آموزش جامع فیگما ساخت پروتوتایپ و Constraints در Figma - قسمت سوم

341 بار بازدید - 3 سال پیش - در قسمت سوم سری آموزش
در قسمت سوم سری آموزش های جامع فیگما Figma به سراغ ساخت پروتوتایپ و استفاده از ویژگی Constraints که برای طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا نیز استفاده می شود می پردازم. برای مشاهده کامل این آموزش به یکی از آدرس های زیر مراجعه کنید: وبلاگ: https://astx.ir/fgb7 یا مستقیما در یوتیوب: https://astx.ir/fg7 عضویت در کانال یوتیوب: https://astx.ir/yts دوره های آموزشی دیزاین رابط و تجربه کاربر: https://learnuix.ir در ابتدا با معرفی و استفاده از ویژگی Constraints در فیگما به شما آموزش می دهم که چطور یک عنصر یا یک دکمه را در سایز های مختلف صفحه نمایش تغییر اندازه بدهید. در واقع حالت های مختلف Constraints در Figma به شما این امکان را می دهند که مثلا سمت راست یک دکمه را یک پین قرار دهید تا ثابت بماند در نتیجه دیگر در هنگام تغییر فریم در فیگما یا بصورت کلی تغییر سایز صفحه نمایش آن عنصر یا دکمه در سرجای خود ثابت می ماند. سپس به نحوه ساخت شکلی های دقیق مثل دایره یا مربع یا مثلث کامل در فیگما می پردازم و ویژگی های ساخت کمان یا چارت در دایره را نیز به شما آموزش می دهم. در ادامه نحوه استفاده از ابزار Pen در فیگما را به شما آموزش می دهم که چطور بتوانید یک خط صاف و یا یک خط خمیده را با آن در Figma درست کنید. مرحله بعد به معرفی پنل پروتوتایپ یا Prototype در فیگما می پردازم که چطور شما می توانید با استفاده از آن یک نمونه اولیه از اپلیکیشن یا سرویس که در Figma طراحی کردید را ایجاد کنید. در واقع شما می توانید با استفاده از قابلیت پروتوتایپ در فیگما یک حالت تعاملی یا اینتراکتیو به اپلیکیشن یا سرویس یا بصورت کلی طراحی UI خود بدهید. پایان این فیلم به ویژگی های بولین یا Boolean یا همان Path Finder را در فیگما بررسی می کنم که شما بوسیله آن قادر هستید شکل های مختلف را به هم اضافه یا کم کنید و یک شکل جدید ایجاد کنید.
3 سال پیش در تاریخ 1400/09/03 منتشر شده است.
341 بـار بازدید شده
... بیشتر