شناسایی شیوه های جلب اعتماد مخاطب

مرکز آفرینش های هنری فاطر
مرکز آفرینش های هنری فاطر
66 بار بازدید - 2 سال پیش - در جهان امروز رسانه ها
در جهان امروز رسانه ها بخش مهمی از تصور ما از دنیای واقعی را شکل می دهند. رسانه ها برای جلب توجه و اعتماد مخاطب همواره با هم رقابت می کنند. این رقابت در مورد بازنمایی و روایت یک خبر یا رویداد مشخص، به قدری جدی است که به آن می گویند جنگ روایت ها. در این مسیر رسانه ها از روش‌های مختلفی برای اعتمادسازی استفاده می کنند: تلاش برای اولین بودن در مخابره خبر ادعای بی طرفی داشتن خبرنگار در صحنه شاهد عینی استفاده از کارشناسان و بسیاری از روش‌های دیگر. همه برای این هستند که شما به رسانه اعتماد کنید و روایت آنها از واقعیت را باور داشته باشید. اما شما به عنوان مخاطب فعال باید یادتان باشد: اولاً، هیچکس همه چیز را به شما نمی گوید و حتماً لازم است رسانه های مختلف را بررسی کنید. دوماً، هر رسانه‌ای با هر ادعایی در چارچوب تامین منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیام تولید می کند. پس حتما لازم است که مالکان رسانه‌ها و منافعشان را بشناسیم.
2 سال پیش در تاریخ 1401/10/10 منتشر شده است.
66 بـار بازدید شده
... بیشتر