شیخ احمد کافی: خصوصیات شیعه واقعی چیست؟
820 بار بازدید -
4 سال پیش
-
کَانُوا مِنْ أَوْلِیَاءِ اللَّهِ عَزَّ
کَانُوا مِنْ أَوْلِیَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَأَحَبُّوهُ وَ لَعَلِمُوا أَنَّ الْآخِرَةَ خَیْرٌ لَهُمْ مِنَ الدُّنْیَا ثُمَّ قَالَ علیه السلام یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ مَا بَالُ الصَّبِیِّ وَ الْمَجْنُونِ یَمْتَنِعُ مِنَ الدَّوَاءِ الْمُنَقِّی لِبَدَنِهِ وَ النَّافِی لِلْأَلَمِ عَنْهُ قَالَ لِجَهْلِهِمْ بِنَفْعِ الدَّوَاءِ قَالَ وَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ مَنِ اسْتَعَدَّ لِلْمَوْتِ حَقَّ الِاسْتِعْدَادِ فَهُوَ أَنْفَعُ لَهُ مِنْ هَذَا الدَّوَاءِ لِهَذَا الْمُتَعَالِجِ أَمَا إِنَّهُمْ لَوْ عَرَفُوا مَا یُؤَدِّی إِلَیْهِ الْمَوْتُ مِنَ النَّعِیمِ لَاسْتَدْعَوْهُ وَ أَحَبُّوهُ أَشَدَّ مَا یَسْتَدْعِی الْعَاقِلُ الْحَازِمُ الدَّوَاءَ لِدَفْعِ الْآفَاتِ وَ اجْتِلَابِ السَّلَامَةِ.
معانی الاخبار: امام هادی علیه السّلام فرمود: شخصی به حضرت جواد علیه السّلام عرض نمود: چرا این مسلمانها مرگ را دوست ندارند؟ فرمود: بدین جهت به آن مایل نیستند که آن را نشاخته اند ولی اگر آن را بشناسند و از اولیاء خدا باشند، هر آینه آن را دوست خواهند داشت، و یقین دارند که آخرت برایشان بهتر از دنیاست. سپس فرمود: ای ابا عبد اللَّه! چرا کودک یا شخص دیوانه از خوردن داروئی که بدنش را از میکروبها پاک کرده و سلامتش مینماید، سرباز میزند؟ گفت: زیرا آنها سود دارو را نمی دانند، فرمود: سوگند به آن که محمّد را به حقّ به پیامبری مبعوث کرد، آن کس که کاملا مهیّای مرگ بشود، برایش از داروئی که بیماری را درمان مینماید سودمندتر است. بدانید! اگر آگاه بودند که مرگ، آنان را به چه نعمت هائی میرساند، آن را میطلبیدند، و دوستش میداشتند بیشتر از آن که یک انسان خردمند و هوشیار برای به دست آوردن تندرستی و دفع آسیب بدنش دارو طلب کند. معانی الاخبار: ۲۸۹ - ۲۹۱
منڪر امامت امیرالمومنین علیه السلام....
■ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ اَلطَّالَقَانِیُّ رِضْوَانُ اَللَّهِ عَلَیْهِ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ اَلْهَمْدَانِیُّ مَوْلَے بَنِے هَاشِمٍ قَالَ أَخْبَرَنَا اَلْمُنْذِرُ بْنُ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِے جَعْفَرُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ اَلْبَزَّازُ اَلْڪُوفِیُّ قَالَ حَدَّثَنِے عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ فَضْلٍ عَنْ ثَابِتِ بْنِ دِینَارٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّے اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: مَنْ أَنْڪَرَ إِمَامَةَ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلاَمُ بَعْدِے ڪَانَ ڪَمَنْ أَنْڪَرَ نُبُوَّتِے فِے حَیَاتِے وَ مَنْ أَنْڪَرَ نُبُوَّتِے ڪَانَ ڪَمَنْ أَنْڪَرَ رُبُوبِیَّةَ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
رسول خدا صلّے اللّه علیه و آله فرمود: هر ڪه امامت علے را پس از من منڪر شود چون ڪسے باشد ڪه در زندگیم پیغمبرے مرا منڪر است و هر ڪه پیغمبرے مرا منڪر باشد چون منڪر ربوبیت پروردگار عزوجل خویش است.الأمالے (للصدوق) جلد ۱، صفحه ۶۵۶.
حڪمت....
■ اميرالمؤمنين علي عليه السلام فرمودند: الحِكمَةُ ضَالّةُ المؤمنِ، فاطْلُبوها ولَو عندَ المُشرِكِ تكونوا أحَقَّ بها وأهلَها.
حكمت، گمشده مؤمن است؛ پس آن را بجوييد گر چه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد.الأمالي للطوسي: ۶۲۵/۱۲۹۰.
اَللّهُـــمَّ الْعَـنْ اَوَّلَ ظٰـالِــمٍ ظَلَـمَ حَــقَّ مُحَمَّــدٍ وَ آلِ مُحَمَّــدٍ، وَ آخِـرَ تابِـعٍ لَـهُ عَلـى ذلِـڪْ
4 سال پیش
در تاریخ 1399/08/12 منتشر شده
است.
820
بـار بازدید شده