آموزش اسکرچ: یک داستان بساز - create a story

423 بار بازدید - 2 سال پیش - می‌توانید با اسکرچ داستانی را
می‌توانید با اسکرچ داستانی را تعریف کنید! گفتگویی را بسازید منظره‌ها را عوض کنید، یا هر کاری که می‌توانید تصویر کنید. برای شروع، یک پس‌زمینه انتخاب کنید من با «خانه جادوگر» شروع می‌کنم حال بایید یک شکلک انتخاب کنیم. من «جادوگر» را انتخاب می‌کنم کاری کنیم که شکلک داستان ما چیزی بگوید. من می‌خواهم شکلکم بگوید «به مدرسه جادو خوش آمدید» می‌خواهم که یک بازیگر دیگر هم اضافه کنیم. بنابراین یک شکلک دیگر هم انتخاب می‌کنم. این بار من «پری» را انتخاب می‌کنم به نظر می‌آید که این پری به جادوگر ما نگاه نمی‌کند، به همین دلیل من جهت نگاه آنها را تغییر می‌دهم به نمای «حالت‌ها» می‌روم و گزینه «قرینه عمودی» را انتخاب می‌کنم. اکنون این حالت به طرف صورت جادوگر برگشته است. وقتشه تا حرف زدن آنها را بسازیم. من یک دستور «بگو» را به پری اضافه می‌کنم که باعث می‌شود که این بازیگر بگوید که "!I'm going on a quest". حال کلید سبز را بزنیم و ببینم که چه خواهد شد هر دو نفری با هم صحبت می‌کنند. حال بیایید که یک بلوک «منتظر بمان» را قبل از اینکه «پری» صحبت کند را اضافه کنیم. من آنرا بر روی 2 ثانیه تنظیم می‌کنم بیایید منظره نمایش بازیگرها را عوض کنیم. من یک تصویر پس زمینه دیگر هم اضافه می‌کنم. تصویر «کوه‌ها» را انتخاب می کنم دوباره شکلک «پری» را انتخاب می‌کنم و به قسمت کدها بر می‌گردم می‌خواهیم که بازیگرهایمان از خانه جادوگر شروع کنند مدت 4 ثانیه منتظر بماند، که آن مدت زمانی است که دارند با هم صحبت می‌کنند سپس پس زمینه را به «کوه‌ها » تغییر دهیم. در پایان اگر بخواهیم که جادوگر در صحنه کوه ها نباشد باید چه کار کنیم؟ باید به شکلک جادگر برگردیم و یک دستور «وقتی پس زمینه تغییر کرد» را اضافه کنیم. من گزینه Mountain (کوه‌ها) را انتخاب می‌کنم و جادوگر مخفی خواهد شد حال وقت آزمایش آن است به نظر خوب می‌سه، مجدد پروژه را اجرا کنیم جادگر کلا نمایش داده نمی‌شود، چون ما آنرا مخفی کرده کرده‌ایم به همین دلیل یک بلوک «نمایش» در ابتدای شکلک اضافه می‌کنیم تا هر وقت کسی پروژه را مجدد اجرا کرد، ابتدا جادوگر نمایش داده شود You can use Scratch to tell a story! Create a conversation Switch scenes, or do whatever else you can imagine To get started, let's pick a background I'll go with the "Witch House" Now, let's pick a sprite I'll pick the "Wizard" Let's have our character say something. I'll have my character say "Welcome to magic school" I'd like to add another character. So I'll choose another sprite. This time, I'll pick the "Elf" It looks like the elf isn't facing the wizard, so I'll change the way they're looking Let's go to the "Costumes" tab and choose "Flip Horizontal." So the costume is now flipped to face the wizard Let's make a conversation. I'll add a "say" block to the elf sprite. I'll make this character say "I'm going on a quest!" Let's click the green flag to see what happens They both speak at the same time. So let's go ahead and add a "wait" block before the elf speaks I'll make this two seconds Let's have the characters change scenes, I'll add another background this time. I'll choose "Mountain" I'll reselect the elf sprite and go back to the coding area Let's have the characters start at the witch house Wait four seconds, which is how long the conversation is, and then switch to the mountain backdrop Finally, what if we don't want the wizard to be in the mountain scene? Let's go back to the wizard sprite and add a "When backdrop switches to" block I'll set it to "Mountain" and make the wizard hide Let's try it out Looks good! Now, let's replay the project The wizard doesn't show up at all. That's because we've hidden it so we need to add a "show" block at the top of the script so that whenever someone replays the project the wizard will show first
2 سال پیش در تاریخ 1401/11/05 منتشر شده است.
423 بـار بازدید شده
... بیشتر