همایش جهانی استانداردهای روابط عمومی: اهمیت سواد رسانه‌ای در روابط عمومی

hamidshokri
hamidshokri
68 بار بازدید - 4 سال پیش - دکتر محمد سلطانی‌فر؛ دکترای ارتباطات
دکتر محمد سلطانی‌فر؛ دکترای ارتباطات و استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی: * سواد رسانه‌ای برای همه مردم نیاز است. اما این نیاز برای روابط عمومی‌ها به مراتب بیشتر است. *ما نیاز به پژوهش داریم اما متاسفانه در کشور ما خیلی سطحی و بازاری به آن نگاه کرده ایم که در نتیجه این بخش دچار ضربه شدید شده است. *در حوزه سواد رسانه‌ای بسیاری وارد شده‌اند که باز هم برخورد عجولانه را در این بخش داشته‌ایم. *صدا و سیما و آموزش و پرورش از متولیان این حوزه هستند که باید ورود جدی تری به این امر داشته باشند. *ابتدا باید سواد رسانه‌ای را تقویت کنیم و بازخوردها را دریافت کنیم سپس برای آن همایش راه بیندازیم و دبیرخانه دایر کنیم. * در دنیای امروز باید به مدیران بیاموزیم که مولتی مدیا همراه همه ماست و نمی توان آن را مهار کرد. *برخوردهای سلبی کارآمد نیست و از همین‌جا می‌گویم که اگر بنا بر برخورد با منتشرکنندگان واقعیت باشد، من مسئول همه چیزهایی هستم که در رسانه‌ها منتشر می‌شود. *متاسفانه در هر حوزه علمی جدید عجولانه وارد می‌شویم و این باعث می‌شود که این حوزه از مسیر اصلی‌اش منحرف شود و به جاهای دیگری کشیده شود. *تولید محتوای هر موضوعی باید از بستر ادبیات آن آغاز شود و با بستر ادبیاتی آن به خوبی آشنا شویم. در قدم بعدی شناخت نسبت به هر یک از واژگان و ترمینولوژی‌هایی است که در آن وجود دارد. *در جامعه ما نیاز عمیق به حوزه پژوهش کاملا مشهود است. *از این پس و با نگارش و انتشار کتاب مرجع لغات و اصطلاحات سوادرسانه‌ای تولید محتوا در حوزه سواد رسانه‌ای، علمی و تخصصی خواهد بود.
4 سال پیش در تاریخ 1399/12/10 منتشر شده است.
68 بـار بازدید شده
... بیشتر