داده محوری و شناخت رفتار مشتریان بانک ها
138 بار بازدید -
3 سال پیش
-
در مدل های مدرن کسب
در مدل های مدرن کسب و کار، مشتری محور اصلی توسعه کسب و کار است و همه چیز حول آن قرار می گیرد. بنابراین شناخت رفتار مشتریان و نیازمندیهای آنان مهم ترین کاری است که کسب و کارها باید در توسعه محصولات، خدمات و خطوط کسب و کار خود مورد توجه قرار دهند.
بانکداری مدرن هم از این قاعده مستثنی نیست و ناگزیر است برای بقا و توسعه، با شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان خود فرصتهای بازار را برای انواع مشتریان خود اعم از شخصی، تجاری و شرکتی شناسایی کند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که صنعت بانکی با نسل جدیدی از مشتریان دیجیتال و فینتکها مواجه است که شخصیسازی خدمات برای آنها به منظور جذب و حفظ مشتریان و همچنین ارتقا تجربه کاربری ضروری است.
در دومین جلسه از سلسه رویدادهای بانکداری داده محور، موضوع داده محوری و شناخت رفتار مشتریان در بانکها را مورد موشکافی قرار دادیم. استفاده از روش های بازشناسی الگو، شبکه های عصبی عمیق و سایر الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی جهت بخش بندی مشتریان، اعتبارسنجی، تحلیل رفتار و پیش بینی رفتار آینده مشتریان از جدیترین روندهایی است که در بانکداری مدرن توسط بانکها در جهان دنبال میشود.
محورهای رویداد:
بخش بندی مشتریان بانکی
خدمات و محصولات شخصیسازی شده
شناسایی رفتار مشتریان تجاری و شرکتی
بازاریابی و فروش دادهمحور در بانکها
تجربیات بانکهای خصوصی و دولتی در ایران
3 سال پیش
در تاریخ 1400/07/26 منتشر شده
است.
138
بـار بازدید شده