صفر تا صد نصب بلبرینگ قسمت اول

بلبرینگ تاپ رول
بلبرینگ تاپ رول
2.7 هزار بار بازدید - 3 سال پیش - به این ویدیو مهارتهای کارگاه
به این ویدیو مهارتهای کارگاه خوش آمدید. در این ویدیو می آموزید چطور به روش صحیح یک رولبرینگ کروی با سوراخ زاویه دار را نصب کنید. این صفحه نصب است و شفتstub روی آن قرار گرفته است. می توانید قسمت رزوه شده که مهره یا بلبرینگ زاویه دار روی آن قرار می گیرد را ببینید.اگر به این بلبرینگ نگاه کنید، به راحتی می توانید شکل رولرهای استوانه ای را ببینید. این یک بلبرینگ دو ردیفه است. اگر دقت کنید می توانید مهره قفل کننده را ببینید. اینجا نیز می توانید رینگ خارجی- که در حال چرخش است -و رینگ داخلی را ببینید. همچنین رینگ خارجی، عناصر غلتکی و رینگ داخلی زاویه دار - که روی شفت stub سوار شده است -را می توانید ببینید. حالا مهره قفل شونده را در می آورم. پشت آن یک رینگ فاصله انداز (spacer) قرار دارد که بلبرینگ را به شفت می فشارد. چک کردن سایز قطر سوراخ برای تشخیص صحیح سایز مهم است. ولی این کار را بعدا وقتی می خواهیم بلبرینگ را فیت کنیم، انجام میدهیم. ابزار لازم برای کار :یک چکش ، مجموعه ای از فیلرها، که باید گام 0.01 میلیمتر داشته باشند. یک آچار گلویی یا C spanner، ابزار هیدرولیک و کولیس vernier. اولین کار این است که کاهش لقی رادیال را چک کنیم. باید لقی بلبرینگ را بدانیم. ابتدا باید قطر سوراخ بلبرینگ را با کولیس اندازه گیری کنید. قطر بلبرینگ 55 میلیمتر است و با مراجعه به جدول در می یابیم که لقی بلبرینگ باید 5.5 الی 7.5 در هزار باشد.برای چک کردن آن باید رینگ خارجی را به طور عمودی نگه داریم وتیغه فیلر را بین رولر و رینگ خارجی قرار دهیم. باید لقی را در پایینترین رولر اندازه گیری کنیم. ببینید حداکثر چه میزان لقی(فیلر) را می توان زیر آخرین رولر قرار دارد. باید کل پهنای زیر رولر پر شود. در این حین مراقب باشید که رینگ خارجی را ثابت نگه دارید. از یک فیلر با گام 0.01 استفاده کنید.از سایز فیلر بزرگتر استفاده کنید تا جایی که تیغه دیگر داخل آن قرار نگیرد.تا اینجا عدد 8 را داریم و باید نهمین فیلر را چک کنیم. با توجه به جدول نباید نهمین فیلر داخل آن قرار بگیرد.عدد را برای مراجعات بعدی یادداشت کنید.(08). حالا باید مهره قفل کننده را روی بلبرینگ پیچ کنیم که این کار لقی بلبرینگ را کاهش می دهد. فاصله انداز را جلوی بلبرینگ قرار دهید. مهره drive upرا روی شفت قرار داده و پیچ می کنیم. با استفاده از c spanner و چکش بلبرینگ را به سمت بالا هدایت کنید.با این کار لقی کاهش می یابد.حالا لقی را چک می کنیم.احتمالا تا 3 یا 4 هزارم کاهش یافته است. حالا باید آن را با جدول چک کنیم تا ببینیم با خصوصیات لازم همخوانی دارد یا نه. اگر همخوانی داشته باشد مشکلی نیست و اگر همخوانی نداشته باشد، باید همچنان آن را تغییر دهیم . با توجه به جدول باید بین 0.003 تا 0.004 باشد . با توجه به مقدار اولیه(0.008) و حداکثر کاهش 0.004باید یک فیلر 0.004 را وارد کند و مانع ورود فیلر 0.005شود.حالا کافی است بلبرینگ و. مهره قفل شونده را بیرون بیاوریم . توجه کنید که مهره را در انتهای شفت نگه می داریم.زیرا این بلبرینگ چند سال روی شفت بوده است و هنگام بیرون آمدن به خاطر فشار هیدرولیک ممکن است با شتاب بیرون بیاید و به صورتتان برخورد کند.برای همین مهره را روی شفت نگه دارید. پس از آن می توانید بلبرینگ و مهره را با هم بیرون بیاورید. از ابزار هیدرولیک استفاده کرده و بخش رزوه دار را بیرون بیاورید..پلانجر پیستون را به سمت پایین برانید. روغن را به ابزار تزریق کنید.ابزار را داخل شفت فیت کرده و بپیچانید. با کمک دسته T آن را بچرخانید. از یک آچار استفاده کنید. سپس با حرکت روغن داخل شفت و پشت بلبرینگ و اعمال فشار روغن می بینید که بلبرینگ از شفت زاویه دار جدا شده و بیرون می آید
3 سال پیش در تاریخ 1400/05/03 منتشر شده است.
2,774 بـار بازدید شده
... بیشتر