کارگاه آموزشی: راهنمای تدریس فارسی اول ابتدایی (2)

5.5 هزار بار بازدید - پارسال - در این ویدیو یاد خواهید
در این ویدیو یاد خواهید گرفت: *کاربرد تکالیف مهارت محور برای فارسی پایه اول ابتدایی چیست؟ *چه زمانی دانش آموز از تدریس آموزگار نتیجه می گیرد؟ *چگونه راه استفاده از کلمات را به دانش آموز یاد دهیم؟ *چرا آنچه در فرآیند یادگیری دانش آموز پایه اول اتفاق می افتد گاها با انتظارات آموزگار متفاوت است؟ گاه نظام آموزشی کتاب های درسی، معلم را وادار به تدریس مطلبی می کند که آموزگار از دلیل وجودی آن، و چگونگی تدریس آن نکته و ظرافت آموزشی آن بی اطلاع و ناآگاه است؛ در حالی که معلمان حق دارند بدانند دلیل تالیف مطالبی که در کتاب درسی آمده است ، چیست و خود، پیش و بیش از دانش آموزان به اهداف کار، نحوه ی تدریس و ظرافت های آموزشی آنچه می خواهد تدریس شود، آگاه باشند تا بتوانند از پس آموزش آن مطالب به خوبی برآیند و از محتوای مطالبی که آموزش می دهند به درستی، دفاع کنند. در واقع اگر آموزگار بداند، چه چیزی را می خواهد آموزش دهد و چرا باید آموزش بدهد، این دانسته ها به طور قطع و یقین، در موفقیت آموزشی او تاثیر فراوان خواهند داشت. در این میان شاید بتوان گفت که اهمیت آموزش کتاب فارسی بیش از هر کتاب دیگری است، چرا که درس فارسی مادر و یاور همه ی دروس محسوب می شود. به بیان دیگر ، یادگیری درس هایی چون ریاضی، هدیه های آسمانی، علوم و ... بدون توجه به « مادر درس» فارسی ممکن نیست. علاوه بر این، زبان فارسی نه تنها میراث ارجمند گذشته و نگاهبان وحدت و رمز هویت ملی ماست، بلکه تکیه گاه رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش ها نیز هست. *کارگاه راهنمای تدریس کتاب فارسی اول با تدریس فوق العاده سرکار خانم دکتر کوچکوند، توسط سازمان راه ایمان خوزستان برگزار شده است. **نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پارسال در تاریخ 1402/03/22 منتشر شده است.
5,504 بـار بازدید شده
... بیشتر