مدیریت ذرات در هودینی

CGTools.ir
CGTools.ir
38 بار بازدید - 3 سال پیش - cmiVFX جدیدترین درس خود را
cmiVFX جدیدترین درس خود را ارائه داده است و نگاهی دیگر به دنیای جادویی جلوه های بصری ارائه می دهد. جریان های نیرو اغلب با پخش کننده های نوری که به طور آشوبی در صحنه عبور می کنند ، تجسم می یابد. چگونه می توان هرج و مرج ایجاد کرد و همچنین کنترلی را که مدیر به آن نیاز دارد نیز حفظ کرد؟ در این درس ما یکی از روشهای انجام این کار را در یک محیط تولید آموزش خواهیم داد. گردش کار ارائه شده در اینجا در صنعت فیلم آزمایش و اثبات شده است. این تکنیک جدید و اثر انحصاری می تواند در سناریوهایی موفق شود که سیستم های کنترل ذرات معمولی از کار بیفتند. بعلاوه ، بسیاری از درسها فقط با ذرات در محل متوقف می شوند. مارتین ساوتل به شما روشی را یاد می دهد که پس از انجام شبیه سازی ، از آن ذرات استفاده شود. مارتین به این س answersال پاسخ می دهد ، "ذرات شبیه سازی می شوند ، حالا چه؟". او یک روش معمول برای انتقال نتایج یک اثر ذره به تیم سازنده برای تصفیه بیشتر نشان می دهد. این دوره آموزشی به شما ایده روشنی از آنچه مورد نیاز یک حرفه ای VFX است و اینکه چگونه تحت فشار یک مهلت واقعی نتایج عالی کسب می کنید ، می دهد. این ویدئو بینندگان را با دنیای قدرتمند VOP ها در Houdini آشنا می کند و اینکه چگونه می توان از طریق ویژگی های ابر ابر آن را برای هدایت ذرات استفاده کرد. با کاوش در پیاده سازی VOP ها در سایه گذاری و رندر ، هندسه و POP ها ، یک گردش کار کامل ارائه می شود که آنها را گرد هم می آورد تا روشی شهودی برای کنترل ذرات به شما ارائه دهد. فرآیند توسعه دارایی دیجیتال "cloud cloud advect" برای این کار مهم است ، که می تواند در هر سیستم ذره ای دوباره مورد استفاده قرار گیرد - به کاربر اجازه می دهد ذرات را با هندسه دلخواهی که می تواند ناشی از SOP ، سیم کارت دیگر یا حتی Mantra باشد به اطراف فشار دهد. ارائه دادن. توضیحات فصل راه اندازی امیتر نیمی از سیستم ذرات Emitter است! در این بخش یک روش جدید برای تولید نقاط منبع ارائه شده است - با استفاده از mantra برای نوشتن یک ابر نقطه با استفاده از یک الگوی سر و صدا در یک سایه بان (که به نوبه خود در هندسه sops به عنوان یک ابر-نقطه خوانده می شود). این فصل همچنین وظیفه اصلی تنظیم منحنی های راهنما را در بر می گیرد که ذرات بعداً دنبال خواهند کرد. اگر با مفهوم VOPs ، ابرهای نقطه ای و اجرای آنها در Houdini از طریق هندسه و زمینه های سایه آشنا هستید ، این یک معرفی خوب است. لاله های ذرات ورود به چیزهای جالب (ذرات) در این فصل POP VOPs و چگونگی استفاده از آنها برای باز کردن یک ابر نقطه و سپس تجزیه ذرات بر اساس متغیرهایی مانند فاصله آنها از هندسه نمونه و ویژگی های کنترل آن را معرفی می کند. همچنین نشان می دهد که چگونه می توان بردارهای مفیدی را در هندسه برای هل دادن ذرات به اطراف ، ترکیب بردارها ، عیب یابی فرآیند و تنظیم مجدد آن برای استفاده مجدد در سایر سیم های ذرات تولید کرد. با دنبال کردن فرایند تغییر و تحول ، یک جریان کاری شروع به ظهور می کند که می توانید آن را برای بسیاری از مشکلات که به ذرات قابل هدایت نیاز دارند اعمال کنید. ساخت ابزار و افزودن ویژگی ها بنابراین اکنون شما یک روش جالب برای فشار دادن ذرات به اطراف دارید ... خوب چه؟ زمان تبدیل آن به ابزاری ، همین است. ایجاد یک رابط خوب ، نوشتن به یک OTL (دارایی دیجیتال) و در نظر گرفتن اینکه افراد دیگر / جلسات هودینی ممکن است از دارایی استفاده کنند در حالی که شما در حال ویرایش آن هستید ، همه تحت پوشش هستند. این ذرات همچنین به منظور ایجاد سر و صدای خوب (بعنوان یک ویژگی در ابزار و به طور جداگانه در هندسه) بهینه سازی می شوند به علاوه یک قیف مکش برای کشیدن ذرات به انتهای قوری اضافه می شود. تنظیمات شبیه سازی و رندر از نظر تئوری و حرکت ، ذرات خوب به نظر می رسند ، اما این فقط در منظره مشاهده است. یک روش عملی برای تقسیم سیم برای توزیع با استفاده از پایتون ، و همچنین سایه زنی ، روشنایی و رندر ذرات با AOV هایی که Nuke قادر به خواندن آنها است ، ارائه شده است. دادن یک هسته EXR که دارای سن ذره باشد ، هر نور و سایر متغیرهای سایه دار که در صفحات مختلف تصویر رمزگذاری شده اند کار دشواری نیست. در حالی که ارائه و مقایسه ذرات در کل این درس مورد توجه قرار نگرفته است ، ارزش دارد که برخی از روشهای معمول برای دریافت آنچه شما بعداً به هسته نیاز دارید ، نشان داده شود. کاربرد بنابراین ما تاکنون گردش کار را به صورت خطی ، دقیق توضیح داده ایم اما ارزش آن را دارد که شاخه بندی کنید و برنامه های مختلف ابزار و گردش کار VOPs مربوطه را نشان دهید. آدرس مطلب :https://b2n.ir/s76655 آدرس سایت :www.CGTools.ir
3 سال پیش در تاریخ 1400/01/21 منتشر شده است.
38 بـار بازدید شده
... بیشتر