مقررات ملی ساختمان مبحث 3 - ( قسمت 50 )

معماری سرا
معماری سرا
9 بار بازدید - هفته قبل - مبحث سوم 118 آتش از
مبحث سوم 118 آتش از بقيه ساختمان جدا شده باشند. -2 تصرف غير مسكوني به طور كامل با شبكه بارنده خودكار تأييد شده مجهز شده باشد. 12-6-3 ضوابط اختصاصي راه هاي خروج در تصرف هاي آموزشي/فرهنگي 1-12-6-3 كليات در تصرف هاي آموزشي/ فرهنگي، راه هاي خروج بايد با ضوابط عمومي مندرج در بخش هاي 3 6 2 تا 3 6 10 و نيز ضوابط اختصاصي اين بخش مطابقت داشته باشند. 2-12-6-3 استقرار كلاس هاي دبستان فضاهاي مورد استفادة كودكان پيش دبستاني و دانش آموزان سال اول دبستان بايد فقط در تراز تخلية خروج و اتاق هاي مورد استفادة دانش آموزان سال دوم دبستان ، حداكثر يك طبقه بالاتر از تراز تخلية خروج واقع شوند. 3-12-6-3 عرض راهروهاي دسترس خروج راهروهاي دسترس خروج بايد دست كم 240 سانتي متر عرض مفيد داشته باشند. استقرار هر نوع آبخوري يا تجهيزات و تأسيسات ديگر، چه به صورت ثابت و چه قابل انتقال، در راهروهاي دسترس خروج به شرطي مجاز است كه عرض مفيد راه به كمتر از 180 سانتي متر كاهش نيابد. 4-12-6-3 استقرار درها درهاي لولايي اگر به راهروهاي دسترس خروج باز مي شوند، بايد عقب تر از ديوار راهرو قرار گيرند تا با رفت وآمد موجود در راهرو برخورد نكنند. در غير اينصورت، لازم است با 180 درجه چرخش بر روي ديوار راهرو مستقر شوند. باز شدن درها در هر وضع و حالت، نبايد عرض خروج مقرر شده براي راهروها را به كمتر از نصف كاهش دهد. 5-12-6-3 حداقل پهناي راهروهاي دسترس به رديف صندلي هاي ثابت در كلاس هاي درس، راهروهاي دسترسي به رديف هاي ثابت صندلي بايد حداقل 110 سانتي متر عرض مفيد داشته باشند، مگر آنكه راهرو از يك طرف با ديوار مجاور باشد كه در اين صورت عرض
هفته قبل در تاریخ 1403/07/02 منتشر شده است.
9 بـار بازدید شده
... بیشتر