چگونگی پیاده‌سازی نگرش سیستمی و فرایندی در آموزش و یادگیری دانشگاهی

Mohammad Javad Abedini
Mohammad Javad Abedini
61 بار بازدید - پارسال - مقدمه: پس از رویت فایل
مقدمه: پس از رویت فایل صوتی-تصویری ملاحظات مطرح شدن توسط استاد ارجمند جناب آقای دکتر Strang از دانشکده ریاضی دانشگاه MIT، بر آن شدم تا سابقه‌ای از چگونگی تهیه، پردازش و بارگذاری محتوای دروس را عرضه نموده و به نگرش سیستمی در مقایسه با نگرش جزیره‌ای و همچنین دیدگاه فرایندی در مقایسه با دیدگاه پروژه‌ای تاکیدی مضاعف داشته باشم. نظر به اینکه ظرف ۲۵ سال گذشته، تدریس دروس در مقاطع مختلف تحصیلی، عمدتا از منظر ریاضی به دانشجویان انتقال داده شده است. تهیه محتوا و خواندن از روی متن در کلاس مجازی، برایم مشکل می نمود. در این راستا، تصمیم به حضور در کلاس درس با محوریت سه الی چهار دانشجوی ساکن شیراز، پایش محتوا، پردازش فایل صوتی-تصویری و در نهایت بارگذاری در سامانه آپارات گردید. در حال حاضر، دروس ذیل در سامانه آپارات بارگذاری گردیده است: Courses at PhD level 1. Advanced Engineering Mathematics II 2. Advanced Hydrology II (Geostatistics) 3. Computational Hydraulics Courses at MSc level 1. Advanced Engineering Mathematics I 2. Finite Element Method 3. Advanced hydraulics I 4. Advanced Hydrology I Courses at BSc level 1. Fluid Mechanics 2. Engineering Hydrology Miscellaneous Topics 1. Problem-based teaching and learning 2. Research Methods and proper documentations 3. How to prepare a five-year research plan to meet research objectives. 4. PhD dissertation and MSc defense sessions
پارسال در تاریخ 1401/12/29 منتشر شده است.
61 بـار بازدید شده
... بیشتر