دو برداشت متفاوت از TOD، حمل‌ونقل عمومی یک وسیله نه یک هدف. برداشت درست!

اتاق 301
80 بار بازدید - 3 سال پیش - مجموعه "TOD دقیقا چیست؟" افشین
مجموعه "TOD دقیقا چیست؟" افشین خضرلوی اقدم دبیر کمیته پیگیری و پیاده سازی TOD در شهر تهران آذر 1399 کالتورپ(Calthorpe) و مولفان اصلی TOD، ایده منطقه پیاده (pedestrian pocket) را برای اولین بار مطرح کردند. شهر به صورتی طراحی و برنامه‌ریزی شود که در فاصله پیاده‌روی افراد (500 تا 600 متر)، ترکیب متوازنی از کاربری‌ها وجود داشته باشد. نیازهای روزمره و هفتگی افراد در فاصله پیاده‌روی آنها باشد در غیر این صورت سیستم انبوه‌بر با کیفیت در حد پیاده افراد باشد که به سایر مناطق پیاده دسترسی داشته باشند. حمل و نقل انبوه‌بر یک وسیله جابه‌جایی است، هدف نیست. در این نگاه هدف تغییر وسیله سفر نیست، هدف کوتاه کردن طول سفرهای افراد است. طول سفرها باید به اندازه حد پیاده افراد (500 تا 600متر) کوتاه شود. دیدگاه سرورو(Cervero) (نگاه حمل‌ونقلی به TOD)، شهر را پیاده‌مدار نخواهد کرد. دیدگاه کالتورپ (منطقه پیاده یا pedestrian pocket)، باعث رهایی شهر از خودرو و پیاده‌مداری خواهد شد.
3 سال پیش در تاریخ 1400/05/16 منتشر شده است.
80 بـار بازدید شده
... بیشتر