مکان جدید می‌رود اما من می‌خواهم آن را بارها و بارها انجام دهم. بنابراین یک حلقه‌ی دیگر "برای همیشه" به داخل بکشید و داخل کدها قرار دهید ما یک بازی داریم!! در آخر، بیایید یک امتیاز اضافه کنیم برای انجام این کار، به دسته‌بندی متغیرها بروید و یک متغیر به نام "امتیاز" ایجاد کنید. یک قطعه‌ برای "تغییر مقدار متغیر" به داخل بکشید و "نمره" را انتخاب کنید اگر این کد را داخل حلقه قرار دهید، هر بار که شخصیت شما شی مورد نظر را می‌گیرد، نمره افزایش می یابد. و بیایید کاری کنیم وقتی‌که بازی شروع می‌شود امتیاز صفر باشد برای دیدن هر مرحله و همچنین برای پیدا کردن چگونگی اضافه کردن سطوح بیشتر، روی پیکان سبز کلیک کنید With Scratch, you can animate an adventure game! I want Garnet to be my main character. You can pick anyone you want and if you can't see your character, click on their icon and you can make them show up or hide by clicking these buttons on and off. Click on the icon of your character, and now, you can program them to do things. In Scratch, you drag out blocks of code from here, to make programs here, which will make things happen here, on the stage. Now, let's make our game! As you watch, you can pause the video, and try each step. First, go to the Looks category and drag out a say block to make your character say something. Now, I want to make my character follow the mouse
2 سال پیش در تاریخ 1401/11/05 منتشر شده است.
0 بـار بازدید شده
... بیشتر