پدیدهی وهنآمیز در تبلیغات/کالکشن عزای اهل بیت
93 بار بازدید -
2 سال پیش
-
به گزارش صفحهی روانشناسی «هنر
به گزارش صفحهی روانشناسی «هنر روز» پایگاه خبری روزپلاس، هر روز ما به وسیله محرکهای مختلفی بمباران میشویم که این محرکها ما را با چالشهایی روبرو میکنند، به ما فشار میآورند تا تصمیمهایی بگیریم و باعث ایجاد پاسخهای هیجانی در ما میشوند.
در دنیای مد و لباس، بهترین رونمایی از لباس ، به صورت تصویر ها و یا ویدئو کلیپ هایی است که مخاطب را در خود محصور کند. اما برخی تصور میکنند که بدون داشتن آرایش و لوکیشن خاص، یا با استفاده ابزاری از ظاهر زنان، نمیتوان کاری جذاب به نمایش گذاشت.
یک گروه فروشنده، از طرفی با قیمت بالای محصولات و نوع ظاهر مدل ها مواجه اند و از طرف دیگر ملزم به شئونات و قوانین اسلامی همچون ایام عزای محرم در نتیجه برای تلفیق و پرت شدن حواس مخاطب، به شیوه ی مکانیزم دفاعی والایش عمل میکنند.
مکانیزم دفاعی والایش، وقتی اتفاق میافتد که فرد میخواهد احساسات غیر قابل پذیرش و رفتارهای مخربش را به رفتارهایی تبدیل کند که سازنده هستند و از نظر اجتماعی، مورد قبولند.
این تبلیغ، در ظاهر سازی مبتدی در تلاش است که آرایش های غلیظ، خودنمایی مدلها، قیمت های فوق العاده بالای عبا و... را تبدیل به ویدئو کلیپی کنند که همراه با مداحی در چشم افراد سطحی نگر اینگونه به نظر برسد که هدف، ارائه های طرح های مخصوص محرم است. حال آنکه محرم، ماه عزای اهل بیت است و این مساله، شاید تنها مساله ای باشد که دیگر نمیتوان آن را تحریف کرد یا هر نوع که به اهدافمان نزدیک باشد تغییرش دهیم.
تبدیل رفتاری مخرب، به رفتاری مورد قبول جامعه، برای ایجاد ظاهری مثبت و مقبول، از مکانیزم های دفاعی است که میتواند روان مخاطب را نیز از اصل داستان منحرف سازد.
اما نه تنها از پارامترهای مخرب، کم نمیشود بلکه ذهن های آگاه نیز متوجه نوعی بی احترامی به عقاید مذهبی و قلبی خود میشوند.
2 سال پیش
در تاریخ 1401/05/10 منتشر شده
است.
93
بـار بازدید شده