جلسه ۳ معرفت نفس نکته 1: حقیقت انسان ماوراء بدن | مثال خواب، تغییرعضو وعینک

معرفت نفس
معرفت نفس
1.4 هزار بار بازدید - 4 سال پیش - حقیقت انسان ماوراء بدن (شرح
حقیقت انسان ماوراء بدن (شرح کتاب استاد طاهرزاده) | مثال خواب و تغییر عضو و عینکی شدن * لینک دانلود جزوه و کتاب دوره معرفت نفس آنلاین https://bayanbox.ir/info/797951146958076581 * * بخش‌های ویدئو شرح نکته اول: حقیقت انسان ماوراء بدن 01:37 احساس تفکیک تن و من، به طریق تجربی در مثالهای معرفت نفسی 04:34 مثال خواب دیدن (رؤیا) 10:21 مثال کم شدن عضو و مثال پیوند اعضاء 24:50 مثال عینکی شدن 42:10 رؤیت چشم برزخی من انسان بدون نیاز به ابزار چشم تن 51:19 * بسم الله الرحمن الرحیم جلسه سوم دوره آنلاین معرفت نفس استاد حجت الاسلام محمدحسین صالحی (شرح کتاب ده نکته استاد طاهرزاده) بخشی از نکته اول : - حقیقت انسان ماوراء بدن - تفکیک میان من از تن، در تجربه های خواب (من در خوابم تماماً حاضر هستم ، ولی بدون بدن + من در خوابم دیدن و شنیدن و ترسیدن و لذّت و.. را دارم درحالی که بدن همراهم نیست)، - تفکیک من از تن، در تجربه مثال تغییر بدن و کم شدن عضو: با کم‌شدن (یاتغییر) اعضای بدنم، حس نمیکنم که «منِ» من کم شده یا تغییرکرده (بدونِ پا «نیم من» نشدم) - تفکیک من از تن، در تجربه عینکی شدن : با خراب شدنِ «چشمِ تن» در وجود «خودم» میفهمم که «حقیقتِ رؤیتِ من» (قوّه بینایی) از بین نرفته، بلکه تنها «ابزارِ دیدن در تن» خراب شده و نیاز به تعمیر دارد (مانند تعمیر لنز دوربین)، و می‌یابم که چون «بینایی» مالِ «من» است پس همیشه با من هست و به همین «امید» است که میروم دکتر تا «ابزارم» را درست کنم! عینک هم ابزاری اضافی برای جبران خرابی ابزار چشم است، وگرنه «قوّه بینایی» که تغییری نکرده است! آیا افراد عینکی، برای دیدن در خواب هم نیاز به «عینک» دارند؟! - : با سلوک شرعی نفس انسان مؤمن یه جایی میرسد که با چشم من خود (چشم برزخی) میتواند عوالم ناسوت مادی و ملکوت مثالی و جبروت قیامتی را ببیند بدون محدودیت یافتن در چشم تن * ** با تدریس حجت الاسلام والمسملین استاد محمدحسین صالحی - دانش آموخته دکترای عرفان اسلامی، و محضر اساتید حکمت و عرفان، استاد طاهرزاده، استاد عابدینی، استاد فیاض‌بخش و استاد یزدان‌پناه. * بسم الله الرحمن الرحیم «من عرف نفسه فقد عرف ربه» هر کس خود را شناخت، خدایش را میشناسد بايد راهي را پيدا کنيم كه هر اندازه که رفتيم به همان اندازه به مقصد برسيم آن هم به معلومي زنده و اين همان است که فرمود: ️يک حمله ي مردانه ي مستانه نموديم ️از علم رهيديم و به معلوم رسيديم از علم به معلوم رسيدن کار معرفت نفس است، زيرا در معرفت نفس ما با خودِ معلوم يعنی نفس خودمان به علم حضوری مرتبط هستيم. راهي كه ما هر چه برويم بيشتر تحت تأثير انوار الهي قرار مي گيريم راهِ ارتباط وجودي با خدا و اسماء الهي است و از طريق معرفت نفس اين راه گشوده مي شود و در همين رابطه حضرت علي(ع) فرمودند: «مَن عَرَفَ نَفسَهُ فَقَدِ انتَهَی إِلَی غَايَةِ كُلِّ مَعرِفَةٍ وَ عِلمٍ» هرکس خود را بشناسد حقيقتاً به نهايت هر علم و معرفتي دست يافته است. * ** راه ارتباط با استاد صالحی در پیام‌رسان‌ها 09389219464 *
4 سال پیش در تاریخ 1399/10/12 منتشر شده است.
1,489 بـار بازدید شده
... بیشتر