سواد رسانه ای - فرآیند تاثیر رسانه
104 بار بازدید -
2 سال پیش
-
فرایند تاثیر رسانه مداوم و
فرایند تاثیر رسانه مداوم و همیشگی است. زمانی که کنترل بیشتری نسبت به رسانه ها داشته باشیم، می توانیم تاثیرات مثبت ناشی از آنها را تقویت و تاثیرات منفی را کاهش دهیم. بیشتر اوقات مخاطبان تعریف اشتباهی از سواد رسانه ای دارند. اما انتقاد کردن از رسانه به معنای استفاده نکردن از رسانه نیست. سواد رسانهای به معنای تماشای با دقت تلویزیون است، سواد رسانهای سانسور کردن نیست، سواد رسانهای معنی کشف نکاتی که در رسانهها هنجار تلقی می شود. به طور مثال روزنامهنگاران تعابیر خودشان را از روی چه چیزی و چه کسی مهم است ارائه می دهد، برنامه سازان برنامه های سرگرمی تعابیر خود را از مفاهیم عمومی زندگی؛ مثل انسانیت، آشتی، جنگ و خوشبختی نشان میدهند. صاحبان تبلیغات سعی می کنند ما را متقاعد سازند، مشکلاتی داریم و کارهای آنها می تواند برای ما سودمند باشد.
2 سال پیش
در تاریخ 1401/09/30 منتشر شده
است.
104
بـار بازدید شده