عرفان - جلسه بیست و چهارم سلسله مباحث حضرت آیت الله محمد شاه آبادی (ره) 24
255 بار بازدید -
5 سال پیش
-
در کلمه هو السلام اگر
در کلمه هو السلام اگر لحاظ متعلق آن نشود اسم ذات و اگر لحاظ متعلق آن در همان مرتبه ذات بشود اسم صفت است هر چند تمام اسماء وصفات فعلی او هم در سلامت کامل و خارج از نقص میباشد.انسان باسه لحاظ میتواند خداوند را با اسم سلام بخواند و بگویند : ای منبع سلام که ذات تو عین سلام است و ای معطی سلام که دارای صفت سلام هستی أعطنی السلام به من هم سلام بده.مرحوم غزالی در معنای سلام هر سه مرتبه را بیان کرده است و قائل به سلام ذاتی و صفاتی و افعالی میباشد
5 سال پیش
در تاریخ 1398/02/25 منتشر شده
است.
255
بـار بازدید شده