آموزش ساخت بازی هزارتو Maze در سی پلاس پلاس C - به روش عقبگرد Backtracking
843 بار بازدید -
2 سال پیش
-
آموزش ساخت بازی هزارتو Maze
آموزش ساخت بازی هزارتو Maze در سی پلاس پلاس C++ - به روش عقبگرد Backtracking - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/nr7a
هدف از این فرادرس، ارائه آموزش پروژهمحور برای پیادهسازی الگوریتم Backtracking با استفاده از زبان سیپلاسپلاس (C++) است. با توجه به اینکه در دروس دانشگاهی مباحث به طور گسسته ارائه میشود، به همین دلیل تهیه و یادگیری این آموزش کاربردی و پروژهمحور برای دانشجویان و علاقهمندان به برنامهنویسی بسیار مهم و مفید است.
ساخت هزارتو (Maze Generator) یکی از چالشبرانگیزترین پروژههای دانشگاهی بوده و دانشجویان پس از اتمام این آموزش قادر هستند که دو الگوریتم DFS و BFS را درک کرده و آن را به صورت کاربردی پیادهسازی کنند که ما در این فرادرس علاوه بر انتخاب یکی از سختترین پروژهها، سعی کردیم که با استفاده از روشی ساده این پروژه را پیادهسازی نماییم.
در این فرادرس سعی شده است تا از مباحث اولیه برنامهنویسی برای پیادهسازی پروژه استفاده شود تا دانشجویان و علاقهمندان به برنامهنویسی و طراحی الگوریتم در ابتدای مسیر خود نیز بتوانند الگوریتمهای کاربردی را درک کرده و در پروژههای خود پیاده کنند.
آموزش دارای سه بخش است: بخش اول به توضیح و تفهیم الگوریتمهای مورد استفاده در پروژه اختصاص دارد، در بخش دوم به پیادهسازی الگوریتمهای معرفی شده پرداخته میشود و در بخش سوم و نهایی آموزش پروژه جنبه کاربردی پیدا میکند و بازی هزارتو را طراحی میکنیم.
زمانبندی ویدئو:
0:00:00 درس یکم: توضیح کلیات پروژه
0:04:59 درس دوم: آشنایی با الگوریتم Backtracking
0:14:25 درس سوم: آشنایی با الگوریتم DFS
0:24:14 درس چهارم: آشنایی با الگوریتم BFS
0:31:28 درس پنجم: آشنایی با کاربردهای BFS
2 سال پیش
در تاریخ 1401/09/26 منتشر شده
است.
843
بـار بازدید شده