نقد منتقدین برنامه زندگی پس از زندگی
291 بار بازدید -
پارسال
-
توجه : مباحثی که مطرح
توجه : مباحثی که مطرح کردم توسط دکتر عباس موزون و سایر عوامل برنامه زندگی پس از زندگی تایید یا رد نشده است و صِرفاً تحلیل شخصی خودم هست . اگر زمانی نقدی صحیح وارد شود این پست ، حذف و اصلاح میشود و اطلاعرسانی هم خواهد شد
#
موضوعات مطرح شده در این پست
آیا بیان و انتشار تجربهها با فرض صحت آنها اساساً کار صحیحی است یا خیر ؟
آیا تجربهگران واقعاً مرگ را تجربه کردهاند یا چیز دیگری را ؟ یعنی آیا ما هم وقتی از دنیا رفتیم همین صحنهها را میبینیم یا خیر
بررسی این ادعا که بر اساس آیات انتهایی سوره جن فقط معصومین (ع) از غیب آگاهی دارند و این با تجارب غیبی سازگار نیست .
تاریخچه تولید و پخش برنامه زندگی پس از زندگی .
بررسی حجیت تواتر ، قاعده جمع اصولی ، خبر واحد ثقه ، اهم و مهم ، بنای عقلاء ، رویای صادقه .
مقایسه برنامه زندگی پس از زندگی با قاعده تعادل بین خوف و رجاء در اسلام .
بررسی نظریه دین حداقلی (انسانیت و لاغیر) که ادعا میشود ناشی از انتشار تجارب است .
آیا جامعه بینالملل غرب در حال انتشار تجارب است یا مانع انتشار آنهاست ؟ چرا ؟
آیا تقلید از آموزههای غربی پسندیده است ؟ آیا جایز است غربیها الگوی ما مسلمانان باشند ؟ مگر قرآن نفرموده رسولخدا اسوه است؟! مگر در اسلام و قرآن و روایات ، کمبود وجود دارد که نیاز باشد به تجربه تجربهگران ؟!
بررسی مرجع شدن تجربهگران جهت صدور فتوای فقهی بخاطر قدیسسازی از آنها توسط عموم مردم در آینده .
هدف تهیهکننده برنامه زندگی پس از زندگی چیست؟
چرا در برخی تجارب گفته میشود بخاطر یک کار کوچک پاداشی عظیم دریافت کردند یا گرفتار عذابی بزرگ شدند اما بخاطر یک کار بزرگ ، پاداشی دریافت نکردند ؟
اگر این تجارب ، واقعیست و از جانب خداست و اسلام ، دین برتر و آپدیتشده است پس چرا به تجربهگران خارجی گفته نمیشود که مسلمان شوند یا مثلا نماز بخوانند؟
بررسی این ادعا که چرا با وجود اینکه طبق قرآن ، عقیده مقدم بر عمل است در تجارب ، اصلا از عقائد تجربهگران سوالی نمیشود ؟ بررسی معنای موت و مرگ در قرآن .
آیا مرگ موقت از منظر قرآن امری ممکن است یا محال یا اختصاص به اعجاز معصوم دارد ؟ و برخی موارد دیگر
پارسال
در تاریخ 1402/02/09 منتشر شده
است.
291
بـار بازدید شده