کاربرد سیگنال‌های fNIRS در نوروبیزینس و بازاریابی عصبی و نحوه حل مشکل آرتیفکت‌ها

Ali Bonyadi Naeini
Ali Bonyadi Naeini
120 بار بازدید - 4 سال پیش - نوروبیزینس یکی از حوزه های
نوروبیزینس یکی از حوزه های پژوهشی بین رشته ای نوین است که از پیوند نوروساینس با علم اقتصاد و کسب و کار شکل گرفته است. در نوروبیزینس، هدف آن است که با شناسایی عوامل موثر بر یک مساله مانند فروش یک کالا، مراجعه به یک فروشگاه خاص و ...، شرایط را به نحوی تغییر دهیم که بیشترین سود و بازدهی به دست آید. برای بررسی تاثیر ویژگی های محصول و ... در فرد، بایستی به نحوی تغییرات به وجود آمده در وضعیت شخص، ثبت، بررسی و تحلیل شود. یکی از سیگنال هایی که به تازگی در حوزه نورومارکتینگ مطرح شده است، سیگنال های fNIRS هستند که تغییرات همودینامیک فرد را ثبت میکنند. این تغییرات، در حقیقت بازتابی از رفتارهای انسان از جمله انتخاب های وی است. در این ویدیو تلاش شده است پس از مروری کوتاه بر مباحث تئوری و تکنیکال مطرح شده در سلسله جلسات قبل، آشنایی مختصری پیرامون سیگنال های fNIRS و کاربرد آنها در نوروبیزینس صورت گیرد. همچنین، حوزه های پردازشی و تکنیکال نوروبیزینس که اکنون در بین پژوهشگران مطرح هستند به طور کلی برای علاقمندان معرفی میشود. در پایان، آرتیفکت ها که یکی از چالش های مهم پردازش سیگنال در این حوزه هستند، مطرح شده و الگوریتم های کارا برای رفع این مشکل با استناد بر مقالات معتبر ارائه میشوند.
4 سال پیش در تاریخ 1399/06/15 منتشر شده است.
120 بـار بازدید شده
... بیشتر