التفسير الأقوم - تأویل واژه ظلم و مشتقات آن (11)
34 بار بازدید -
پارسال
-
در ذیل آیه شریفه 140
در ذیل آیه شریفه 140 سوره بقره یعنی آیه:
وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ 140 - البقرة
در آیه تعریضی به بکریه و عمریه نهفته است که به دروغ خود را اهل سنت و جماعت می نامند. اما آنها هم، آیات بینات و احادیث متواتره ای که بر خلافت بلا فصل و امامت و ولایت مولانا امیرالمؤمنین علی علیه السلام و سایر ائمه معصومین علیهم صلوات الله دلالت تام دارند را کتمان و انکار می کنند.
در واقع آیه شریفه دلالت بر کفر اهل بدعت و خلاف دارد.
تقریر بحث چنین است:
نص نبی بر چیزی شهادت خداوند سبحان بر آن است: ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی. کتمان نص نبی ، کتمان شهادت الله است. و کتمان شهادت الله اشد مظالم است که آن هم یا کفر است یا بدتر از آن یعنی نفاق.
پارسال
در تاریخ 1402/05/08 منتشر شده
است.
34
بـار بازدید شده