تلاش دماوند زمستانه یکروزه از یال جنوبی از گوسفندسرا - 8 دی 1401

حسین معینی فر
124 بار بازدید - 2 سال پیش - از 3 تا 12 شب
از 3 تا 12 شب خوابیدم کوله رو چیدم و ساعت 4 محل قراربودم 5 و نیم پلور بودیم دما منفی 15 بود خیلی سرد بود ولی باد نداشتیم - من لحظه آخری تصمیم گرفتم کفش دوپوش بپوشم که واقعا تصمیم درستی بود کلنگ و کامپون برنداشتم ولی اگر شب بر میگشتیم یا زمان بیشتری از باریدن برف گذشته بود یا زیر قله اگر میرسیدیم کرامپون لازم می شدیم 6:45 از گوسفندسرا استارت زدیم تا بارگاه سوم 3.7 کیلومتر راه هستش که 3:50 طول کشید که زمان زیادی بود به خطر سرمای زیاد سرعتم کم بود و واقعا من از این همه سرما غافلگیر شده بودم. دمایی که توی هواشناسی می بینی با اون چیزی که توی برنامه حس میکنی خیلی متفاوت هستش علاوه بر این من 3800 تا 4200 حسابی علائم دائم داشتم از سر گیجه گرفته تا سردرد. ضربانم روی 160 بود که واقعا زیاد بود و حسابی نفس نفس می زدم. اصلا خسته یا لاکتیک نبودم و بدم حتی این میزان فشار رو تحمل می کرد. حتی اگر بالا می رفتیم میتونستم تا 5000 صعود کنم ولی خوب ... صعود سرد و سخت و احتمالا لاکتیکی ولی سختیش رو میتونستم تحمل کنم. نهایتا وقتی رسیدیم بارگاه به علت شروع باد و سرمای موجود سرپرست تصمیم گرفت اصلا بالا تر نریم چون حداقل 6 ساعت زمان می خواست که بسیار سخت و خطرناک میشد و ارزشش رو نداشت و این شد که بعد کمی استراحت برگشتیم. با اینکه هم هوا نبودم و حسابی بدنم تحت فشار بود و سردرد داشتم برگشت حالم خیلی خیلی بهتر از پاییز پارسال بود و این نوید اثربخش بودن تمرینات رو میداد و شاید اگر خوب همهوایی کنم بتونم برای صعود 2 روزه تلاش کنم
2 سال پیش در تاریخ 1401/10/09 منتشر شده است.