فین‌تک برای مدیران آینده، اپیزود چهارم تجربه ساختن یک شرکت پرداخت، هومن امینی

دیجی‌پی
دیجی‌پی
298 بار بازدید - 11 ماه پیش - شرکت‌های فین‌تکی به چند دسته
شرکت‌های فین‌تکی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ چه شرکت‌های فین‌تکی در ایران داریم؟ آیا موفقیت چشم‌گیری داشته‌اند؟ متعارف‌ترین نوع شرکت‌های فین‌تکی، شرکت‌های پرداختی هستند و ما نمونه‌های زیادی از آن‌ها را با نام PSP، پرداخت‌یار یا استارتاپ‌هایی از این دست دیده‌ایم. این سبک از ورود به بازار دقیقا همان ساختن دریاچه آبی در اقیانوس قرمزی است که در قسمت سوم به آن اشاره شد. تقریبا تمام شرکت‌های فین‌تکی که وارد بازار می‌شوند، تلاش می‌کنند تا اولین قدم‌های خود را در مسیر ارائه خدمات پرداخت بردارند؛ اما چرا ساختن یک شرکت پرداخت سخت است و اکثر شرکت‌هایی که به این فضا وارد می‌شوند، شکست می‌خورند؟ شاید بتوان اولین پاسخ به این سوال را در قوانین گسترده و زیاد رگولاتوری در این زمینه پیدا کرد. شرکت‌های پرداخت نسبتا قدیمی و شناخته شده هستند و مدل کسب‌وکاری واضح‌تری در مقایسه با دیگر حوزه‌ها دارند. شرکت‌های پرداخت در زمینه کاری خود نمی‌توانند آنطور که باید سراغ ایجاد خلاقیت بروند؛ چرا که قوانین و چارچوب‌های رگولاتوری در این حوزه قدیمی‌تر است و در زمان ورود به این اقیانوس قرمز باید بررسی کنید که آیا توانایی خلق ارزش‌های جدیدی را دارید یا خیر. بعضی از شرکت‌ها برای ایجاد خلاقیت یا ارزش‌افزوده بیشتر در مقایسه با دیگر رقبای خود، سراغ ارائه خدماتی مانند بیمه، خرید اقساطی و... می‌روند؛ اما انجام این کارها توانسته شرکت‌های این حوزه را به موفقیت‌های چشمگیری برساند؟ هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی، در چهارمین قسمت از فصل اول ویدیوهای آموزشی آکادمی دیجی‌پی سراغ بیان تجربیات و دانش خود در زمینه ایجاد یک شرکت پرداخت رفته است و به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهد داد.
11 ماه پیش در تاریخ 1402/06/28 منتشر شده است.
298 بـار بازدید شده
... بیشتر