کسب و کار : چرا شعار «همیشه حق با مشتری است» اشتباه است؟!
55 بار بازدید -
7 ماه پیش
-
در تمامی کسب و کارها
در تمامی کسب و کارها مشتری از اصلیترین مهرهها میباشند. ما باید همیشه در کسب و کار به مشتریان احترام بگذاریم و طبق خواسته آنها محصول و خدمات خود را ارائه بدهیم. اما به عقیده من شعار «همیشه حق با مشتری است» اشتباه است؟! . این شعار که در دهه 1900 توسط هنری گوردون سلفریج ابداع شد، اشتباه است و چند دلیل برای آن دارم. من معتقدم که همیشه حق با مشتری نیست و اینکه گاهی اوقات مشتری باید به محصول و خدمات ما احترام بگذارد. دلایل من در مسئله همیشه حق با مشتری نیست، این 5 مورد هستند:
--
01:07 بعضی مشتریان اصلا خوب و مناسب نیستند.
02:17 از کارمندانتان حمایت نمیکنید.
03:18 شعار «همیشه حق با مشتری است» در خدمات مشتریان جایی ندارد.
04:10 همه مشتریان ارزش نگه داشتن ندارند.
05:23 راضی کردن همه غیرممکن است..
06:30 سخن پایانی: اشکالی ندارد اجازه دهید حق با مشتریان نباشد.
--
خیلی از شعارهای قدیمی کسبوکار هنوز هم وجود دارند و در ذهن صاحبان کسبوکارها نهادینه و به بخشی از روتین روزانه آنها تبدیل شدهاند، اما باید این موارد را بهدقت بررسی کنید. موارد منطقی را شناسایی کنید و بقیه را کنار بگذارید تا رشد و موفقیت شرکت را به حداکثر برسانید. بگذارید یک بار هم حق با مشتری نباشد!
--
عزیزانی که به این دسته از آموزشها و به مباحثی همچون: راه اندازی خط تولید ذغال فشرده، کارآفرینی و اشتغال زایی و فروش و بازاریابی علاقهمند هستند؛ پیشنهاد میکنم که کانال گروه صنعتی ماشین سازی متحدان رو دنبال کنند و با لایک کردن و کامنت گذاشتن از ما حمایت کنید. https://www.motahedan-machin.com/category/entrepreneurship/
--
سی آر ام (CRM) چیست؟ / مدیریت ارتباط با مشتریان | https://www.aparat.com/v/xm3OT
7 ماه پیش
در تاریخ 1402/12/03 منتشر شده
است.
55
بـار بازدید شده