پروژه کنترل مستقیم گشتاور برای موتور القایی براساس حداقل خطای بردار ولتاژ
62 بار بازدید -
پارسال
-
ارائه پروژه "کنترل مستقیم گشتاور
ارائه پروژه "کنترل مستقیم گشتاور برای موتور القایی براساس حداقل خطای بردار ولتاژ" در مبحث کنترل برداری موتورهای الکتریکی
.
"Direct Torque Control for Induction Motors Based on Minimum Voltage Vector Error"
by Wu 2020
.
در این پروژه از روش کنترل مستقیم گشتاور (DTC)؛ یک روش بهینه برای کاهش خطای بردار ولتاژ، کاهش نویز و ریپل گشتاور، کاهش THD جریان و سرعت پاسخ مناسب، با نام روش MVE-DCT ارائه شده است.
روش MVE-DTC یا روش DTC با حداقل خطای ولتاژ با استفاده از سه بلوک اصلی کنترلی "تخمین و پیش بینی شار و گشتاور موتور"، "مدل ولتاژ" و بلوک "بهینه سازی دیوتی سایکل" تشکیل شده است.
در این روش ابتدا توسط یک حلقه کنترلی و کنترل کننده PI، یک بردار ولتاژ مرجع ساخته می شود که پس از عبور از یک تابع تعیین کننده، ولتاژ داوطلب اعمالی از الگوی SVM پیدا شده و به موتور اعمال می شود. در این بین نیز یک بلوک بهینه ساز، دیوتی سایکل اعمالی بردار ولتاژ را با استفاده از منطق کاهش بردار خطا، بهینه خواهدکرد و سپس به موتور و قسمت مبدل اعمال خواهدکرد.
.
ارائه دهنده: مهندس محمدرسول خزائیلی
استاد راهنما: دکتر سید محمدسعید مهدوی
پارسال
در تاریخ 1402/05/06 منتشر شده
است.
62
بـار بازدید شده