آموزش یادگیری و عملکرد حرکتی - رویکرد یادگیری مساله‌ مدار

فرادرس
فرادرس
291 بار بازدید - 2 سال پیش - آموزش یادگیری و عملکرد حرکتی
آموزش یادگیری و عملکرد حرکتی - رویکرد یادگیری مساله‌ مدار - (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید) https://fdrs.ir/c1hp مهارت های حرکتی، یک جنبه بنیادی از زندگی انسان هستند و سنجش این مهارت ها برای درک عوامل تسهیل کننده عملکرد، لازم و تعیین کننده است. از طرفی نیز چالش عمده ای که امروزه مربیان در حیطه آموزش مهارت های حرکتی با آن مواجه اند، آگاهی هر چه بیشتر از اصول اجرا و یادگیری مهارت حرکتی در حداقل زمان ممکن است. بنابراین مربیانی که فرایندهای موثر در اجرا و یادگیری مهارت را به خوبی متوجه می شوند، در آموزش مهارت به ورزشکار خود نسبت به سایر مربیان، امتیاز بالاتری دارند. هدف از آموزش این مبحث، آشنایی با فرایندهای یادگیری و عملکرد حرکتی روزانه انسان، از راه رفتن به ظاهر ساده گرفته تا حرکات پیچیده ورزشی خاص است. حرکات و فعالیت بدنی صرف نظر از نوع آن، بخش اساسی از تجربیات هر انسانی به شمار می رود. بنابراین برای اجرای موثر، ایجاد همسانی در حرکت و قابلیت پایدار در اجرا، نیاز به تمرین و کسب تجربه براساس اصول صحیح یادگیری با استفاده از متغیرهای اثرگذار است. مباحث مطرح شده در این درس نیز به شناسایی راه حل های مناسب برای رفع مشکلات یادگیری و عملکرد حرکتی انسان ها اشاره دارد و به مراحل یادگیری، چگونگی پردازش اطلاعات، منابع حسی درونی و بیرونی، تولید حرکت و برنامه های حرکتی، روش های متفاوت تمرینی، بازخورد و می پردازد. این فرادرس به مفاهیم کلی مهارت، یادگیری و عملکرد حرکتی می پردازد یعنی مواردی که مربیان و کاردرمانگران در حین هدایت ورزشکاران و بیماران خود برای بهبود عملکرد و یادگیری حرکتی، با آن ها رو به رو خواهند شد. همچنین در این آموزش به مدل مفهومی عملکرد حرکتی انسان، مدل حلقه باز و حلقه بسته اشاره خواهیم کرد و موارد اثرگذار بر اجرا و یادگیری حرکتی را مرور خواهیم کرد. در نهایت، به بررسی کمیت و کیفیت جلسات تمرینی پرداخته می شود که به چه شیوه ای باشد تا با توجه به ویژگی های فردی و نوع تکلیف، به بهترین شکل ممکن طرح ریزی شده و بالاترین کارایی را داشته باشند.
2 سال پیش در تاریخ 1401/05/18 منتشر شده است.
291 بـار بازدید شده
... بیشتر